חשד להטעיית צרכנים: הרשות להגנת הצרכן פתחה בחקירה נגד "פנגו"

בתקופה האחרונה הצטברו עשרות תלונות על גבייה של שירותים נוספים מצד יישומון החנייה הפופולרי. הקנס הצפוי: מאות אלפי שקלים. "מדובר בשערוריה גדולה מאחורי הקלעים"

פרסום ראשון: הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן פתחה בחקירה נגד חברת "פנגו" בחשד להטעיית צרכנים. ברשות הצטברו עשרות תלונות על גבייה של שירותים נוספים והן על גביית תשלום בעבור כלי רכב שכבר לא היו ברשות הלקוחות. מחומרי החקירה עולה כי ברשות התגבשה תשתית ראייתית שתאפשר לקנוס את החברה בסכומים שיכולים להגיע למאות אלפי שקלים.

מתחקיר "ברקוד" עולה כי היישומון, שמאפשר לישראלים לשלם בעבור חנייה בלחיצת כפתור, מוסיף שירותים נוספים בתשלום שהלקוחות לא תמיד יודעים עליהם. על פי ההערכות, "פנגו" מרוויחה מכך מיליוני שקלים בשנה. כמו כן, מהתחקיר עולה כי ברירת המחדל ברישום לאפליקציה כוללת קבלת שירות "פנגו סימפל", המחייב תשלום חודשי על סך שישה שקלים ותשעים אגורות. השירות מספק לנהגים תזכורת וסיוע במניעת דוחות, שולח איכון מדויק למיקום הרכב החונה ומאפשר תשלום מהיר לחניונים.

 יישומון החנייה פנגו
 

יישומון החנייה פנגו (החדשות 13)

 

י', עובדת לשעבר של חברת פנגו, סיפרה: "מה שהולך מאחורי הקלעים זה שערוריה אחת גדולה". י' סיפרה כי "לא אמרו לנו לשקף ללקוח את גובה החשבוניות או את מצב החיובים שלו. אמרו לנו לא להגיע עם זה ללקוח כי אם נגיע לזה הוא יבקש ויחקור יותר". עובדת אחרת סיפרה: "כמה פעמים נתקלתי באנשים מבוגרים שלא ידעו שלוקחים להם כאלה סכומים והיו אומרים לא להגיד את זה".

הלקוחות שציפו ש"פנגו" תיתן להם זיכוי מלא בעבור התקופה שבה חויבו התאכזבו לגלות שזה לא המצב. כחל שי, לקוח החברה, סיפר: "הם פשוט לוקחים סכומי כסף בכל חודש, בלי ידיעתך בכלל. בשיחה אחת איתם בלי לשים הם השחילו לי חיוב בלי שביקשתי או דרשתי. נטע בן שושן, לקוחה אחרת, הוסיפה: "הם טענו שהמנוי שלי הצטרף באופן חוקי. יכול להיות שזה חוקי, אבל זה לא הוגן ושקוף כלפי הלקוחות שלהם".


מחברת "פנגו" נמסר: "ההצטרפות לשירות 'פנגו סימפל' מתבצעת בצורה שקופה וברורה כדי להבטיח שהלקוחות מבינים את השירות והמחיר, בין אם באפליקציה ובין אם באמצעות נציג טלפוני. עם הצטרפות לקוח לשירות נשלח פירוט מלא על תנאי העסקה".