"מזל שהוא בגד בי": שולה זקן על יחסיה עם אולמרט - שהפך יריב

ראש לשכת רה"מ לשעבר סיפרה על הקרבה לראש הממשלה שהורשע, הנאמנות חסרת הגבולות שלה אליו - וההידרדרות ביחסים. "כל הזמן אמרו שהוא ימכור אותי בסוף - לא קלטתי שהוא תופר אותי"

זמן צפייה: 13:58

יחסיהם של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ומי שהייתה ראש לשכתו, שולה זקן, הם סוג של טרגדיה. הייתה ביניהם שותפות סוד יוצאת דופן, והיא הייתה נאמנה לו - כמעט ללא גבולות. אפילו כשהחלו החקירות, המעצרים והמשפטים - הברית ביניהם נשמרה. זאת, עד שזקן החליטה לדבר, ואף להשמיע את ההקלטות שהפלילו את אולמרט בסופו של דבר. "לא קלטתי שהוא תופר אותי, והוא עשה את זה יפה. הקלטתי בשביל להגן עליו, וזה הגן עליי בסופו של דבר. מזל שהוא בגד בי, למרות שזה כואב. אם הוא לא היה עושה את זה, לא הייתי כאן היום - וגם השיחה הזאת לא הייתה מתקיימת", סיפרה.

מערכת היחסים ביניהם נבנתה עוד כשאולמרט עסק בעריכת דין. "הערצתי אותו, הוא קלט אותי לעבודה בגיל מאוד צעיר והאמין בי. אני לא ידעתי לעשות כלום, והקמנו יחד בעשר אצבעות משרד עם שני שותפים, אורי מסר וברוך אדלר. אני הייתי השותפה שלהם", אמרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בכיר באוצר: "נוהל הפנסיה השתנה לבקשת ניצן – מטעמים אישיים"

משט המרמרה, חיסול בן לאדן ו-MeToo: כך נראה העשור החולף

רגב: "מסר הפריימריז – בליכוד לא אוהבים שחותרים תחת המנהיג"

שולה זקן
שולה זקן | צילום: החדשות 13

על ההתנהלות שלה תחת אולמרט, סיפרה זקן: "לא עשיתי שום דבר בלי שהוא ידע". במהלך החקירות בעניינו, ניסה אולמרט לשכנע אותה שלא תחתום על עסקת טיעון. היא אמרה לו אז שלא תעשה עסקה. בפרשת טלנסקי, האיש ומעטפות הכסף, כמו בפרשת "ראשון-טורס" והנסיעות, היא שתקה במשטרה ולאורך כל הדרך. "כל הזמן היו באים ואומרים לנו - 'תיזהרו, הוא ימכור אותה בסוף. לא אכפת לו'" אמרה והוסיפה: "הייתי אומרת שלא ייתכן, אהוד, שהיה כמו אלוהים בעבורי באותה התקופה, אומר שלא ייתכן שהוא יזוכה ואני אורשע". בסופו של דבר, זקן הורשעה - והוא זוכה. "כולם יצאו מאולם בית המשפט, נשארתי לבד, כשאני נתתי לו את האפשרות לקבל את הזיכוי הזה". לימים, כשהפכה לעדת מדינה, משפט טלנסקי ייפתח שוב - אז אולמרט הורשע.

חלק מהכעס שהביעה זקן היא גם בהתנהלות התקשורתית כלפיה, לעומתו. "כשמראיינים אותו, אומרים ארבע פעמים 'ראש הממשלה לשעבר', ואני 'שולה זקן, אסירה לשעבר', ככה כתוב. אני יודעת שאני אסירה לשעבר וכך אהיה עד סוף ימי. אבל הייתי ראש לשכת שר הבריאות, מנהלת לשכת עיריית ירושלים. הייתי גם ראש לשכת ראש הממשלה. למה הכותרת שונות? כי אני אישה?", אמרה.