סקר אחרון לבחירות: גנץ ונתניהו בתיקו; גוש המרכז-שמאל מוביל

לפי סקר חדשות 13, לו הבחירות היו נערכות היום, לגוש המרכז-שמאל היו 57 מנדטים, לעומת 56 לימין. 15 מנדטים לרשימה המשותפת, וליברמן עדיין לשון מאזניים. 72% מהנשאלים ילכו להצביע בוודאות

זמן צפייה: 16:06

בחירות 2020: מסקר חדשות 13 שפורסם היום (שישי) עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד וכחול לבן היו מקבלות מספר מנדטים זהה, כאשר כל אחת הייתה עומדת על 33 מושבים - עלייה במנדט אחד לכחול לבן. עם זאת, גוש המרכז-שמאל, היה מקבל 57 מנדטים וגדול מגוש הימין במנדט אחד, שהיה מקבל 56.

על פי הסקר, המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה עם 15 מנדטים, שגם הגדילה את כוחה במנדט אחד, ואחריה מפלגה נוספת בגוש המרכז-שמאל: העבודה-גשר-מרצ, שאיבדה מכוחה, אך נשארה עם תשעה מנדטים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרץ: סיכמנו על ממשלה עם גנץ – ליברמן והמשותפת יתמכו מבחוץ

הרב שהקליט לכאורה את יועצו של גנץ – מקורב לפרקליט נתניהו

גנץ פיטר את היועץ שהוקלט מבקר אותו, אך טען: "הוא נקלע למארב"

סקר המנדטים של חדשות 13
סקר המנדטים של חדשות 13 | צילום: חדשות 13
מפת הגושים
מפת הגושים | צילום: חדשות 13

ישראל ביתנו, שממשיכה להיות לשון המאזניים, מקבלת שבעה מנדטים, כמו גם יהדות התורה. ש"ס וימינה היו מקבלות שמונה מנדטים. גם בסקר הזה, מפלגת עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

סקר המנדטים של חדשות 13
סקר המנדטים של חדשות 13 | צילום: חדשות 13
סקר המנדטים של חדשות 13
סקר המנדטים של חדשות 13 | צילום: חדשות 13

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה הפער של בנימין נתניהו מיריבו בני גנץ הצטמצם. 45% סבורים כי יו"ר הליכוד מתאים יותר לכהן כראש ממשלה, ואילו 35% בלבד טוענים כי יו"ר כחול לבן מתאים יותר, לעומת הסקר הקודם, אז 30% בלבד האמינו בהתאמת גנץ. 13% מהנשאלים חושבים כי אף אחד מהם לא מתאים.

סקר המנדטים של חדשות 13
סקר המנדטים של חדשות 13 | צילום: חדשות 13

על השאלה "האם אתה מתכוון להצביע?", 83% מהנשאלים הלא יהודים השיבו כן, לעומת 70% בקרב הנשאלים היהודים. עוד עולה כי 72% מהנשאלים ילכו להצביע בוודאות ב-2 במארס, 13% ילכו לקלפי במידה רבה, 5% ככל הנראה לא יצביעו, 5% בטוחים שלא יצביעו ואחוז אחד בלבד טרם החליטו אם לפקוד את הקלפי בעוד שבוע.

התאמה לראשות הממשלה
התאמה לראשות הממשלה | צילום: חדשות 13

הסקר כלל 804 נשאלים, 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-204 מהמגזר הלא יהודי, ונערך על ידי הפרופסור קמיל פוקס. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון, ובמגזר הערבי על ידי חברת "סטט-נט" בהנהלת ד"ר יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.8%.