המנדט להרכבת הממשלה עובר לגנץ: "אנחנו תמיד אופטימיים"

לאחר שנתניהו הודיע שנכשל בניסיון להרכיב ממשלה, יו"ר כחול לבן התייחס לניסיון שלו לעשות זאת, שיחל היום. ריבלין פנה לראשי המפלגות כדי לבדוק אם הם מתנגדים להטלת המנדט על גנץ

זמן צפייה: 02:19

הפלונטר הפוליטי: יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס הבוקר (שלישי) להעברת המנדט להרכבת ממשלה אליו ואמר כי "אנחנו תמיד אופטימיים, זו שיטת חיים". זאת, לאחר שאמש ראש הממשלה בנימין נתניהו החזיר את המנדט לנשיא המדינה לאחר שנכשל להרכיב ממשלה.

בתוך כך, מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, שיגר מכתב לראשי המפלגות כדי לבדוק אם יש התנגדות להטלת המנדט על גנץ. אם לא יביעו התנגדות עזה - הרכבת הממשלה הבאה תוטל על גנץ, ויעמדו בפניו 28 ימים לביצוע המטלה.

לכתבות נוספות בנושא >>

נתניהו החזיר המנדט לנשיא: "גנץ שבוי של ליברמן ולפיד"

ההשפעה הדרמטית של העברת המנדט לגנץ על תיקי נתניהו

בני גנץ ברכבו
בני גנץ ברכבו | צילום: חדשות 13

כאמור, אמש נתניהו הודיע כי החזיר את המנדט להרכבת ממשלה לנשיא המדינה בעקבות כשלונו לגבש קואליציה. מטעם בית הנשיא נמסר "נודיע לכל הסיעות שבכוונת ריבלין להעביר את המנדט לגנץ בהקדם".

בסרטון שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו אמר: "עשיתי כל מאמץ להביא את גנץ לשולחן המשא ומתן, לצערי פעם אחר פעם הוא פשוט סירב. הסרבנות של בני גנץ מעידה שנותר שבוי בידיהם של לפיד וליברמן. לפיד שרוצה במפלתו, וליברמן שמונע משיקולים זרים. גנץ, לפיד וליברמן רק מדברים על אחדות. בפועל הם עושים את ההפך הגמור – ומעודדים פילוג וחרמות".

"הם פוסלים את חובשי הכיפות אבל לא פוסלים את הרשימה המשותפת, הם פועלים איתם בתיאום לכל אורך הדרך", טען נתניהו. "אם גנץ יקים ממשלה מסוכנת כזאת, אעמוד בראש האופוזיציה ואפעל יחד עם חברי כדי להחליפה במהירות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

ריבלין צפוי להעניק את המנדט לגנץ כבר היום, ובכל מקרה עליו לעשות זאת תוך לא יותר משלושה ימים. היום יפתח מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, בשיחות עם ראשי הסיעות.

יאיר לפיד אמר כי "ביבי שוב נכשל, זה כבר סדרתי", ומטעם מפלגת כחול לבן נמסר: "זמן הספינים עבר, הגיע השעה למעשים. כחול לבן נחושה להקים את ממשלת האחדות הליברלית בראשות בני גנץ, שהעם בחר בה לפני כחודש".

ראשי העבודה-גשר, עמיר פרץ וואורלי לוי אבקסיס, מסרו בתגובה: "הערב סיים נתניהו את תפקידו כראש הממשלה. דווקא הכשלון של נתניהו הוא התקוה החדשה של אזרחי ישראל. הגיע הזמן להקים ממשלה שמציבה את אזרחי ישראל ורווחתם בראש סדר העדיפויות, תטפל באלימות הגואה, ביוקר המחיה, במצוקת הדיור, בכשלי מערכת הבריאות ותאחה את השסעים שיצר נתניהו בעשור האחרון".