דגלי גאווה נשרפו ברמת גן; ראש העיר: "תוצאה של השיח המסית"

שני דגלים שנתלו ברחבי העיר לקראת אירועי שבוע הגאווה הובערו. כרמל שאמה הכהן גינה את האירוע: "הפושעים ששרפו את הדגל ישיגו את ההפך". העירייה תגיש תלונה למשטרה

דגל גאווה שנשרף ברמת גן
דגל גאווה שנשרף ברמת גן | צילום: החדשות 13

דגלי גאווה הוצתו היום (ראשון) ברמת גן, לאחר שנתלו לקראת אירועי שבוע הגאווה שנחגג לראשונה בעיר בסימן "גאה להיות רמת גני". בתגובה לשריפה כתב בעמוד הפייסבוק שלו ראש העיר כרמל שאמה הכהן: "הפושעים ששרפו את דגלי הגאווה ישיגו את ההפך. זו נורה אדומה ותוצאה של השיח המסית והשקרי אותו מלבים השוליים הקיצוניים". בעירייה מתכוונים להגיש תלונה במשטרה בעניין.

עוד כתב הכהן: "הנחתי הבוקר שעל כל דגל שיושחת בעיר ולא משנה מה הוא מסמל יתלו עשרה דגלים במקומו. ברמת גן יהיו סובלנות, אהבת חינם ופתיחות לכולם ואפס סבלנות לשנאת חינם, לבריונות ולאלימות".

לכתבות נוספת בחדשות 13:
דגל הגאווה שנתלה על ברחבת הכניסה של הרבנות הראשית
דגל הגאווה שנתלה על ברחבת הכניסה של הרבנות הראשית | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר תלו פעילות ופעילים מהקהילה הגאה דגלי גאווה על דלת הכניסה לרבנות ירושלים וכתבו "ואהבת לרעך כמוך". זאת, במחאה על מכתב ששיגר הרב הראשי של העיר, אריה שטרן, לראש העיר משה ליאון, בו הוא דורש שלא לתלות את דגלי הקהילה ברחבי ירושלים לקראת מצעד הגאווה שיתקיים בשבוע הבא.

הפעילים שעומדים מאחורי המחאה מסרו: "למול האמירות הקשות של הרב שטרן ביקשנו להעביר את המסר הפשוט והמוסרי ביותר: 'ואהבת לרעך כמוך'. מי שלא רצה דגלים ברחובות ירושלים, יקבל אותם בדלת הכניסה למשרדו".

ביום שקדם למחאה, שיגר רב העיר מכתב לראש העיר בדרישה לאסור על תליית דגלי הגאווה בעיר. "לצערי הרב הנני נדרש לנושא כאוב כמו אותו מצעד", נאמר במכתב, שבוע וחצי לפני שצפוי להיערך מצעד הגאווה. "יודע אני שמבחינת החוק אין לראש העיר את היכולת למנוע את המצעד ועל כן בקשתי ממך שלפחות תתן הוראה שלא להניף את הדגלים שמכערים את העיר". בעירייה השיבו בשלילה לבקשה.

דגל הגאווה
דגל הגאווה | צילום: רויטרס

את המכתב חתם הרב שטרן במשפט: "אני סומך עליך שתנהג כחכמתך להסיר מעלינו את החרפה הזו, בייחוד עכשיו בימים הקדושים שבין יום ירושלים לחג השבועות".

משה ליאון
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון | צילום: פייסבוק משה ליאון

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה תפעל על פי הנחיות היועץ המשפטי לעירייה, לפיהן יש לתלותם, כפי שהיה בכל השנים האחרונות, ובהסתמך על פסיקות בתי המשפט בעניין".

בתחילת אותו שבוע פורסם כי המשטרה תדרוש מהמשתתפים במצעד הגאווה שיתרחש בעוד ביום חמישי הקרוב בירושלים להזדהות בכניסה באמצעות תעודת זהות. גורמים בקהילה הגאה העבירו ביקורת על ההחלטה, וטענו כי רבים עלולים שלא להגיע, מחשש שייחשפו. בנוסף לרגישות הייחודית באירועי מצעד הגאווה, גורמים בקהילה הגאה טענו כי מדובר בתקדים מסוכן במחאה פוליטית."אף אחד לא יפחיד אותנו ואף אחד לא ימנע מאיתנו לצעוד", נמסר מטעם הבית הפתוח. "הדרישה לתעודות זהות במצעד מעלה חשש כבד לפגיעה בפרטיות, גם אם מטרותיה טובות".