ההפתעה של סדרת הילדים "ארתור": "מר עכבר" התחתן עם בן זוגו

ערוץ השידור הציבורי האמריקני הפתיע את צופיו בפתיחת העונה החדשה של הסדרה הפופולרית. בכך, המשיך את המסורת של "רחוב סומסום", שיוצריו הציבו דמויות מגוונות על המסך כבר לפני ארבעה עשורים

זמן צפייה: 02:33

ילדים רבים בארצות הברית צפו הלילה (שלישי) בפרק הפתיחה של העונה ה-22 בסדרה הפופולרית "ארתור", ונוכחו לראות מחזה לא שגרתי לתוכניות ילדים - המורה "מר עכבר" מתחתן עם בחיר ליבו.

ברשת PBS, ערוץ השידור הציבורי האמריקני, ביקשו להציג לצופים את המגוון הרחב של המבוגרים שנמצאים בחיי היומיום של הילדים והילדות. כך, גם ילדים שלהם שני אבות יוכלו להזדהות עם הדמויות המבקרות בסלון שלהם בכל יום, וגם החברים בכיתה יכירו אותם טוב יותר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ארגון הבריאות העולמי: אין לחשוף למסכים ילדים מתחת לגיל שנה

אפרים סידון נפגש עם ילדים שוחרי ספרות: "השפה - זה הכי חשוב"

התיכון שמסייע לטרנסג'נדרים להשלים לימודים: "בשבילי זה הכול"

חתונה של שתי דמויות גבריות בתוכנית הילדים ''ארתור''
חתונה של שתי דמויות גבריות בתוכנית הילדים ''ארתור''

"ארתור" אינה תוכנית הילדים היחידה שהבינה את החשיבות שבהצגת מגוון דמויות על המסך. למעשה, כבר בשנות ה-70 הציגו יוצרי "רחוב סומסום" בתוכניתם את הילד ג'ייסון, הלוקה בתסמונת דאון. ולפני שנתיים אף הציגו את ג'וליה, שהייתה ילדה אוטיסטית. בתוכנית ניהלו הדמויות דיונים כמעט על הכול – מוות, איידס, הורים שנמצאים בכלא וגם גזענות.

"בחברה שאנו חיים בה היום, חשוב מאוד לילדים לראות השתקפות של עצמם בתכנים שהם צופים בהם", אמרה סנגיטה פאטל, מנכ"לית חברת levar burton kids המייצרת תכנים לילדים. "כילדה הודית, לא ראיתי את עצמי בטלוויזיה", הוסיפה.

תוכנית הילדים ''מגלים עם דורה''
תוכנית הילדים ''מגלים עם דורה''

תכניות הילדים בארצות הברית מציגות אמנם יותר נשים בשנים האחרונות, אך מחקר שנעשה לאחרונה מצביע על כך שדמויות נשיות עדיין מהוות רק שליש מכלל הדמויות בתכניות הילדים. גם כאשר יש בת, לרוב היא תלבש ורוד ותפתור בעיות באמצעות קסמים ולא באמצעות מדע ולוגיקה, תכונות שתסריטאים נוטים לשייך לבנים. חריגה בנוף היא הדמות המצוירת דורה, ששוברת את הסטריאוטיפים השחוקים ומציגה לבנות גם מידע על כדורגל.

תוכנית הילדים ''רחוב סומסום''
תוכנית הילדים ''רחוב סומסום''