גבינות, עוגות ומאפים: הישראלים מתכוננים לחג השבועות

בפורים לא התחפשנו, בפסח שרנו "מה נשתנה" בזום - אבל את חג מתן תורה נוכל כבר לחגוג יחד עם המשפחה המורחבת. המחלבות העלו כוננות, ובחנויות מתכוננים ללקוחות המסתערים. "אנשים רוצים לחגוג"

זמן צפייה: 03:28

אחרי העוצר בפסח, ביום העצמאות ועוצר המדורות בל"ג בעומר, את חג מתן תורה נזכה לחגוג כרגיל - או לכל הפחות עם המשפחה המורחבת. בשביל הרבה מאוד ישראלים המשמעות היא אחת: כוננות גבינות, מאפים ועוגות.

"אנשים לא עשו חגים ועכשיו הם רוצים לחגוג את חג השבועות", הסביר שרון עבודי, בעלי "דווקא גורמה" בשוק הכרמל שבתל אביב. הגבינות הכי מבוקשות בחנות שלו, סיפר, הן מסוג הסנט מור, קשקבל, גאודה ואמנטל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"זה היה מרחץ דמים": הישראלי שהואשם בעוקץ מכונות ההנשמה מדבר

שגריר ישראל בארה"ב: צריך לספח לפני הבחירות – ביידן עלול לנצח

אישה נעצרה בחשד שחיללה את קברו של לוחם גולני שנפל

שרון עבודי, בעלי ''דווקא גורמה'' בשוק הכרמל שבתל אביב
שרון עבודי, בעלי ''דווקא גורמה'' בשוק הכרמל שבתל אביב | צילום: חדשות 13

גם המחלבות שברחבי הארץ נמצאות כבר בהילוך חמישי. במחלבת בארי, גבינות בעבודת יד, דיווחו כי השנה גדל הביקוש למארזי גבינות עד הבית. "עכשיו כשאנחנו בזנב הזה של הקורונה, בקצה, הביקוש פתאום - זה כמו איזה גל", הסביר דרור אור.

אפילו הפרות השייכות למחלבה לא נותרו מקופחות. דרור סיפר כי "יש בן אדם מיוחד שעושה להן רוח כל היום, הוא משפריץ מים על הפרות כדי שלא יהיה להן חם. אנחנו מפנקים אותן כמו שצריך".

דרור אור, מחלבת בארי
דרור אור, מחלבת בארי | צילום: חדשות 13

אחרי שלא ממש התחפשנו בפורים ושרנו "מה נשתנה" בזום בליל הסדר, חג שבועות, כאמור, הוא הראשון השנה שנוכל לחגוג כמעט כהלכתו בשגרת קורונה. נכון, החזרה ההדרגתית לשגרה תיארך עוד זמן, וכנראה שזה לא יהיה פשוט - אבל מה שבטוח, יהיה טעים.