"1,500 גפילטע פיש יהיו פה מחר": סדר הפסח המשותף בקיבוץ נען

כמו בכל שנה, חוגגים התושבים בנען את החג באירוע ענק שבו כולם משתתפים בקריאת ההגדה. לדברי מנהלת האירוע, הם נוהגים גם לשמור מקומות נוספים לאנשים בודדים ולכאלו שלא התאפשר להם לחגוג

זמן צפייה: 03:26

בקיבוץ נען, כמו בכל שנה, יקיימו התושבים סדר פסח משותף שבו צפויים השנה להשתתף כ-1,300 אורחים. רעיה בן אברהם, מנהלת תרבות וקהילה בקיבוץ, סיפרה כי ההכנות לאירוע הענק בעיצומן, ולדבריה האוכל יהיה מוכן בקרוב ומחר יכנס לתנורי החימום לקראת הסדר.

לדבריה מדובר במסורת של שנים ארוכות בקיבוץ ומגיל צעיר היא זוכרת שחגגו את הפסח באותו אופן. "בילדותי בקיבוץ, אכלנו פסטרמות ועוף קר וישבנו על ספסלים. היום כבר התקדמנו והשתדרגנו – יהיה עוף ממולא וכבד קצוץ, תורנים מגישים את המרק. אבל מבחינת אווירה והתוכנית המסורתית שלנו, תוכנית החג, זה בדיוק כמו כשהייתי צעירה. מעולם לא חגגתי ליל סדר לא בנען – לא מכירה משהו אחר", סיפרה.

ההכנות לקראת ליל הסדר בקיבוץ נען
ההכנות לקראת ליל הסדר בקיבוץ נען | צילום: החדשות 13

בן אברהם ציינה כי הם נוהגים לשמור מספר מקומות נוספים למקרה שיצטרפו אנשים שאין באפשרותם לחגוג את הסדר: "אנחנו תמיד שומרים מקומות לאנשים שלא יכולים לחגוג או שהם בודדים בחג". כמו כן, סיפרה כי מדובר באירוע יוצא דופן ומיוחד שבו כולם משתתפים בשירים ובקריאת ההגדה. "יש פה 30 איש ששרים במקהלה על הבמה. זה אירוע מטורף. יש 1,500 גפילטע פיש לפחות שיסתובבו פה מחר".