סוף לרב-קו? בקרוב: תשלום בתחבורה הציבורית באמצעות אפליקציה

במכרז של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית נבחרו שלושה יישומונים שניתן יהיה להשתמש בהם, ולשלם דרכם בסוף החודש - כשהאפליקציה תחשב בדיעבד את מסלול התשלום הזול ביותר. "נספק חוויה מצוינת"

זמן צפייה: 04:36

ב-2014 הושק תשלום באוטובוסים של חברת "דן" באמצעות הטלפון החכם. אך מאז ועד היום - מהפכה זו נשארה רק בגבולות גוש דן. היום (חמישי) נסגר מכרז ענק של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ונבחרו שלוש אפליקציות שיאפשרו תשלום בלחיצת כפתור בכל אמצעי התחבורה הציבורית בכל הארץ: "ישראכרט", "מוביט-פנגו" ו-"ביט" של בנק הפועלים, וכן דיסקונט באמצעות "פייבוקס" יחד עם "סלופארק" ו"הופ-און". "אני בטוח שיחד נהיה מסוגלים לתת את החוויה האולטימטיבית שכולם מצפים לה", אמר גלעד עוזיאלי, מוביל תחום האסטרטגיה הדיגיטלית בחטיבת החדשנות של בנק הפועלים.

בשיטה החדשה הנוסעים לא יצטרכו להתלבט אם לקנות "חופשי חודשי" ברב קו שלהם, לוודא שהוא טעון בטרם העלייה לאוטובוס - ושהוא לא אבד. הם פשוט ייסעו כמה שירצו ובסוף החודש האפליקציה תחייב אותם כאילו בחרו מראש את המסלול הזול ביותר. הן לא יגבו כסף מהמדינה או ממשתמשי התחבורה הציבורית, אך הן מבינות שמי שיוריד את היישומון שלה ייחשף לשאר השירותים שהיא מציעה. עוד מרוויחות החברות את המידע האישי של המשתמשים, שיהיה חשוף בפניהן.

תשלום לנסיעה באוטובוס באמצעות אפלקציה
תשלום לנסיעה באוטובוס באמצעות אפלקציה | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

איתוראן לכלב: האפליקציה שמסייעת לאתר את חיית המחמד

הצצה לאפליקציה החדשה שנותנת מתנות – בתמורה לקבלות מהסופר

מוצרט ב-3 דקות? האפליקציה הישראלית שמלמדת נגינה על קלידים

תחנת אוטובוסים
תחנת אוטובוסים | צילום: חדשות 13

לכן, זאת הולכת להיות למעשה תחרות על הנוסעים. "זה יגדיל את כמות האנשים שיגיעו אלינו, לאפליקציית 'פייבוקס'", אמרה נעה אופיר, מנהלת מוצר paybox. "אנחנו רוצים שכל התשלומים שלהם יתבצעו מתוך האפליקציה", הוסיפה. "תחרות זה תמיד טוב ללקוח", אמר עופר סיני, מבעלי חברת "הופ און".

בעולם, לא מעט מדינות עקפו את ישראל בסיבוב. בסין, לדוגמה, אין מי שלא משתמש באפליקציית וויצ'ט כדי לשלם כמעט על כל דבר - כולל תחבורה ציבורית. כך גם בלונדון.