שוליים מסוכנים: 94 בני אדם נהרגו בתאונות בצד הדרך בשש שנים

מדוח של הכנסת עולה כי 70% מהתאונות נגרמות בעקבות עצירה בשולי הכביש. אחד הממצאים העיקריים - בישראל אין מספיק מפרצי חירום ונקודות עצירה להתרעננות עבור נהגים

מרכז המחקר והמידע של הכנסת פרסם השבוע דוח שממנו עולה כי 94 בני אדם נהרגו בשולי הכביש בין השנים 2018-2013, וש-70% מהתאונות נגרמו בגלל עצירה בצד הדרך. הדוח מראה כי רוב ההרוגים היו הולכי רגל, נתון שכולל גם את מי שיצא מרכבו, למשל בעקבות תקלה, וכן כלולים בו רוכבי אופניים.  

אחד הקונפליקטים שבאים לידי ביטוי בדוח, הוא שבמקרים רבים הנהגים חייבים לעצור בשולי הכביש, אם בשל תקלה ברכב ואם בשל אי כשירות של הנהג. על הנהג להחליט אם לעצור במקום שאינו מיועד לעצירת רכב ושאין בו מספיק מקום, או להמשיך ולנסוע עד למקום המיועד לעצירה. אחד מממצאי הדוח הוא שבישראל אין מספיק מפרצי חירום ונקודות עצירה להתרעננות עבור נהגים.

 רכב עומד בצורה מסוכנת בשולי הכביש
 

רכב עומד בצורה מסוכנת בשולי הכביש (החדשות 13)

 

מרב פלג גבאי, חוקרת ממרכז המחקר והמידע של הכנסת, אמרה: "כמה גורמים שבדקנו העלו את האפשרות של הוספת אזורי עצירה לנוסעים ולנהגים לאורך כבישים בין-עירוניים, דבר שימנע את הצורך לעצירה בשוליים תוך כדי סיכונם".