6 מדינות ו-3 יבשות: הקלטות ברלנד המתעדות את מסע הבריחה

בקטעי הקול הצילומים, הנחשפים לראשונה בחדשות 13, תועד הרב ביוהנסבורג, יוון והולנד, בין היתר, כשהוא מחופש ומדבר על השוחד והדרכונים המזוייפים בהם משתמש. "בכל פעם אתה בא עם זהות אחרת"

זמן צפייה: 03:31

במשך 3.5 שנים עשה אליעזר ברלנד הכול כדי לחמוק מהעמדה לדין בישראל על עבירות מין. מסע ההימלטות שלו התפרש על פני שלוש יבשות ושש מדינות וכלל מטוס פרטי, יאכטה, החלפת זהויות, שוחד ודרכונים מזויפים.

בהקלטות שנחשפות בחדשות 13 לראשונה, נראה הרב מתברב במסע ההימלטות העברייני. "היו תמיד מפרידים אותי מכולם ואומרים, אנחנו לא יודעים איך להאמין לך. כל פעם אתה בא עם זהות אחרת. היה להם גם את התמונה שלי", סיפר ברלנד.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נציב התלונות יבדוק התנהלות השופטת שהציעה "לתת מנטוס" לברלנד

תלמידי ישיבה מקהילת ברלנד: "מי שפרסם הכתבה, שיבדוק את הכרית"

"אני ערב לך, אל תלכי לרופא": תיעוד חדש – כך פעל הרב ברלנד

הרב ברלנד בתחפושת בתחנת רכבת באירופה
הרב ברלנד בתחפושת בתחנת רכבת באירופה | צילום: חדשות 13

בהקלטות, שהגיעו לידי חוקרי המשטרה, נשמע ברלנד בקולו מתאר את נתיב הבריחה שבו עבר באמצעים שלא היו מביישים גם ראש ארגון פשע בין-לאומי. "מהולנד נסעתי לפרנקפורט, זה היה נס כי היה לי דרכון בלי שום חתימות, שהוציאו אותו בברלין. מישהו קיבל את המידע, כמה ראנדים, כמה פלאפלים הוא קיבל. הוא ריק לגמרי. אם הייתי עולה על אווירון, היו אומרים לי - 'בלי חתימות אתה מגיע?' אז היו תופסים אותי, היה נס".

מיוהנסבורג, שם הוקלט, הוא המשיך לאירופה. בתמונות, שגם הן נחשפות בחדשות 13 לראשונה, הוא נראה מגיע בתחפושת לתחנת רכבת באירופה. בתמונה נוספת, הוא תועד על יאכטה רגע אחרי שברח מיוון. ברלנד: "ירין ימין שיחד את כל משמר החופים ביוון ב-15 אלף ראנד, 15 אלף יורו, שאת היאכטה שלו לא יבדקו. מביאים להם דרכונים, והם חותמים מבלי לבדוק מי נמצא".

הרב ברלנד בבית המשפט
הרב ברלנד בבית המשפט | צילום: חדשות 13

גל לברטוב, שהיה מנהל המחלקה הבין לאומית בפרקליטות המדינה, אמר: "המחלקה עסקה בהליך המבצעי ובהליך המשפטי בהסגרה של מאות עבריינים שנמלטו מישראל. אף אחד מהם למעשה לא הגיע לקרסוליו של הרב ברלנד".