כחול לבן מתפרקת: יש עתיד ותל"ם ביקשו להתפצל מחוסן לישראל

בעקבות החלטת גנץ להתמנות ליו"ר הכנסת, הסיעות של לפיד ויעלון ביקשו להיפרד ממנו. טרם הבקשה, יצאו חברי יש עתיד מקבוצת הוואטספ. לפיד: "בני החליט לפרק אותנו כדי לזחול לממשלת נתניהו"

זמן צפייה: 08:50

הפלונטר הפוליטי: כחול לבן מתפרקת: מפלגות יש עתיד ותל"ם הגישו היום (חמישי) בקשה להתפצל מחוסן לישראל, מפלגתו של בני גנץ. ח"כ יאיר לפיד אמר לאנשי מפלגתו: "גנץ החליט לפרק את כחול לבן כדי לזחול לממשלה של נתניהו. אין דרך להבין את זה".

בטרם הבקשה, חברי יש עתיד יצאו מקבוצת הוואטסאפ המשותפת של מפלגת כחול לבן. זאת, על רקע החלטת יו"ר המפלגה בני גנץ לכהן כיו"ר הכנסת. ח"כ מיקי לוי, בטרם יצא, כתב: "סמוטריץ' מתאים להם כמו כפפה ליד. שאו ברכה והצלחה. אני עוזב את הקבוצה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לקראת אחדות: גנץ יהיה מ"מ רה"מ ושר החוץ, אשכנזי שר הביטחון

גנץ יו"ר הכנסת הבא; בכיר ביש עתיד: "כחול לבן על סף פירוק"

נתניהו וגנץ שוחחו: הנחו את צוותי המו"מ לחזור לשולחן הדיונים

חברי מפלגת יש עתיד עוזבים את קבוצת הוואטסאפ המשותפת עם כחול לבן
חברי מפלגת יש עתיד עוזבים את קבוצת הוואטסאפ המשותפת עם כחול לבן | צילום: חדשות 13

חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר לא יכולים לפרוש לכאורה כי תל"ם אינה סיעה עצמאית והם לא מהווים שליש. במידה שיתפצלו לסיעה נפרדת של שניהם, יחולו עליהם סנקציות.

מוקדם יותר ננעלה ההרשמה במזכירות הכנסת לתפקיד יו"ר הכנסת - והמועמד היחיד שנרשם הוא גנץ. משמעות הדבר היא שהוא יו"ר הכנסת הבא, והמשא ומתן לאחדות יימשך. גורם בכיר ב"יש עתיד" מסר: "כחול לבן על סף פירוק".

חברי מפלגת יש עתיד עוזבים את קבוצת הוואטסאפ המשותפת עם כחול לבן
חברי מפלגת יש עתיד עוזבים את קבוצת הוואטסאפ המשותפת עם כחול לבן | צילום: חדשות 13

החלטתו של גנץ להירשם כמועמד נעשתה חרף התנגדותו של יאיר לפיד למהלך, ויצרה כאמור מתח בתוך כחול לבן. לפיד החליט שלא להגיש את מועמדותו של ח"כ מאיר כהן, וגורם בסביבת גנץ מסר: "לפיד צריך להחליט אם לפרק את כחול לבן. אם יגיש את מאיר כהן, זו המשמעות".

כל חברי יש עתיד מתכוונים להיעדר מהצבעת המליאה, שנפתחה לפני זמן קצר בראשות יו"ר העבודה עמיר פרץ. לראשונה יתקיים דיון אישי בנושא שבו כל חבר כנסת יקבל שלוש דקות, ולאחריו תתקיים הצבעה. בבלוק הימין משכו את כל בקשות הנאום.