מח"ט באוגדת עזה לנהגים: "ערסים הם לא בני אדם - הם תופעת טבע"

נהגים שמשרתים על גבול הרצועה טענו כי מפקד החטיבה הצפונית בגזרה, יואב ברונר, קרא לנהגים "ערסים", ואמר שהיה מעדיף לשלוח אותם לעזה. צה"ל: המח"ט קבע שיחה עם הנהגים כדי להתנצל על דבריו

נהגי ביטחון שוטף, שמשרתים בגבול רצועת עזה, טענו היום (שלישי) כי מפקד החטיבה הצפונית בגזרה, אל"מ יואב ברונר, קרא לנהגים "ערסים", ואמר כי "ערסים הם לא בני אדם. הם תופעת טבע שאי אפשר לסדר אותה". עוד טענו הנהגים כי המח"ט הוסיף כי "אם הייתי צריך לבחור לשלוח 100 מחבלים לעזה או 100 ערסים, הייתי שולח 100 ערסים".

לדברי הנהגים, השיחה התרחשה כשהמח"ט עצר את הסיור וערך ביקורת ללוחמים. תוך כדי הביקורת שעשה בירר ברונר על אירוע התהפכות שאירע בגזרה כמה ימים לפני כן. אחד הלוחמים הסביר שמדובר בנהג חדש שככל הנראה לא ערך היכרות עם הגזרה ולא היה מודע להשלכות של תנאי מזג האוויר. עם זאת, לטענת הנהגים, המח"ט לא קיבל את הטיעון ושאל אם "הנהג היה ערס".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בימין ובשמאל מפקפקים בהכרזת גנץ על הסיפוח: "הצהרות חלולות"

"סעי או שאהרוג אותך": תושב לוד מואשם בשוד ודריסת שוטרים

החורף בשיאו: שלג בהרי הצפון והמרכז, פתיתים ראשונים בי-ם

מדובר צה"ל נמסר כי "המח"ט התקשר באופן אישי לכל אחד מהנהגים להתנצל ולהודות להם על העבודה הקשה מדי יום בגזרה". עוד נמסר כי "במהלך הסיור פגש המח"ט לבנת סיור והתפתחה שיחה אודות התהפכות רכב שאירעה לפני כשבוע ונבעה מאי הקפדה על הנהלים. המח"ט קבע שיחה עם הנהגים, כדי להתנצל על דבריו במידה ולא הובנו או פגעו במי מהם. כלל החיילים והמפקדים הפועלים בגזרת אוגדת עזה ובפרט פלוגות הנהגים שמהוות מכפיל כוח משמעותי, ראויים לכל הערכה על שירותם בתנאים מבצעיים מורכבים ומאתגרים".