המקור: הדז'ה-וו המצמרר של משפחת שפיצר וגם: בדרכים עם טרכטנברג

דז'ה-וו מצמרר במשפחת שפיצר: הבנים רתם ובן נפצעו בעזה בהפרש של 5.5 שנים זה מזה | מנואל טרכטנברג, לשעבר יו"ר הועדה לטיפול ביוקר המחיה בשיחה על החלטתו ללכת לפוליטיקה: "חש חובה מוסרית, מחירי הדיור רק עלו" | דעות המקור: ענת גורן, ציפי ירום, עקיבא אלדר ורביב דרוקר

זמן צפייה: 54:53

שני בניה של משפחת שפיצר, בן ורתם, נפצעו בהפרש של 5.5 שנים זה מזה, באותה מלחמה שלא נגמרה עד היום, גם אם אז קראו לה "עופרת יצוקה" ולאחרונה "צוק איתן". ולמרות זאת, הבן רתם מתעקש: "מה הופך את הסיפור שלי למיוחד?"

איך נראה סכסוך הדמים הזה, בינינו לבין הפלסטינים ברצועת עזה, דרך עיניה של משפחה אחת? משפחה מיוחדת, אך רגילה. משפחה שחווה את הקרבות, מעופרת יצוקה, דרך עמוד ענן ועד לצוק איתן, על גופה, בצלקותיה, ביומיום במחלקות השיקום. משפחה ששני בניה נפצעו בפעילות הצבאית ברצועה.

 

 

וגם:

טרכטנברג: "יש כשל גדול ומתמשך, מוכן להירתם כדי להשלים מה שהתחלתי"
אחר שהפך ל"גו'קר פוליטי" המחוזר בידי רשימת העבודה והתנועה, העניק פרופ' מנואל טרכטנברג ל"המקור" הצצה ראשונה אל המניעים שהביאו אותו מהועדה לטיפול ביוקר המחיה - למערכת הבחירות. לדבריו, "אני חש חובה מוסרית. מאז ההמלצות המחירים בדיור רק המשיכו לעלות". הוא סיפר גם על "הלחץ" של נתניהו כפי שנתקל בו במחאה: "ראיתי אינספור שיחות ממשרד ראש הממשלה"