הנוסעים בשדה התעופה במדריד, יוסף חדאד

"לא היה מטוס ולא צוות": הטיסה ממדריד לת"א התעכבה - לילה שלם

סיוט בחזרה לנתב"ג: מאות נוסעים נותרו בנמל התעופה בספרד, ללא הסברים מחברת התעופה. "כל אחד זרק אחריות על מישהו אחר, וגם אחרי שעלינו על המטוס לא הציעו שום פיצוי"

מאות נוסעים, שקנו באמצעות "ישראייר" כרטיס לטיסה ממדריד לתל אביב והיו אמורים לעלות אמש (ראשון) על טיסה של חברת התעופה הצ'כית "טראוול סרוויס", מצאו עצמם תקועים עד הבוקר בנמל התעופה, מכיוון שהטיסה לא יצאה בזמן. לטענת הנוסעים, כאשר ביקשו לברר מדוע הטיסה מתעכבת, הם לא קיבלו תשובות. בסופו של דבר, הטיסה יצאה רק במהלך הבוקר, והנוסעים נחתו בנתב"ג רק לקראת 13:30.

"בסביבות 9:40 הייתה אמורה להתחיל העלייה למטוס", סיפרה לחדשות עשר אחת מהנוסעות, אלן דורפמן, "בהתחלה אמרו לנו שיהיה עיכוב של חצי שעה בטיסה, אבל בשלב מסוים הבנו שמשהו לא תקין אחרי שכל פעם מחדש דחו את הטיסה". לדבריה, "בסופו של דבר, הודו בפנינו שאין מטוס לעלות עליו, וגם כשיהיה, אין צוות שיכול לתפעל אותו. כל אדם שניסנו לדבר איתו לא אמר לנו מה הסיבות למה שקורה".

>> לכתבות נוספות בחדשות עשר 

איסור צילום חשוד והסדרת זכויות הנחקר: הרפורמה של שקד

לא מאמינה בשלום: מדוע נטפליקס מחקה מילה בעברית מכרזת סדרה?

רצה לרצוח את אשתו - וחיבל במצנח שלה לפני שצנחה ממטוס

דורפמן סיפרה עוד על התסכול שהיה בקרב הנוסעים: "היו איתנו תינוקות ואנשים מבוגרים. היו נוסעים שבכו. נמל התעופה היה קר מאוד, לא הציעו לנו כירבוליות. אחרי דרישות רבות הביאו לנו כריכים ומים, אבל ברובם היה חזיר ביחד עם גבינה, אז לא יכולנו לאכול את זה. כל אחד זרק אחריות על מישהו אחר ולא הייתה שום מחווה של רצון טוב".

נוסעים תקועים במדריד
 

נוסעים תקועים במדריד (אלינור דהרי)

 

דורפמן טוענת כי גם ההתנהלות במטוס עצמו הייתה בעייתי. "גם אחרי שעלינו על המטוס, לא הציעו שום פיצוי. רק הביעו התנצלות", אמרה. "דרשו כרגיל כסף על הארוחות. גם לבוא ולהגיד שמנסים לטפל, אבל לא יודעים מה קורה זו תשובה, אבל לא אמרו לנו כלום".

 נוסעים תקועים במדריד
 

נוסעים תקועים במדריד( אלינור דהרי)

יוסף חדאד, נוסע נוסף שהיה על הטיסה, הוסיף: "לא היה עם מי לדבר. הספרדים לא יודעים לדבר אנגלית ואף אחד לא אמר לנו מה הבעיה ואם יש פיתרון. הפקירו אותנו במשך תשע שעות". לדבריו, "אני עורך דין ותכננתי להמשיך לעבודה לאחר הנחיתה, אבל הפסדתי יום עבודה. לא רק אני, אלא עוד אנשים. הייתה עוגמת נפש ואנחנו נדרוש פיצוי".

הנוסעים  בשדה התעופה במדריד
 

הנוסעים במדריד (יוסף חדאד)

 

מירי נסרי, נוסעת אחרת אמר ש"אירוע כזה הוא בושה. זלזלו בחיים של אנשים. לא הביאו לנו שמיכות או מים. אנשים שרצו לקנות קפה נאלצו לשלם כסף. האוכל, שכלל חזיר, הגיע רק ב-4:00. לא התייחסו אלינו אלא צחקו לנו בפנים וזלזלו בנו. כל פעם טענו שהטיסה תצא עוד עשר דקות ונתנו לנו תשובה אחרת, אבל התחושה הייתה שאין באמת עם מי לדבר. היחס היה כמו שמתייחסים לבהמות. התעללו בנו".

 נוסעים תקועים במדריד
 

נוסעים תקועים במדריד (אלינור דהרי)

איתן בן משה, שהיה תקוע גם הוא בנמל התעופה, התייחס גם הוא ליחס שקיבלנו הנוסעים. "כל פעם דחו את הטיסה מחדש ולא אמרנו לנו מה קורה", סיפר, "שכבנו על הרצפות ועל השולחנות כמו כלבים. היינו ללא אוכל ושתיה, לא היה עם מי לדבר. אם היה מתעלף מישהו, מה היינו אמורים לעשות? לא היה עם מי לדבר. לא הייתה אבטחה ושמירה. מפחיד ברמות על מה שעברנו. ציפו שנחיה משני כריכים שהביאו לנו עם חזיר. היינו תקועים ואף אחד גם לא חשב שצעריך להעביר אותנו לבית מלון. לכלבים ולחתולים לא מתנהגים ככה".  

 נוסעים תקועים במדריד
 

נוסעים תקועים במדריד (איתן בן משה)

 נוסעים תקועים במדריד
 

נוסעים תקועים במדריד (איתן בן משה)

מחברת ישראייר נמסר בתגובה: "חברת ישראייר כחברת תיירות משווקת חבילות וטיולים מאורגנים גם על טיסות של חברות תעופה אחרות. במקרה זה מדובר בטיסה של חברת טרוול סרוויס הפועלת בקוד שלה ובאחריותה ואינה משרתת רק את לקוחות ישראייר. אנו רק יכולים להצר על אי הנוחות שנגרמה לנוסעים".