בחירות 2019: בני גנץ הוא המטרה המועדפת על מפיצי הפייק ניוז

דו"ח של חברת המדיה ווקאטיב חושף כי המועמד לראשות הממשלה מטעם מפלגת כחול לבן מוביל זה השבוע התשיעי ברציפות בכל הקשור לכמות הידיעות השיקריות המופצות עליו ברשת

ווקטיב (Vocativ), חברת המדיה של היזם מתי כוכבי, מי שמתמחה גם בכריית מידע מהרשת, מפרסמת את דו"ח הפייק ניוז שלה לרגל הבחירות וממנו עולה כי מי שהפך למטרה בולטת של ההכפשות ברשת הוא לא אחר מאשר המועמד לראשות הממשלה בני גנץ.  עוד טוען הדו"ל של החברה לכמות שיא בשיעור הפייק ניוז שמופצת ברשתות החברתיות השונות מאז החלה המדידה שם , כמו גם עלייה באסמסים שמתחזים למפלגות והתקפות קשות מצד הבוטים והטרולים.

"השבוע היתה עלייה בכמות ובמגוון הידיעות השקריות השונות אשר הופצו על בני גנץ, אשר שוב התמקדו בתוכן שנמצא בטלפון הפרוץ שלו כביכול (כך למשל פרטים על בגידות באשתו עם נשים אחרות ואף הפצמ"ר)" כך נכתב בדו"ח החברה. בנוסף, אומרים שם, "זויפו תמלילי התכתבות בין גנץ לאשכנזי המציגים את גנץ באור שלילי, וזויפו ציוצים של ערוצי חדשות בטוויטר המציגות את גנץ כאדם בלתי אמין".

מהנתונים שפירסמה החברה, אשר חוקרת באמצעות כלים טכנולוגיים שפותחו עבור גופי מודיעין סיפורים ואירועים ברשת העמוקה. עולה כי פחות משבועיים לבחירות, אחוז הפייק ניוז מגיע לכדי 14% מכלל השיח ברשתות החברתיות. בווקטיב מדגישים כי  מדובר בנתון המגלם שיא חדש מאז תחילת הפצת דו"ח הפייק ניוז של ווקאטיב. עוד טוענת החברה כי "השבוע נראתה עליית מדרגה בפייק ניוז בדמותן של הודעות טקסט מזויפות הנשלחות לקהל המצביעים מטעם גורמים המתחזים למפלגות, אשר הדהדו מסרים שקריים. בנוסף, נרשמה עליה של כ-4% בכמות הפייק ניוז בשיח הכללי ברשת בהשוואה לשבוע שעבר".

במי תומכים הבוטים ברשת? 

הדו"ח חושף כי  בנימין נתניהו הוא הדמות הציבורית שהוזכרה הכי הרבה בשיח הבוטים והטרולים ברשת עם 41,864 אזכורים ולאחריו בני גנץ עם 19,546 אזכורים ויאיר לפיד עם 7,715 אזכורים. "הנרטיבים הבולטים של הבוטים והטרולים השבוע נסובו בעיקר סביב הופעותיו הטלוויזיוניות של גנץ" כך נכתב בדו"ח, " בהם נראה המועמד מהוסס, ואלו הציגו אותו כ"מעורער בנפשו". עוד חושף הדו"ח כי נראתה גם התקפה על שני אנשי חדשות, דנה ויס ואמנון אברמוביץ' בעקבות אירועי השבוע האחרון.