ועדת הבחירות פסלה את מועמדותה של אבתיסאם מראענה מהעבודה

16 חברי הוועדה הצביעו בעד פסילתה של המועמדת שניצבת במקום ה-7 ברשימה, 15 הצביעו נגד ו-2 נציגי ישראל ביתנו נמנעו. ההכרעה תעבור לבית המשפט העליון, שככל הנראה יאשר את התמודדותה

זמן צפייה: 01:33

ועדת הבחירות המרכזית פסלה היום (רביעי) את מועמדותה של אבתיסאם מראענה מטעם מפלגת העבודה, וההכרעה בעניין תעבור לידי בית המשפט העליון, שעל סמך מקרים קודמים, ככל הנראה יאשר את התמודדותה. ההצבעה התקבלה לאחר ש-16 חברי הוועדה בצביעו בעד פסילתה של המועמדת שניצבת במקום ה-7 ברשימה, 15 הצביעו נגד ושני נציגי ישראל ביתנו נמנעו.

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה לפסילתה של מרעאנה: "בוועדת הבחירות התבררה שוב הצביעות של הליכוד במיטבה. הליכוד פוסל את איבתיסאם אבל נמנע בהצבעה על פסילת רע"ם. הקריטריון ברור – לא מדינת ישראל, לא הדמוקרטיה, לא החוק, אלא רק מי תומך בחוק הצרפתי ובנתניהו ומי לא. היועמ"ש לממשלה התנגד באופן חד משמעי לפסילה והרוב שהתקבל בוועדה הוא מזערי ומעיד על מופרכות הטענות. איבתיסאם היא שותפה לבניית עתיד משותף במדינת ישראל ואנחנו לא ניתן לאנשים שאלימות היא שפת האם שלהם לנסות ולהכתיב למדינה שלמה את תפיסת העולם הגזענית שלהם".

הבקשות לפסילתה של מרעאנה הוגשו בשל התבטאויותיה בעבר, שעוררו תרעומת דאז וביתר שאת לאחר בחירתה למפלגתה. בין היתר, התבטאה לפני שנים אחדות נגד צפירת יום הזיכרון לחללי צה"ל, והביעה טענות נוספות שנויות במחלוקת כלפי העם היהודי.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

שלג יורד בהרי הגולן והגליל, כוננות בי-ם; שיא הסערה – בערב

נסראללה: אם נידרדר למלחמה – ישראל תראה דברים שלא ראתה מ-1948

50% מבני ה-30 ומעלה התחסנו; חיסוני "ספוטניק" הועברו לרצועה

אבתיסאם מראענה
אבתיסאם מראענה

עו"ד איתמר בן גביר, שמתמודד לכנסת מטעם מפלגת הציונות הדתית, אמר בתום הדיון כי "זהו יום חשוב מאוד בו נפסלת מועמדת שמדברת על להשמיד עיר ואם במדינת ישראל. מי היה מאמין שמועמדת ממפלגת העבודה קוראת להשמיד את זכרון יעקב. זה מצמרר ומרגיז". עוד הוסיף: "אני מקווה ששופטי בג"ץ ינהגו על פי החוק. עיוולת כזאת לא צריכה להיות בכנסת ישראל. כל האבות ההסיטוריים של האומה היו מתביישים בגברת כזאת שנמצאת במפלגה".

אבתיסאם מראענה
אבתיסאם מראענה

זאת ועוד, בן גביר אמר כי "קראתי את התגובה של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והתביישתי, כי בעניינם של מרזל וגופשטיין הוא דיקדק בכל פרט ופרט, ובתשובת היועמ"ש הוא פשוט מתעלם מהאמירה שלה להשמיד את זכרון יעקב. הגשתי את הבקשה הזו בפחד ורעדה, כי בכל זאת מדובר במתמודדת במפלגת העבודה ההיסטורית. אותה מפלגה, שעל אף המחלוקות שיש לי עם אנשיה, בנתה את המדינה הזו. מי שרוצה להשמיד את זכרון יעקב לא צריך להיות בכנסת ישראל. הוא צריך להיות במקום אחר – בכלא. אבל וודאי לא בכנסת ישראל".

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "המשותפת ועבאס לא יהיו בממשלה שלנו ולא נישען עליהם בשום דרך כי הם תומכי טרור. בכל בחירות הליכוד מצביע נגד הרשימה המשותפת, ובג"ץ תמיד מכשיר אותה והמשותפת מנצלת את ההצבעה כדי להתחזק ולהביא קולות. הפעם הליכוד יקח את הקולות של אזרחי ישראל הערבים כי נמאס להם לבזבז את הקולות שלהם על מפלגות שיושבות באופוזיציה ולא עושות למענם כלום".

חבר הכנסת ד"ר שלמה קרעי מהליכוד, חבר נשיאות ועדת הבחירות המרכזית, אמר במהלך הדיון על פסילתה של מרעאנה כי "עומד יחד איתנו בדיון הזה גם זכרם של 23,816 חללי מערכות ישראל וששת מיליון נרצחי השואה שהמועמדת ביזתה את זכרם. מדינת ישראל שקמה מהאפר עם עשרות אלפי חללי מערכות ישראל שמסרו את נפשם על הקמתה, לא יכולה להרשות לעצמה מועמדת שרוצה להחריב אותה ומבזה את כל קדשיה. פסילתה בפועל ברוב בהצבעה אולי תתהפך בבג"צ, אבל לנצח תהיה אות קלון למפלגת העבודה שאת רשימתה 'יפאר' הביזיון הזה".

בהמשך היום, חברי הוועדה ידונו בבקשות שהגישה מפלגת עוצמה יהודית לפסילת הרשימה המשותפת והרשימה הערבית המאוחדת (רע"ם).