כבשה את ישראל - ואז את העולם הערבי: ההצלחה המסחררת של פאודה

הסדרה על המסתערבים כבר הפכה לסנסציה בקרב הישראלים, ומאז שעלתה העונה השלישית בנטפליקס היא גם הספיקה לשבור שיאים בלבנון, סוריה וירדן. היוצרים מסבירים: "אנו מראים את שני צדדי הסיפור"

זמן צפייה: 02:51

הסדרה הישראלית "פאודה" מבית היוצר של "יס" ממשיכה לעשות היסטוריה. בשיא עידן הקורונה, כשכולם בבית, העונה השלישית שעלתה החודש ב"נטפליקס" הפכה לסדרה הנצפית ביותר בעולם הערבי.

"פאודה" הגיעה למקום הראשון בלבנון, למקום השישי בירדן ולמקום השלישי באיחוד האמירויות מבחינת נתוני הצפייה. צריך לומר כי נתוני הצפייה והרייטינג בעולם הערבי בתקופה זו גבוהים במיוחד בשל משבר הקורונה העולמי ומדיניות הבידוד והסגרים במדינות ערב, אבל עם זאת, העובדה ש"פאודה" כובשת את הקהל בלבנון, סוריה, ירדן ונסיכויות המפרץ מפתיעה אפילו את היוצרים עצמם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"הכניסו לפריים של השיעור תמונה פורנוגרפית": הסכנות של "זום"

ביום הזיכרון תיאסר הגעה לבתי עלמין, סגר כללי ביום העצמאות

לפיד: "ריסקו את הכנסת"; גנץ: "היו שהעדיפו עוד בחירות"

פאודה
פאודה | צילום: יח''צ

"אני חושב שחלק מזה זה השפה, כלומר ש'פאודה' חציה בשפה הערבית וגם שאנחנו מביאים את הסיפור משני צדדיו, לא רק מהצד הישראלי", הסביר אבי יששכרוף, מיוצרי הסדרה, את התופעה. "כמובן שגם הקורונה - כלומר עצם זה שאנשים יושבים בבית ואין להם מה לעשות, אז זה בוודאי מעודד אנשים לצאת ולצפות, גם אם זה אומר בסדרה ישראלית".

גם הגיבור הראשי, ליאור רז, שמגלם בסדרה את דורון מספר על ההצלחה הבלתי צפויה בעולם הערבי: "מאוד-מאוד מרגש. אנחנו ממש שמחים שהצלחנו להגיע בדרך הזאת לציבור הערבי שבדרך כלל אין לנו קשר איתו".

ליאור רז
ליאור רז | צילום: חדשות 13

"פאודה", שעם עלייתה יצרה בעולם הערבי תגובות מעורבות של בעד ונגד, הפכה לשיח בשיחות הסלון שבמדינות ערב. "אתם צריכים קצת להקשיב ולהתרכז במה שאתם צופים בבתיכם לפני שאתם מאפשרים לילדים שלכם לצפות בה", זעם בלוגר בווידאו שהעלה לרשת. "אני לא מבין איך אתם מסכימים לצפות בסדרה שהיא רק מציגה איך אתה בן אדם בוגד".

אבל "פאודה" בהחלט יצרה קהל רחב מאוד שרואה את הסדרה הסוחפת והמסקרנת ביותר על המסך בתקופה האחרונה. סיפור העונה השלישית מדבר על חטיפת שני צעירים ישראלים לרצועת עזה והחזקתם בידי הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם, מה שהביא בלוגרים ומשתמשים פרטיים לדון בעלילה ובתרחישים אפשריים כאלה במציאות.

פאודה
פאודה | צילום: YES

השבוע יחל בעולם הערבי חודש רמדאן, מה שמביא כבכל שנה להפקות של סדרות יוקרתיות ומיוחדות למדינות ערב עם רייטינג שיא של מאות מיליוני צופים, בייחוד השנה, בצל משבר הקורונה, אך נדמה שאיש לא חשב שאחת הסדרות המדוברות, הנצפות והמרתקות ביותר בעולם הערבי בחודש רמדאן תהיה דווקא סדרה ישראלית.