"מחזה מדהים": מאות הגיעו להלוויה של ניצול שואה ערירי

משפחתו של גרשון סולומון נספתה בשואה וברוב שנותיו הוא חי בגפו. במעון השיקומי שבו התגורר חששו שלא יהיה מניין בהלוויתו, קראו לציבור להגיע - ונדהמו מההיענות. "הרוב לא הכיר אותו מעולם"

זמן צפייה: 01:47

גרשון סולומון, ניצול שואה מרומניה, היה ערירי כל חייו. הוא מעולם נישא ולא היו לו ילדים ובן המשפחה היחיד שהיה לו הוא אחיו שניצל ועלה עמו לארץ, אך אתמול (רביעי) בהלוויתו הגיעו מאות רבות של אנשים לבית העלמין בשיכון ותיקים שבנתניה לחלוק לו כבוד אחרון.

גרשון נולד ברומניה ב-1938, משפחתו נספתה בשואה אך הוא שרד ועלה לארץ עם אחיו בשנות ה-50. ב-18 השנים האחרונות הוא התגורר במעון שיקומי לניצולי שואה. אתמול, כשהלך לעולמו, במעון השיקומי חששו שלא יגיעו מספיק אנשים להלווייתו ופרסמו בפייסבוק קריאה לציבור: "חשבנו שלא יהיה מניין", אמר אלירן קרן, מייסד מערך התנדבות לניצולי שואה. "פוסט קטן בפייסבוק ומאות אנשים גדשו פה את המקום, שהרוב המוחלט שלהם לא הכיר אותו מעולם. זה היה מחזה פשוט מדהים".

גרשון סלומון, ניצול השואה שהלך לעולמו
גרשון סלומון, ניצול השואה שהלך לעולמו | צילום: החדשות 13

מעט לפני שמת ביקש גרשון שיקברו אותו בקבר של שומרי תורה. "הרמתי טלפון לרב שלנו מחב"ד שמתנדב והוא כתב לי פתק שאיפשר לקבור אותו בחלקה שבה רצה", סיפר אלירן קרן. ובזכותם של מאות זרים שלא הכירו את גרשון בחייו, הוא לא היה לבד גם במותו. "זה באמת נקרא, לתת לו ללכת עם ראש מורם".