המשטרה: הטענה שמפגינים קראו לאלימות הסתמכה על פייק ניוז

לאחר שסגן ניצב זיו שגיב טען בריאיון בחדשות 13 כי אחד מארגוני המחאה קרא להצטייד בגז פלפל ובשוקרים נגד שוטרים, המשטרה חזרה בה מהטענה. "קריים מיניסטר": נגיש תביעת דיבה נגד הקצין

זמן צפייה: 03:06

לאחר שקצין משטרת ישראל זיו שגיב, התראיין אמש בחדשות 13, וטען כי תנועת "קריים מיניסטר" הנחתה את פעיליה להצטייד בגז פלפל ובשוקרים לקראת ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, המשטרה חזרה בה והבהירה כי מדובר ב"פייק ניוז" והדברים לא פורסמו מטעם התנועה.

מהתנועה נמסר כי "הקצין זיו שגיב השקרן לא טרח להתנצל וברח מלקיחת אחריות אישית על דבריי הבלע שלו וההאשמות הקשות כלפינו בשידור חי אמש בערוץ 13. האשמות שהתבססו על 'פייק ניוז' שאיש במשטרה לא טרח או לא רצה לבדוק. דבריו של שגיב הם מס שפתיים כדי שהמשטרה תוכל להמשיך בקמפיין השקרים והכפשת המחאה. נגיש נגדו תביעת דיבה אישית על הנזק התדמיתי הכבד שגרם לנו. אנו מצפים מהמשטרה להדיחו מהופעות בתקשורת עד לבירור מקיף. לאור התנהלותו הרשלנית לא ברור איך הוא מנהל חקירות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מדינה במחאה: עצורים בעימותים עם שוטרים בתל אביב ובירושלים

זוהר: "כחול לבן כבר לא שותפה קואליציונית – אלא סכנה למדינה"

400 רשתות קראו למרד: "מסחר לא מידבק, נערכים לפתיחה עוד שבוע"

הפגנה נגד נתניהו בבלפור
הפגנה נגד נתניהו בבלפור | צילום: רויטרס

"במדינה מתוקנת, מצופה ממי שאמורים לשמש דוגמא אישית לקחת אחריות. בלתי נתפס איך שגיב לא הורה עד רגע זה על פתיחת חקירה דחופה לאיתור מפיציי ה'פייק'", נכתב בהודעת "קריים מיניסטר". "משטרת אוחנה מוכיחה שוב ושוב את היותה משטרה פוליטית בשירות נאשם בפלילים שעושה כל שביכולתה לפגוע במחאה ולא בוחלת באף אמצעי".

במקביל, התנועה הגישה באמצעות עורך הדין גונן בן יצחק תלונה למשטרה על עמוד המזויף ברשתות החברתיות, כמו גם תלונה למח"ש. "הגיע הזמן שגם במח"ש יתעשתו ויתחילו למלא את ייעודם - לשמור על אזרחים מפניי מחדלי המשטרה ואלימות השוטרים", נמסר מטעם התנועה.