פרסום ראשון: החל ממחר - מלון דן פנורמה ת"א יקלוט חולי קורונה

משרד הביטחון ביקש להסב את בית המלון למתקן בידוד לחולים במצב קל • צה"ל נערך לתגבר את מד"א ולהקים "דרייב אין" לבדיקות • חולה בביה"ח וולפסון פרץ את דלת חדרו - והפר את תנאי הבידוד

זמן צפייה: 02:41

מגפת הקורונה: מלון דן פנורמה בתל אביב ייחל לקלוט מחר (שלישי) חולי קורונה לתקופת הבידוד. המהלך יחול בעקבות בקשת משרד הביטחון, והוא יתבצע בשיתוף משרד הבריאות - שיפקח על הקפדה על נהלי הבידוד. אל הבידוד במלון שעל גבול יפו יגיעו החולים במצב קל, שלא נזקקים לאשפוז, כחלופה לבידוד הביתי. בנוסף, מלון דן בירושלים, המשתייך אף הוא לרשת מלונות דן יקלוט חולים מהבירה וסביבתה. סך הכל, ישנם כאלפיים חדרים בשני המלונות, שיוכלו לאכלס בהפרדה אלפיים בני אדם, או מספר כפול של חולים אם יוצבו מיטות יחיד בחדרים.

מסתמן כי המלונות הבאים שיאכלסו חולים הם דן חיפה, ודן בוטיק ירושלים. כמו כן נמסר כי מלונות נוספים נבחנים.

בתוך כך, נערך צה"ל לתגבר את שירותי מד"א, ופועל להקמת "דרייב אין" לבדיקות קורונה, בהסתמך על המודל הדרום קוריאני שמאפשר בדיקה מהירה וחשיפה מינימלית לאנשי המעבדה. השיטה, לפיה יגיעו אזרחים ברכבם לנקודה מבודדת שבה יבצעו את הבדיקה, הוכיחה את עצמה בדרום קוריאה שהצליחה להכיל את ההתפרצות ולצמצם את מספר המתים כתוצאה מהמחלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הנגבי התבקש לא להישבע בשל חשש שנחשף לקורונה – והגיע בכל זאת

זהירות, זה מידבק: שלומי ברכה מציג את "שיר הקורונה"

בצל מגבלות הקורונה: הכנסת ה-23 הושבעה במליאה

מלון דן פנורמה
מלון דן פנורמה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום אירע מקרה חריג בבית החולים וולפסון, כאשר חולה המאושפז במקום הפר את תנאי הבידוד, שבר חלון ופרץ את הדלתות חדר הבידוד באלימות, למרות הפצרות הצוותים הרפואיים. לאחר הגעת כוח משטרתי ובסיוע צוותי בית החולים המסורים הוחזר המטופל לחדרו ולאחר מכן הועבר למחלקת הבידוד שנפתחה בבית החולים.

רופאים המטפלים בחולי קורונה
רופאים המטפלים בחולי קורונה | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה בנימין נתניהו נוטה לדחות את עמדת משרד הבריאות להשבתה מלאה של המשק – בשל התנגדות משרד האוצר למהלך. כך מסרו הערב שרים בממשלה. בשל כך, צפויה הערב החמרה נוספים בהגבלות על אזרחי ישראל, אך לא סגר כללי.

מוקדם יותר, התריע המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, כי "שיא התחלואה עוד לפנינו ואנחנו צופים שהכמות תגדל למאה חולים ביום. על פי הערכות, שיא התחלואה צפוי להגיע בעוד כחודש עד חודש וחצי", עוד הוסיף כי "הגדלנו את כמות הבדיקות, אתמול נעשו 1,200, ואנו רוצים לעלות ל-2,400 בדיקות ביום. במצב אופטימלי נגיע לעשרת אלפים בדיקות יומיות".

בתוך כך, המליץ שר הבריאות יעקב ליצמן, להטיל סגר על קריית יערים - יישוב חרדי בהרי ירושלים שבו התגלו מקרי הדבקה רבים. כמאה משפחות ביישוב, המהוות עשירית מתושביו, כבר נמצאות בבידוד ביתי - בעקבות חשיפה למתפלל בבית הכנסת שנדבק בקורונה.

משה כחלון
משה כחלון | צילום: חדשות 13

בד בבד, שר האוצר משה כחלון דחה בקשה של שר האוצר הפלסטיני שוכרי בשארה להעביר לרשות כ-650 מיליון שקל מכספי המיסים שישראל הקפיאה במסגרת חוק קיזוז משכורות מחבלים, כך אמרו לחדשות 13 פקידים ישראלים בכירים. לדבריהם, השר הפלסטיני ציין כי הרשות מבקשת שישראל תשחרר את הכספים כדי שתשתמש בהם להתמודדות עם משבר הקורונה. כחלון הבהיר לבשארה כי אינו יכול להעביר לרשות את הכספים המוקפאים כיוון שמדובר בחוק והוא לא יכול להפר אותו.

מוקדם יותר היום הודיע דובר צה"ל, הדי זילברמן, כי הוכרז עוצר יציאות למשך חודש בכל הבסיסים הסגורים. כמו כן, לדבריו, נשקלת האפשרות של דחיית גיוס אוגוסט, ובניסיון למנוע את התפשטות הנגיף בצבא, יירכשו בגדי מגן לצוות הרפואים. עם זאת, זילברמן הוסיף כי עוד לא נעשו בדיקות ייעודיות לקורונה בצה"ל, ועידכן כי יש חמישה חיילים שנדבקו במחלה ו-3,700 בבידוד, ביניהם גם קצינים בדרגת אלוף.