הספורט שכובש את ארה"ב: תחרות משחקי מחשב בין בתי ספר

מוסדות ברחבי המדינה הכניסו את ה-"E-GAMES", טורניר משחקי מחשׁב תחרותיים, אל תוכניות הספורט שלהם. ברקע, האפשרות של התלמידים להפוך לגיבורים - אל מול הסכנות הבריאותיות

זמן צפייה: 02:03

תלמידים בבתי ספר ברחבי ארצות הברית, מתייצבים לאחרונה על מגרש משחקים מסוג קצת שונה - "E-GAMES". מדובר בטורניר של משחקי מחשׁב תחרותיים, שבמסגרתו נאבקים התלמידים על תואר "אלופי הסמייט", משחק וידאוֹ פופּולרי במיוחד. בשנה האחרונה, החליטו שמונה מדינות בארצות הברית לשלב את משחקי המחשב בתוכניות הספורט של בתי הספר שלהן. "זה כבוד גדול, כי זה דבר שניסיתי לקדם ולהיכנס אליו זמן רב", סיפר אליוט וילנר, תלמיד תיכון מהעיר אטלנטה.

כמו בענפי ספורט מסורתיים, השחקנים המצטיינים זוכים להטבות שונות, גם מטעם בית הספר שבו הם לומדים, וְגם מטעם גורמים חיצוניים כמו חברוֹת מסחריות שבעבר תפקדו כספונסריות של ספורטאים מוכרים, שהחלו לפרושׂ את חסותן על אשפי משחק המחשב. אד גולד, בכיר בחברת הביטוח "סטייט פארם", אמר כי "המעריצים האלה אוהדים בפנאטיות את הקבוצות שלהם - בדיוק כמו אהדה של קבוצות ספורט".

תלמידים משחקים ב''אי גיימז''
תלמידים בארה''ב משחקים ב''אי גיימז'' | צילום: החדשות 13

הבעיה המרכזית שעולה מהטרנד החדש, היא שמשחקי המחשב האלה גובים מחיר בריאותי לא מבוטל. השהייה הממושכת מול המסך וְהפעלת האצבעות בצורה אינטנסיבית מסומנות על ידי מומחים כבעלות השפעות מסוכנות על בריאותם של השחקנים.