"לא רוצה לעלות על רכבת בחיים": נפלה מהרציף בגלל קרונות ישנים

כרמל בן אפרים מעדה בתחנת "השלום" וחולצה על ידי נוסעים מעט לפני שהחלה הנסיעה, לאחר ששימוש בקרון מיושן הביא לתקלת בטיחות. "אם הייתה לבד היא הייתה נמחצת למוות"

כרמל בן אפרים עושה את הדרך מהעבודה שלה בתל אביב לביתה בחיפה באופן יומי. אמש (ראשון) בתחנת "השלום" שבתל אביב, מעדה כרמל ונפלה במרווח שבין הרציף לקרון. נוסעי הרכבת משכו את כרמל לקרון ממש לפני שהחלה הרכבת לנסוע, והיא פונתה באמבולנס לבית החולים איכילוב. 

ברכבת ישראל ישנם כמה סוגי קרונות מדגמים שונים, ובמקרה אמש מדובר היה בדגם ישן במיוחד. המצב הזה מביא לכך שלעיתים קרובות קיים מרחק גדול מדי בין הרציף לקרון - ואת המחיר משלמים הנוסעים. המקרה של כרמל מזכיר שהעומס והמחסור בקרונות שמחייב המשך שימוש בקרונות ישנים, הם לא רק עניין של אי נוחות, אלא עלולים להפוך לסכנה של ממש.

"אני מתה מפחד, אני לא רוצה לעלות על רכבת יותר בחיים שלי. מעוצמת הטראומה, אני לא זוכרת מה היה המרווח בין הרציף לקרון", סיפרה בן אפרים. "יש אנשים יותר מבוגרים ממני, עם יותר בעיות, זה יכול לקרות לעוד אנשים ולא רק לי", סיכמה. 

 רכבת נכנסת לרציף
 

רכבת נכנסת לרציף (החדשות 13)

 

אסף בכור, עד ראייה, סיפר: "אני מנסה לחשוב מה היה קורה אם לא היו אנשים ברציף. אם היא הייתה לבד היא פשוט הייתה נמחצת למוות". מעוז ינון, ממובילי קבוצת הנוסעים "בארכבת", אמר כי "חוסר סטנדרטיזציה בקרונות, בגובה שלהם ובמרחק שלהם מהרציף הוא מה שהביא לכמעט אסון הזה. הקרון מאתמול הוא כמעט בן 32 שנים".

תגובת רכבת ישראל: "הנוסעת פונתה לאחר ששוחחה עם צוות התחנה וקיבלה מהם סיוע ראשוני. אנו מאחלים לנוסעת החלמה מהירה, מודים לנוסעים על הסיוע ומזכירים ללקוחותינו את החשיבות שבנקיטת משנה זהירות בסביבת התחנה והרציפים".