מאות עומדים בתור: המסעדה הישראלית שהפכה למותג באירופה

חיה מולכו, שהתחילה ממסעדה קטנה בווינה לפני 20 שנה, חולשת על רשת "נני" המתפרשת על פני שש מדינות באירופה, והביאה את ישראל ללב התרבות המקומית • "סופרסטארים"

כשחיה מולכו החליטה לפתוח מסעדה בסגנון ישראלי בווינה היא נאלצה לבשל למנהל הבנק שלה כדי לשכנעו לסייע לה במימון ההשקעה. כעשרים שנה מאוחר יותר רשת המסעדות שלה, "נני", היא מותג שחולש על שש מדינות באירופה ומגלגל כ-60 מיליון שקלים בשנה.

הסגנון הייחודי והזר של המסעדה, כפי שנתפס בקרב האירופאים, הפך אותה לדבר הכי מסקרן בסצנת האוכל באירופה. "הווינאים, המערב אירופים, הם אוהבים לשבת כל אחד לחוד, לכל אחד הצלחת שלו. הם לא ידעו לחלוק. כמו שאנחנו אומרים 'בלאגן'. אנחנו רוצים שאנשים ישבו יחד, אנחנו רוצים לחלוק אוכל יחד, אנחנו רוצים לקחת לא רק צלחות, אלא גם על השולחן – אז הבאנו משהו חדש עם אומץ", מסבירה חיה את העניין שמעוררת המסעדה שלה באירופה. מדי ערב, יותר מ-1,500 איש עומדים בתור כדי לטעום את פלאפל הפופקורן המפורסם שלה.

 חיה מולכו ומשפחתה
 

חיה מולכו ומשפחתה ( החדשות 13)

 

על פי המרץ המאפיין אותה, הרושם הוא שחיה רק בתחילת דרכה. ובדבר הבאת המסעדה גם לארץ המקור שלה אומרת חיה: ""יש לנו מספיק מסעדות יוצאות מהכלל בארץ. אם הייתי פותחת מסעדה בתל אביב, זה היה אוכל אוסטרי ובירה".