תיעוד מיוחד: כך נעצרה שכנתו של היועמ"ש ב"פרשת משפטים בושה"

שירה, עורכת דין דתייה, נלקחה לחקירה ביום שבת מול ילדיה. כעת, חודשים לאחר שהתיק נסגר עקב העדר עבירה פלילית, עורכי דינה תובעים את המשטרה והפרקליטות על מעצר שווא. "פגעו בי וביזו אותי"

זמן צפייה: 10:26

באוקטובר אשתקד פורסם לראשונה בחדשות 13 כי שירה, עורכת דין דתייה ושומרת שבת, נעצרה בידי המשטרה בחשד להטרדה של עובד ציבור, זאת לאחר שסיננה לעברו של שכנה, היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט את המילים: "פרשת משפטים בושה". כעת, בתיעוד מיוחד נראים רגעי מעצרה של שירה ממצלמת הגוף של אחד השוטרים.

כפי שניתן לראות בסרטון, ניידת משטרה שחולפת על פניהם עוצרת וממנה יוצא שוטר שביקש משירה, שהייתה באותה העת עם בעלה וחמשת ילידיהם - להזדהות. "את חשודה בהטרדה. אני אשמח שתתלווי מרצונך החופשי, כי אם לא, אנחנו ניאלץ לעצור אותך", אמר השוטר לעורכת הדין. בתגובה, היא שאלה את אנשי אכיפת החוק האם יוכלו לעצור אותה בביתה משום שהיא שומרת שבת, אך סורבה. "לא נעים לי, אני לא עולה לאוטו בשבת", אמרה שירה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

האמירה מעוררת המחלוקת של האוזר: "לא ישבתי תחת נתניהו"

הנגיף שבר שיאים ביום האחרון של 2020: 15 אלף מתו בעולם ביממה

חשד לרצח בטירה: בן 56 נדקר למוות במהלך קטטה

עו''ד שירה בעת מעצרה ביום שבת
עו''ד שירה בעת מעצרה ביום שבת | צילום: מצלמת גוף של שוטר

בהמשך לכך, השוטר התעקש ששירה תיכנס לרכב ואף איים עליה לעיניי ילדיה ובעלה: "אני מבין, אבל אם תיעצרי, אז בכל מקרה את תצרכי לעלות לרכב. לא יהיה נעים אם אני אשים אזיקים ומעצר, אני לא רוצה להגיע למצב הזה". עוד נראה בתיעוד כי בשלב מסוים, בנה הקטן של שירה אומר לה: "אבל אמא, אני מפחד שייקחו אותך". זמן קצר לאחר מכן, שירה נקלחה למשטרה, נחקרה בהזהרה, צולמה ונלקחו ממנה טביעות אצבע.

"פגעו בי וביזו אותי בכיכר העיר. נגרם נזק לשמי הטוב, גם במקצועי כעורכת דין, כשהוצגתי בפומבי כאחרונת העברייניות. וכל זאת בשל שלוש מילים", סיפרה שירה. כזכור, בעקבות הפרסום בחדשות 13, אחרי חודשים ארוכים, נסגר התיק נגדה. בימים אלה, שירה, באמצעות עורכי הדין שלה, תובעת מהמשטרה ומהפרקליטות חצי מיליון שקלים על המעצר הלא חוקי, על עוגמת הנפש וההשפלה הפומבית. כמו כן, עדיין אין שקיפות ולא התקבלה תשובה מי הבכיר שנתן את ההוראה לעצור אותה.

עורך דינה, מאיר ארנפלד אמר לחדשות 13: "מעבר לכשל בהתנהלות המשטרה, בקלות הבלתי נסבלת בה מעוכבת אישה נורמטיבית לחלוטין, אני מזהה פה גם כשל חמור בהתנהלות הפרקליטות. רק לאחר פרסום הכתבה, שמונה חודשים לאחר האירוע, למישהו נפל שם האסימון שנעשה עוול ענק ללקוחה שלנו והתיק נסגר בעילה שאין עבירה פלילית. אני גם לא מקבל את הטענה של היועץ המשפטי לממשלה שאין לו כל חלק או מעורבות בטיפול באירוע. מדובר פה בראש המערכת המשפטית ברשות המבצעת שהיה עד להגעת השוטרים, היה ער לחקירתה של הלקוחה שלנו בשבת ובכל זאת, בחר שלא להפסיק את הפארסה הזאת מידית, על אף שיכול היה לעשות זאת".

מהמשטרה נמסר: מחודש יוני 2019 החלה תופעה של אזרחים המתחקים אחר היועץ המשפטי לממשלה בדרכו מביתו לבית הכנסת, תוך שמתקרבים אליו, משמיעים לו קריאות גנאי, ומעלים את צילום פעולתם ברשתות החברתיות. פעולה זו הגיעה לכדי עבירות פליליות של הטרדה ופגיעה בפרטיות ותפיסה זו אף התקבלה ע"י בג"ץ ואושרה. על רקע זה טופל גם האירוע הנדון, תיק החקירה הועבר בשעתו לעיון הפרקליטות שהחליטה על סגירתו.