רכבת , החדשות 13

בשל העיצומים ברכבת ישראל: ההנהלה תשבית מספר קווים

ברכבת טוענים כי העיצומים של ועד העובדים גורמים לליקויים, שבעקבותיהם נאלצו להפסיק את תנועת קו דימונה-באר שבע. רכבות הלילה מהצפון למרכז לא יפעלו החל ממחר

הנהלת רכבת ישראל הודיעה היום (ראשון) כי בשל עיצומי ועד העובדים, הופסקה תנועת הרכבות בקו דימונה-באר שבע והחל ממחר - גם תנועת רכבות הלילה בין הצפון למרכז, עד להודעה חדשה. הפסקת תנועת הרכבות בקווים אלו היא צעד בלתי נמנע, לדברי ההנהלה, בעקבות התעצמות ליקויי הבטיחות שהתגלו באותם קווים.

לטענת הנהלת הרכבת, החרפת ליקויי הבטיחות היא תוצאה של שביתת העובדים שמתנהלת מזה כחודש, שבעקבותיה נמנעות פעולות תחזוקה חיוניות לבטיחות מסילות בכל רחבי הארץ. בדיון חירום שערכו בכירי הרכבת, הוחלט להשבית את אותם קווים עד להסכמת ועד העובדים לחידוש עבודות התשתית בהם.

רכבת ישראל
 

רכבת ישראל, ארכיון  (רויטרס)

 

כמו כן, מוסיפים לטעון ברכבת ישראל, ועד העובדים משבית מזה מספר שבועות את היחידה האחראית על עריכת לוח זמני הרכבות החדש, שמתוכנן להתחיל ביום שישי. צעד זה פוגע בשירות הניתן לנוסעים, ובמידה ולא יוסר בימים הקרובים, קיימת סכנה להמשך תנועתן הסדירה של כלל רכבות הנוסעים בארץ, החל מיום ראשון הקרוב.

ההנהלה עתרה לבית הדין בבקשה למניעת העיצומים ומועד הדיון בנושא נדחה לשבוע הבא. בהמשך, העבירה ההנהלה בימים האחרונים מכתב לאבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, וביקשה ממנו לפעול להפסקת חלק מההוראות הארגוניות הפוגעות פגיעה קשה בנוסעים.

במכתב התגובה מיו"ר איגוד עובדי התחבורה נכתב כי "מדובר בעיצומים מידתיים" וכי הפסקתם תלויה בהנהלת הרכבת ובהסדרת הנושאים שהגיעו למבוי סתום כחלק מהמשא ומתן. לדברי אדרי "בית הדין לא רק שדחה את מועד הדיון בבקשה למניעת העיצומים, אלא גם לא קיבל את בקשתם לצווי מניעה נגד העיצומים שננקטים, ובכך הבהיר בית הדין את עמדתו בדבר מידתיות העיצומים".