מהצזיקי ועד הטברנות המפורסמות: הישראלים נוהרים לאתונה בחורף

בדצמבר נרשם גידול במספר הטסים לבירת יוון, כשבכל יום נחתו בה שלוש טיסות מלאות מנתב"ג. מהקרבה הגיאוגרפית, דרך האוכל ועד להופעות - "השוק הישראלי הוא אחד העיקריים"

כמעט מיליון וחצי בני אדם נסעו בקו ישראל-יוון בשנת 2018, אבל מבט מקרוב על הנתונים מגלה נתון מפתיע - דווקא בחודש דצמבר, למרות מזג האוויר, נרשם גידול של כמעט 30% במספר הטסים בקו אתונה-תל אביב, כשבכל יום במהלכו נחתו בבירת יוון שלוש טיסות מלאות שהמריאו מנתב"ג. 

החיבה של התיירים הישראלים לאתונה נובעת מכך שהיא נמצאת רק שעתיים טיסה מישראל, ובחורף מזג האוויר בה קרוב יותר לזה שיש בארץ מאשר בבירות אירופה המושלגות. האוכל היווני הוא סיבה נוספת לכך שהפכה את העיר למוקד תיירותי מוביל. בכיכר סינטגמה בעיר אפשר לאכול את הקולורי, הבייגלה היווני המסורתי, את הצזיקי המפורסם וכן לשתות אוזו.  

 אתונה
 

אתונה, בירת יוון (החדשות 13)

 

האטרקציות המפורסמות ביותר בעיר הן הופעות הטברנה הססגוניות של זמרים כדוגמת ניקוס ורטיס, פאולה או גליקריה. הנגנים והזמרים מתחילים את הערב בצורה רגועה, הקהל שותה, וככל שעובר הזמן הערב מתחמם ולקראת חצות - הצלחות מתחילות להישבר. מהטברנות אפשר להמשיך למועדונים, שבהם ההופעות הגדולות מתחילות רק באחת לפנות בוקר.

אקיס קצ'רוס, נציג חברת "ישראייר" באתונה, אמר כי "חיי הלילה קיימים רק ביוון ובספרד. בכל אירופה סוגרים מועדונים בחצות בעוד שבאתונה המועדונים רק נפתחים בשעה הזאת". קוסטאס פאפקריסטופורו, מנכ"ל מלון grand hyatt שבעיר, סיפר: "התיירות ביוון כרגע משגשגת ואין ספק שהשוק הישראלי הוא אחד השווקים העיקריים שלנו כאן".