למעלה מ-90% מגולשי האינטרנט נעזרים בגוגל לצרכי איתור מקורות מידע, יחצ

קידום אתרים בגוגל

לא כולם יודעים כיצד לקדם אתר בגוגל. ריכזנו עבורכם מידע מורחב אודות כל התנאים המקדימים הנדרשים לצרכי קידום אתרים

כולם מדברים על גוגל כפלטפורמה היעילה והמוכחת ביותר לצרכי קידום ברשת, אך רק מעטים יודעים כיצד לעשות זאת נכון. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מידע מורחב אודות כל התנאים המקדימים הנדרשים לצרכי קידום אתרים.

קידום אתרים אורגני בגוגל (SEO) הוא אחד מאמצעי הקידום היעילים ביותר למטרות שיווק וקידום אתרים ברשת. על פי נתונים שונים בתחום הרגלי הגלישה עולה כי למעלה מ-90% מגולשי האינטרנט נעזרים בגוגל לצרכי איתור מקורות מידע, מוצרים ושירותים שונים הנחוצים להם בכל רגע נתון ובכל תחומי החיים. את פעולות החיפוש בגוגל כולנו מבצעים באמצעות הקלדת מילים בשורת החיפוש כאשר הגדרות החיפוש על ידינו "מתורגמות" באופן מיידי לתוצאות חיפוש אותן מציגה עבורנו גוגל. על פי מחקרים שונים עולה כי 80% מהגולשים המבצעים פעולת חיפוש כזו או אחרת בגוגל, לא טורחים לעבור לדף תוצאות החיפוש השני, ומכאן קיימת חשיבות רבה להימצאותכם בדף תוצאות החיפוש הראשון בגוגל. כיצד תגיעו אליו? התשובה בהמשך הכתבה.

( יח"צ)

 

תנאים מקדימים לקידום אתרים בגוגל על הצד היעיל והמקצועי ביותר

קידום אתרים בגוגל, חייב להיעשות על ידי חברת קידום אתרים מנוסה ומובילה בתחומה וזאת על מנת להבטיח לעצמכם הליך קידום יעיל ומוצלח. לצורך בחירתה של חברת הקידום, אנו ממליצים לכם להתייחס למספר פרמטרים מקצועיים מרכזיים:

  • ניסיון וידע מקצועי
  • היקף השירותים המוצעים לכם על ידי חברת הקידום במסגרת הליך הקידום (שירותים אלו מהווים למעשה את התנאים המקדימים לקידום אורגני מוצלח ויעיל ונעסוק בהם בהמשך הכתבה)
  • דירוג לקוחות החברה בגוגל

בין יתר השירותים המקצועיים המוצעים לכם על ידי חברות הקידום המובילות ביותר בענף תוכלו למצוא: אפיון ומחקר שוק בכל הנוגע למילות החיפוש הרלוונטיות לשאילתות החיפוש הנערכות על ידי קהלי המטרה הרלוונטיים לכם (בהתאם לאופי האתר ותחום עיסוקו), פעולות אופטימיזציה קוד + תוכן לצרכי התאמת האתר לפרמטרים השונים הנקבעים על ידי גוגל במסגרת הצגת תוצאות החיפוש לשאילתות החיפוש השונות, שירותי תוכן ונראות האתר (מדד זה מתייחס לערך המוסף אותו מספק האתר לכל גולש), ניתוח נתונים באמצעות כלי העבודה המסופקים על ידי גוגל, לרבות, שיפור נתונים בכל הנוגע ליחס ההמרה, יחסי הנטישה וזמני השהייה בין דפי האתר, תפעול מערך קישורים נכנסים לאתר, יצירת מוניטין חיובי ברשת ופעילות שיווקית סביב המותג.

שירותים אלו ונוספים מהווים את התנאים המקדימים לצרכי קידום אתרים על הצד היעיל והמקצועי ביותר והם אלו המאפשרים לחברות הקידום להוביל את אתרכם לדף תוצאות החיפוש הראשון בגוגל. על מנת להימצא בדף זה לאורך זמן בהתאם למילות החיפוש הרלוונטיות לתחום עיסוקכם, נדרשת פעולת קידום מתמשכת שמטרתה הסופית הינה: ביסוס מעמדכם בקרב קהל הגולשים הרלוונטי לכם כאתר המקצועי והמוביל ביותר בתחומו.

