עוקץ החופשות: האנשים שהזמינו חדר במלון - וגילו שהוא לא קיים

מרבית הזמנות החופשה נעשות באמצעות האינטרנט. הלקוחות אמנם נהנים מנוחות הקנייה, אך נוכלים בכל העולם מנצלים זאת בניסיון לעקוץ אותם. "הגענו למקום - ולא מצאנו כלום"

בתקופה שבה רוב ההזמנות למלונות או דירות בחו"ל נעשות באינטרנט מאתר המלון או מאתרים להשוואת מחירים, אנו חשופים יותר לניסיונות עוקץ של נוכלים שגובים כסף תמורת הזמנות ולא מספקים את הסחורה.

ספיר ונועם הזמינו מראש חדר במלון באי סבו בפיליפינים דרך האתר "בוקינג", אך כשהגיעו לאי הם לא הצליחו למצוא את המלון. לאחר חיפושים ארוכים שגזלו זמן חופשה יקר, הם הבינו כי המלון שהם מחפשים כלל לא קיים וכי מדובר בתרמית. "לא היו חדרים, כי זה בעצם לא היה המקום. היינו הזוג הרביעי שהגיע באותו יום בעצם לדרוש את החדר ששילמנו עבורו", סיפרה ספיר. המלון ממשיך להופיע באתר ומי שמפעיל את הפרסום ממשיך לגבות כסף מתיירים תמימים.

 אתר ההזמנות "גלה הוטלס" שמרמה לקוחות
 

אתר ההזמנות "גלה הוטלס" שמרמה לקוחות ( החדשות 13)

 

אתר "גלה הוטלס", פועל בשיטה אחרת. הוא מפרסם מלונות קיימים במחירים נמוכים במטרה למשוך לקוחות, לאחר שהכסף משולם, מפעיליו מזמינים מקום בחדרים ומעבירים ללקוח וואוצ'ר בעבור ההזמנה, אך לאחר מכן הם מבטלים אותה ולוקחים את הכסף אליהם. "הם מחליפים כל הזמן את כתובת האתר והבעיה הרבה פעמים היא שגופי הנוכלות האלה יושבים במדינות אשר רשויות אכיפת החוק שלהם לא באמת משתפות פעולה", הסביר ד"ר נמרוד קוזלובסקי, מומחה למשפט וטכנולוגיה.

על מנת להימנע ממקרי עוקץ דומים חשוב להשקיע את הזמן הנדרש לבחינה באופן קפדני את הביקורות שנכתבו על המלון או האתר דרכו אנו מבצעים הזמנה. חשוב לשים לב לביקורות השליליות ולא רק להמלצות שייתכן שהושתלו על ידי מי שיש לו אינטרס למשוך לקוחות. במידה ואין ביקורות, רצוי מאוד להתקשר ולדבר עם הבעלים של המלון או של הדירה ולוודא שהעסקה שביצענו קיימת.