ניסוי מיוחד: הרכבת איחרה? תקבלו פיצוי אוטומטי לכרטיס הרב-קו

עד כה, נוסעים שהתעכבו בשל תקלות בתנועת הרכבות נאלצו לדרוש מרכבת ישראל החזר באופן יזום. המנגנון החדש מבטיח לזכות את כרטיס הנסיעה הדיגיטלי - ללא צורך בפנייה יזומה

בעקבות גל התקלות והשיבושים שחלו בתקופה האחרונה בתנועת הרכבות, הודיעה אתמול (שלישי) רכבת ישראל על השקת ניסוי מיוחד, שבמסגרתו יוענק פיצוי אוטומטי לנוסעים שהתעכבו בשל איחורים של רכבות וביטולן.

עד כה, בשביל לקבל פיצוי על איחורים, נדרשו נוסעי הרכבת לפנות באופן יזום לחברה. במסגרת הניסוי החדש, מערכות הרכבות יזהו איחור של חצי שעה ומעלה, ובתוך 48 שעות כרטיס הרב קו  של הנוסעים בה ייטען בכרטיס חינם לנסיעה זהה לזו שהתעכבה. במקרה של איחור של למעלה משעה – ייטענו שני כרטיסים. נוסע שאינו מחזיק ברב קו יצטרך לפנות באופן יזום לרכבת ישראל ולדרוש את הפיצוי. בשלב הראשון, הפיצוי האוטומטי יחול רק בתקלות גדולות או עיכובים שמעורבים בהם נוסעים רבים. בשלב הבא, במהלך השנה הקרובה, הנוסעים יפוצו על כל איחור.

 הנוסעים שהורדו מהרכבת שלא הגיעה ליעדה
 

תקלות ושיבושים ברכבת ישראל ( חדשות 13)

 

נתונים שרכבת ישראל ניתחה לבקשת חדשות 13 מראים כי ב-2016 הונפקו 46 אלף כרטיסי נסיעה כפיצוי על איחורים, בשווי של כ-600 אלף שקלים. בשנת 2017 הונפקו 35 אלף כרטיסי פיצוי בשווי של 380 אלף שקלים, וב-2018 – 37 אלף כרטיסים בשווי 400 אלף שקלים. העובדה שבשנה האחרונה הייתה עלייה במספר ביטולי הרכבות השיבושים, מעלה את השאלה כמה כסף של הלקוחות הל עד כה לאיבוד – כי לא דרשו את הפיצוי שמגיע להם.