כיצד נושאים כגון: שיווק דיגיטלי ומיתוג דיגיטלי משפיעים על נושא הקידום?

קידום אתרים אורגני בגוגל מהווה חלק בלתי נפרד מפעולות השיווק הדיגיטלי להן נדרשות כיום חברות, גופים עסקיים ובתי עסק שונים (קטנים כגדולים) המעוניינים לבסס את מעמדם המקצועי במרחבי רשת האינטרנט. בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי וקידום אתרים אורגני בגוגל, קיימים "יחסי גומלין" בין השניים וככל שהאתר המקודם זוכה לחשיפה רחבה יותר בפורטלים והאתרים הגדולים בתחומו, כך הוא זוכה ל-"יחס מועדף" על ידי האלגוריתמים של גוגל המוצאים בו אתר בעל ערך מוסף לקהל היעד אליו הוא פונה.

כפועל יוצא מכך, הליך קידום אתרים אורגני בגוגל, חייב לשלב בתוכו פעולות שיווק אשר אינן בהכרח קשורות לפעולות הקידום גרידא, לרבות, פעולות כגון: העלאת כתבות תוכן שיווקיות לפורטלים הגדולים החושפים את תחום התמחותו של האתר, העשרת דפי האתר בתוכן בעל ערך מוסף, העלאת סרטוני וידאו ליו-טיוב בתחומים שונים הקשורים לתחום עיסוקו העיקרי של האתר ופעולות שיווק נוספות היכולות לתרום ליצירת מוניטין רשת חיובי עבור האתר המקודם.

אלמנט חשוב נוסף בכל הנוגע לפעולות הקידום האורגני בגוגל הינו נושא הקישורים הנכנסים לאתר (אותם לינקים המפנים לאתר המקודם באתרי תוכן אחרים ברשת). הפקדה יתרה על זהות האתרים מהם ייצאו הקישורים לאתר המקודם משפיעה אף היא על איכויות הקידום ולכן חשוב ומומלץ לבסס את מערך הקישורים הנכנסים לאתר באמצעות שיתופי פעולה עם אתרים גדולים העוסקים (באופן ישיר או עקיף) בתחום העיסוק העיקרי של האתר המקודם.

פרסום ממומן בגוגל

במסגרת תהליך קידום האתר בגוגל (SEO), מומלץ ואף חשוב לנהל קמפיין מודעות ממומנות בגוגל. כיום, גוגל מעמידה לרשות העושים שימוש במערכות הפרסום המובנות שלה, מגוון רחב של כלי עבודה. כלי העבודה של גוגל אדוורדס, יכולים להעניק למקדמי האתר מגוון רחב של נתונים סטטיסטיים אודות מאפיינים שונים הקשורים לפעילות החיפוש ברשת ובאתר. בקיאות רחבה בכל הנוגע לאופן השימוש באותם נתונים יכולה להשפיע באופן משמעותי על מדדי הצלחת הקמפיין הממומן והאורגני כאחד. כפועל יוצא מכך, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מבעלי האתרים או מפעילי האתרים שביניכם המתכננים לשכור את שירותיה של חברת קידום לצרכי קידום אתרים אורגני בגוגל, להסתייע גם בשירותים השונים המוצעים לכם על ידי אותן חברות בדיוק בכל הנוגע לתפעול קמפיינים ממומנים בגוגל. ברוב המקרים, תוצאות הקידום המשלב בין קידום ממומן לקידום אורגני יהיו מהירות ויעילות יותר עבורכם.

מה עוד חשוב לדעת על קידום אתרים בגוגל?

קידום אתרים אורגני המיושם על ידי אנשי קידום המסמיכים את עצמם לצורך כך ולא על ידי חברות קידום מנוסות ובעלות ניסיון מוכח בתחום, עלול להוביל להרחקת האתר (לתקופה זמנית או בלתי מוגבלת בזמן) וזאת לנוכח ביצוע פעולות בלתי חוקיות שמרגע שהאלגוריתמים שגוגל יזהו אותם הם פשוט יסירו את האתר מתוצאות החיפוש.