רכבת ישראל , רויטרס

שוב: הופסקה תנועת הרכבות בין נתב"ג לירושלים בעקבות תקלה

במהלך בדיקה של קטר בודד שאינו מחובר לקרונות נוסעים התנתק אחד הרכיבים - דבר שהוביל להשבתת רשת החשמל. הצוותים הטכניים של הרכבת פעלו להשבת התנועה לסדרה

  • פורסם ב:
  • 30/01/2019 14:17
  • |
  • עודכן ב:
  • 01/03/2019 15:30
  • |
  • כתבים:
  • ליאור קינן

רכבת ישראל הודיעה היום (רביעי) על הפסקת תנועת הרכבות בקו המהיר לירושלים, בשל תקלה שנמצאה בקטר בודד שהיה בבדיקה. רכיב שנמצא על גבו של הקטר ומתחבר לכבלי החשמל של הקו יצא ממקומו. ולכן, לצורך תיקון הבעיה וגרירת הקטר, ניתקו הצוותים הטכניים את הרשת החשמלית. הקו שב לפעילות סדירה כעבור כמה שעות.

מרכבת ישראל נמסר כי: "בבדיקות של אחד מהקטרים החשמליים, באזור צומת דניאל, התפרק רכיב של הפנטוגרף.

מדובר בקטר בודד ולא מעורבים נוסעים. הצוותים הטכניים של רכבת ישראל ובומברדייה מטפלים בעת זו בקטר החשמלי. לצורך כך נותקה הרשת החשמלית והקטר יגרר ללוד. הוזמנו היסעים לתחנת ירושלים ונתבג". 

 רכבת כביש שש
 

רכבת ישראל לצד כביש שש ( חדשות 13)

 

ביום שלישי שעבר אירעו שיבושים במספר קווי רכבת בשל תקלת איתות באזור בנימינה, שנגרמה כל הנראה מפגיעה בכבל תקשורת הפרוס בסמוך למסילה. בשל האירוע התווספו עצירות בתחנות קו החוף לרכבות בקו חיפה-תל אביב. רק כעבור מספר שעות הצליחו הצוותים הטכניים של רכבת ישראל להתגבר על התקלה. 

לפני כחודש הודיע דירקטוריון רכבת ישראל כי מנכ"ל החברה, שחר איילון, יסיים את תפקידו בתוך שלושה חודשים. החלטת הדירקטוריון התקבלה ברקע שיבושי הקווים הרבים, התקלות הרבות בקו לירושלים, ההפסדים בדוחות הכספיים האחרונים והתפעול השוטף של הרכבת.

בשבוע שקדם להודעה, טען איילון כי זימונו לשימוע לפני פיטורים מזכיר רדיפה במשטרים אפלים. על רקע הפרסומים בדבר הקדמת הדיון בנוגע להדחתו מהתפקיד, הגיע לידי חדשות עשר מכתב שכתב לפני חודשים יו"ר הדירקטוריון, דן הראל, בו הוא משבח את הישגיו.