תיעוד מיוחד: כך נראית חקירתו של אייל גולן במשטרה

התיעוד שפורסם בחדשות 13 מגלה שהשוטרים הראו לזמר היכן מוסתרת המצלמה שמתעדת את המתרחש בחדר - והסתירו אותה בחלק מהזמן. במהלך 12 שעות החקירה, החשוד שר, התלוצץ עם חוקריו והתחבק איתם

זמן צפייה: 09:12

12 שעות נמשכה חקירתו של אייל גולן בפרשת המין שבה נחשד לפני שש שנים. 12 שעות שבהן גולן תועד שר, צוחק ומתחבק עם החוקרים. אמש (רביעי), נחשף כאן בפעם הראשונה התיעוד מחדר החקירות, אשר מגלה כי החוקרים הראו לזמר היכן מוסתרת המצלמה שמתעדת אותו, ואחד מהם אף חסם אותה בגופו. נראה כי החוקרים עשו הכול על מנת להוציא את הזמר המפורסם בישראל נקי מהפרשה.

בית המשפט המחוזי סירב לבקשת חדשות 13 לשדר את הווידאו מחדר החקירות, ועד החלטה אחרת אפשר רק לספר מה רואים ושומעים שם. מה קרה שם באמת. בשלב מסוים רואים את החוקר מצביע לגולן היכן נמצאת המצלמה הנסתרת בחדר. ואז, באופן מכוון, מסתיר את המצלמה בגבו ולוחש משהו לגולן, מתדרך, לכאורה, את החשוד. כשהוא מסיים, הוא ניגש לגולן השמח והם מסתחבקים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ליברמן: "ישראל ביתנו תצביע נגד חסינות לנתניהו"

עקב תחקיר "המקור": עדויות הילדים על התעללות בי-ם ייבחנו מחדש

אבו מאזן במסר לנתניהו עקב הקיזוז: "המצב ברשות על סף פיצוץ"

C Pkvb
אייל גולן בחקירתו | צילום: חדשות 13

בהתבסס גם על צילומי החקירות, תוגש בימים הקרובים לבית המשפט תביעת מיליונים. תביעה אזרחית שמגישות מעריצות של גולן בטענה שנוצלו מינית. תביעה נגד אייל וארבעה ממקורביו, וגם נגד משטרת ישראל והחוקר הבכיר יוני חג'ג'. "היו פה מחדלי משטרה ברורים", אמרה עו"ד רותם אלוני דוידוב, מייצגת את העדות המרכזיות בפרשה, "מישהו לא רצה למצות את החקירה הזאת".

שלוש העדות המרכזיות בפרשה מתכוונות לעשות את מה שהמשטרה לא עשתה, להביא את הזמר המפורסם לעמוד על דוכן העדים בבית המשפט כדי להוציא את האמת לאור. העדה המרכזית ט', אחת ממגישות התביעה, סיפרה: "אני חוויתי את כל זה על הבשר שלי, וכל אותם אנשים וכל אותה פירמידה וכל אותו ארגון - גם הם יודעים את האמת שאוכלת אותי מבפנים".

ט', עדה מרכזית בפרשיית אייל גולן
ט', עדה מרכזית בפרשיית אייל גולן | צילום: חדשות 13

הן החליטו לתבוע את עלבונן, את פגיעתן, את תוצאות החקירה של אייל גולן, זמר העשור - בדיוק בעשור שבו לטענתן ניצל, שידל ושלח אותן "לפנק" חברים שלו, כמו היו רכושו הפרטי. "אז לא הבנו את מה שאנחנו מבינות היום", אמרה ט', "חשבו שנישאר טיפשות לכל החיים. אני רוצה שהצדק ייעשה ושאנשים ייקחו אחריות".

במהלך חקירתו של גולן על אירוע שהתרחש באילת, נכנס לחדר החקירות החוקר הבכיר בצוות יוני חג'ג' והורה לחוקר השני להפסיק. "זה שיבוש", הבהירה דוידוב, "ברור שזה מעיד על איזושהי פגיעה באיכות החקירה". מה שנראה כמו שיבוש כנראה התחיל הרבה קודם, כשהמשטרה לא האזינה לשיחות של אייל - למרות הוראה מפורשת מהפרקליטות. "אחת מהטענות היא שלאייל יש קוד סינון על הטלפון - הרי זה הזיה. מה, אז כל אחד ישים קוד סינון ולא יאזינו לאף אחד?", תהתה.