אבדו פרטי כמה חולי קורונה: סיירת מטכ"ל מעורבת בניסיון לאתרם

כ-10 בני אדם אובחנו בנגיף, אך בשל תקלות במערכות המידע פרטיהם האישיים אבדו - וכעת אין איך ליידע אותם • חצי מיליון ערכות בדיקה שרכש המוסד יגיעו הערב לישראל ויסופקו מחר למערכת הבריאות

זמן צפייה: 02:05

כעשרה בני אדם נבדקו ונמצאו חיוביים לקורונה - אך פרטיהם האישיים אבדו, וכעת לא ניתן ליצור עימם קשר וליידע אותם בכך. זאת, בשל הגידול המהיר בקצב ובכמות הבדיקות שנעשות, שהביא לתקלות בניהול מערכות המידע. סיירת מטכ"ל מעורבת בחיפושים בהיבט המודיעיני, בשל יכולותיה בניהול מערכות מידע מהסוג הזה ואיתור מודיעין מדויק.

בתוך כך, חצי מיליון ערכות בדיקה לקורונה שרכש המוסד יגיעו הערב לישראל. מדובר בערכות ריאגנטיות מתכלות שנרכשו במבצע של המוסד ויסופקו ממחר למערכת הבריאות.

במקביל, מערכת הבריאות מודאגים ממספר החולים בקרב הצוותים הרפואיים. במרכז הרפואי לגליל שבנהריה היה אח במיון שאובחן חולה, ולא ברור כמה מאנשי הצוות וכמה חולים נחשפו אליו. מבילינסון נמסר כי המחלקה האורולוגית תיסגר בגלל שהייתה שם חולה שאובחנה בנגיף. הצוותים עדיין לא ממוגנים כראוי.

עוד בחדשות 13:

בחינות בצל הקורונה: זהו לוח הבגרויות החדש

ספרד: מספר המתים זינק ב-650 ביממה האחרונה; 56 אלף חולים

8 ישראלים מתו מקורונה; מניין החולים עלה ל-2,666

איש צוות רפואה
איש צוות רפואה בישראל | צילום: רויטרס

משב"כ נמסר כי יותר מ-500 אזרחים שנכנסו לבידוד לאחר שאותרו באמצעי האיכון - אובחנו כחולים לאחר בדיקה. לדבריהם, ללא הסיוע הטכנולוגי של אמצעי האיכון - לא ניתן להגיע ל-60% מהתושבים הנדרשים להיות בבידוד.

בד בבד, סוהר מבית מעצר תל אביב אובחן היום כחולה קורונה. הסוהר שהה בבית המעצר מיום ראשון השבוע ועד ליום שלישי. בשלב זה אותרו 14 עצורים שאיתם בא במגע, 12 מהם שוחררו ופרטיהם מועברים למשרד הבריאות להמשך הנחיות בקהילה. שניים עדיין עצורים והם הוכנסו לבידוד. כל אנשי הסגל שבאו עם הסוהר במגע יוכנסו לבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות. עפ"י החלטת מפקד מחוז מרכז, בית המעצר לא יקלוט עצורים חדשים עד לסיום הבדיקה האפידמיולוגית.

עוד נמסר משב"ס כי קצינת מנהלה המשרתת בבית סוהר "נווה תרצה" שהייתה במגע עם חולה מאומת  נשלחה לביצוע בדיקה. אנשי סגל שדיווחו שהיו עימה במגע נכנסו לבידוד בית עד לקבלת תוצאות הבדיקה.

משטרת ישראל ואגף פיקוח ואכיפה של משרד הבריאות מבצעים אכיפת בידוד בית
משטרת ישראל ואגף פיקוח ואכיפה של משרד הבריאות מבצעים אכיפת בידוד בית | צילום: משרד הבריאות

במקביל, לפני זמן קצר המריאה מלימה קבוצה של 23 ישראלים, על מטוס חילוץ ששלח משרד החוץ הגרמני. מדובר במטיילים ישראלים אשר לא הצליחו לעלות על טיסות החילוץ של אל על בשבוע שעבר.

שגריר ישראל בפרו, אסף איכילביץ, אמר: "אני שמח לראות שהשלמנו את המשימה והצלחנו להחזיר את המטיילים הישראלים לארץ. מאחל להם דרך צלחה ומקווה לראות את המטיילים הישראלים חוזרים לפרו לאחר שיסתיים משבר הקורונה העולמי".

[brightcove_iframe video_id='programs-yaakov-eilon-articles-part-2603201732' autoplay='0' credit='' desc='ד"ר בועז לב' kid='1_jhvcdg3z' duration='183'']

בתוך כך, ראש צוות הטיפול במגפות במשרד הבריאות, ד"ר בועז לב, סיפר ל"מהדורת חמש" עם יעקב אילון כי "אנחנו נמצאים במגמת עלייה במספר הנדבקים, אך היא צפויה. אנחנו מוצפים בהצעות רכש למכונות הנשמה, ושמים יד על כל הצעה. אנו בודקים גם חלופות טכנולוגיות למכונות הנשמה".