בשורה להאקרים: "אפל" מציעה מיליון דולר תמורת פריצה לאייפון

תוכנית "מענק הבאג" של החברה כבר הוצעה בעבר לציבור, אך גובה המענק הנוכחי רשם שיא חדש - ויינתן לפורץ שיצליח להשתלט על המכשיר בהפעלה מרחוק. "חשוב שחברות יתמודדו בשקיפות עם תקלותיהן"

זמן צפייה: 00:56

בשורה להאקרים: חברת אפל מציעה מענק מיליון דולר לכל מי שיצליח לפרוץ לאייפון. כך הודיע ראש האבטחה של אפל, איוואן קריסטיק, בכנס האבטחה האלקטרונית "כובע שחור" שהתקיים לאחרונה בלאס וגאס.

מדובר בהרחבה לתוכנת "מענק הבאג" של החברה, אבל המענק מעולם לא הגיע לגובה שכזה. לפני כן התוכנית הציעה פרס של 200 אלף דולר למי שימצא בעיות במכשירים עם מערכת ההפעלה של אפל iOS, אשר הושקו לראשונה בשנת 2016. החל מהקיץ הזה, כאמור, הפרס יוגדל למיליון דולר בפעם הראשונה, והפעם יכלול לא רק את iOS, אלא את כל הפלטפורמות של אפל, למשל "איי-קלאוד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווחים: עבריין המין ג'פרי אפסטין שם קץ לחייו בבית הכלא

ליברמן: "אנחנו מתנהלים לא נכון – יש שחיקה בהרתעה הישראלית"

צה"ל: "סוכל פיגוע חריג בגודלו – האחריות על חמאס"

אייפון 6S
אייפון 6S | צילום: רויטרס

התוכנית פתוחה כעת לכל מי שירצה להשתתף, וכבר לא רק למוזמנים בלבד. כל שהאקר צריך לעשות כדי לשים ידיו על המענק החדש הוא להשיג שליטה מלאה על מכשיר של אפל בהפעלה מרחוק, בלי אינטראקציה כלשהי של הבעלים עם המכשיר. זאת ועוד, מי שיצליח לא לפרוץ למכשיר אלא למצוא בו בעיות, ייזכה לפרס של עד חצי מיליון דולר.

אפל גם תתחיל להציע למעוניינים אייפונים מיוחדים בשביל לקיים מחקר איכות אבטחה. מדובר במכשירים קלים יותר לפריצה מהאייפון המסורתי, והם נועדו למפתחי החברה כדי למצוא פגמים, כדי שאפל תוכל לתקן אותם לפני השקת מוצרים חדשים.

תוכניות "מענק באג" הינן נפוצות בימים אלו בקרב חברות טכנולוגיות. האקרים מחפשים פגמים שפוספסו על ידי הצוותים הפנימיים של החברות, בתופעה שהולכת וגדלה, ובמקום לנצל זאת לצרכיהם, הם מוסרים אותם בחזרה לחברות בשביל פרסים כספיים.

Sap Sapphire 2019, Orlando, Usa
מימין לשמאל: ביל מקדרמוט, מנכ''ל SAP וטים קוק מנכ''ל אפל | צילום: יח''צ SAP

"חשוב מאוד לחברות, במיוחד אלה שמתמודדות עם המון מידע אישי ורגיש, שתהיה להן דרך שקופה למציאת באגים ובעיות", אמר מנכ"ל תוכנית מענק הבאג "האקר וואן", מרטן מיקוס.

בחודש האחרון, הבנק האמריקני "קפיטל וואן" הודיע כי האקר השיג ידיו על מידע אישי של יותר ממיליון לקוחותיו. חברת דוחות האשראי "אקוויפקס" תשלם יותר מ-700 מיליון דולר על פריצת מידע גדולה משנת 2017, שחשפה מידע אישי של יותר מ-150 מיליון איש.

באוקטובר האחרון סגרה גוגל את הרשת החברתית שלה, "גוגל פלוס", לאחר תקלה שהתגלתה באביב האחרון, שייתכן וחפשה מידע של כחצי מיליון משתמשים בין השנים 2015 ו-2018.