סטיב צ'אנג, מנכ"ל מיו טכנולוגיות העולמית, צילום יח"צ

מנכ"ל mio העולמית: "המהפכה הסלולארית היוותה אתגר עבור החברה"

לרגל חידוש פעילות Mio בישראל, התיישבנו לשיחה עם סטיב צ'אנג, מנכ"ל החברה העולמית, ובה הוא מדבר בגילוי לב על האתגרים עימם נאלצו להתמודד שם ולאן פני החברה מועדות

אחד המותגים הכי דומיננטיים בשוק האלקטרוניקה והגאדג'טים של אמצע שנות ה-2,000 היה ללא ספק mio.      התאגיד הטאיוני שהתמחה במחשבי כף יד ומכשירי ניווט, הפך לשחקן משמעותי בתחום הזה  ולמילה נרדפת למכשיר ניווט בשוק הישראלי עם נתח שוק שהוערך אז בכמעט 80 אחוזים. אך עם פריצת הסמארטפונים בחיינו, הצורך במחשבי כף יד הלך והתייתר, ולמרות שב-Mio  ניסו להכנס לשוק הזה, המאמצים שלהם לא ממש הניבו פירות והמותג נכנס לסחרחורת רצינית. 

בתחילת העשור הנוכחי נראה כי קברניטי החברה זיהו טרנד חדש והחלו להתמקד במצלמות לרכב. מיו, שנמנתה אז עם שלושת יצרני מכשירי הניווט הגדולים בעולם שמה לה למטרה להוביל את שוק המצלמות העולמי."זה לא היה פשוט עבורנו" אומר סטיב צ'אנג בגילוי לב. "בעת שמהפכת הסלולאר התרחשה אנחנו היינו מובילי השוק בתחום מערכות הניווט האישיות. כך שהמעבר לאפליקציות ניווט  חופשיות והכניסה של ווייז - שנולדה בישראל" ,הוא אומר בחיוך, "היוו אתגר רציני לחברה כמונו והמצב בשווקים הפך מאוד קשה". 

 מכשיר ניווט מתוצרת Mio

מכשיר ניווט מתוצרת Mio ( יח"צ)

 

"ניסינו לרענן את התחום עם שיתופי פעולה בתחום התוכן דוגמת זה בארה"ב עם YELP שהציג המלצות על גבי המפות במכשירי הניווט שלנו, אבל בסופו של דבר הצרכן לא רצה מכשיר ניווט בנוסף לסמארטפון שלו" לא משנה כמה מאמץ ומחשבה השקענו –  נותרנו מאוכזבים, מאחר ובסופו של דבר השוק לא הגיב לזה כמו שקיווינו. העובדה הזו הכריחה אותנו לצאת מחלק מהשווקים המשניים בהם פעלנו בזמן שהתמקדנו בשווקים החזקים שלנו ובפיתוח מוצרים חדשים שיתבססו על עסקי הליבה שלנו – הניווט והתוכנה".


"החל מ-2010 שמנו לב לעליה בדרישה למצלמות רכב" מספר צ'אנג,  "למרות שבמערב מדובר בנישה חדשה יחסית, הרי שבמזרח שיעור חדירת המוצרים הללו עולה בקצב מהיר".  אך בעוד המודעות אל המוצרים הללו עולה בהדרגה, הרי שהשוק רחוק עדיין ממיצוי, ובהיעדר טוענת ברור לכתר ב- Mio  סימנו לעצמם מטרה ברורה וצ'אנג מאמין ששם טמון עתידה בגילגולה החדש. "אנחנו נהיה המובילים העולמיים בתחום מצלמות הדרך" הוא אומר.

ומה לגבי התחרות מצד אינספור המותגים הסינים שיש בשוק?
 

"כל המצלמות האלו מפותחות עם טקטיקה אחת בראש" עונה צ'אנג, והיא פשוט לצאת לשוק כמה שיותר מהר.  האסטרטגיה שלנו שונה, ואנו משקיעים משאבים רבים בפיתוח המוצרים  ובהתאמות לשווקים הרלוונטים".

 סטיב צ'אנג

סטיב צ'אנג ( יח"צ)

 

.

מה מבדל את המוצר שלכם ממוצרים אחרים שיש בשוק?

"אני חושב שהדבר הראשון ששמים לב אליו הוא האיכות" הוא אומר. "אנחנו מפתחים ומעצבים את המוצר שלנו בעצמנו. את העדשות מייצרים במיוחד עבורנו וחיישני הצילום הם מתוצרת סוני - האיכות עבורנו קודמת להכל. אנחנו מפתחים את התוכנה ועובדים על התאמות יחודיות לכל שוק".

מצלמת הדרך של מיו

מצלמת הדרך של מיו ( יח"צ)

 

חלק מהחידושים המסקרנים שהחברה מציעה ללקוחותיה קשור דווקא לניהול ציי רכב. Mio מציעה לגופים גדולים כלי ניהול המסוגלים להפוך את מצלמות הדרך שלה המותקנות בציי רכב של בתי עסק למערכות שליטה מרחוק המסוגלות לנפק מידע סטיסטי על פעילות העובד בנוסף לתיעוד פשוט של הנסיעה.

אני לא חושב שמהפכת ה-5G תתרחש בשנתיים הקרובות כפי שאומרים
 

נראה שברונלייט, היבואנית של החברה בארץ, החליטו כי השוק בשל להחדרה מחודשת של המותג. שיתוף הפעולה בין שתי החברות נמשך כבר קרוב ל-15 שנה ובחברה מביעים אמון במותג הותיק - שאף דאג להוסיף ממשק עיברי לכל המכשירים שלו שימכרו בארץ.  בנוסף רונלייט היא גם זו שתעבוד מול מתקיני ציוד ויבואני רכבים, חברות ביטוח וחברות השכרת רכב בכל הקשור  למגזר העסקי ותשווק את פלטפורמת ניהול ציי הרכב של החברה המאפשרת גם שליטה בזמן אמת במצלמות.

 מצלמות הדרך של מיו

מצלמות הדרך של Mio ( יח"צ)

 

ומה לגבי העתיד? ובכן, עם כל הדיבור סביב מהפיכת הרכב נראה כי החברה מנסה לא להשאר הפעם מאחור ובמזרח אסיה היא כבר חברה ליצרניות רכב כמו פורד, מאזדה ומיצובישי שמציעות את מוצריה ללקוחותיהם. צ'אנג מגלה כי גם חלק מיצרניות רכבי היוקרה המובילים בעולם עושות שימוש במוצרי החברה , אך אלו מעדיפות להשתמש במיתוג שונה. בכל הנוגע למהפכת ה-5G צ'אנג מביע ספק בתחזיות  ואומר כי לדעתו בשל מגבלות שונות זו לא תתרחש בשנתיים הקרובות כפי שאומרים, אבל הוא מאמין שהיא תבוא, וכשזו אכן תגיע - החברה שלו ערוכה לכך.