המקור: חידת קובי מימון, המקורב לטייקון חושף הכול

איש העסקים שי כהן, שהיה קרוב מאוד למיליארדר המחזיק בנכסים מרכזיים בישראל וממעט להיחשף, מציג קלטות שמעלות טענות קשות על התנהלותו של קובי מימון ושל החברות שבבעלותו. התחקיר המלא לצפייה ישירה

זמן צפייה: 51:53

קובי מימון הוא הטייקון הישראלי הכי גדול שאתם לא מכירים. לראשונה, בתחקיר מיוחד של "המקור", שי כהן, יד ימינו לשעבר מספר את הסודות על האיש שהגיע הכי קרוב לצמרת השלטון.

שמו של קובי מימון עלה לאחרונה לכותרות בעקבות שיחות יאיר נתניהו, כשבנו היה אחד הנוכחים ברכב. אבל אחד המיליארדרים הגדולים בישראל, שמחזיק בין השאר ב-16 תחנות מרכזיות בארץ ובחלק ממאגר הגז "תמר", מקפיד שלא להיחשף בתקשורת. הוא גם מכחיש את הבעלות על חלק מהחברות והנכסים שמיוחסים לו.

עדותו של כהן והקלטות שנחשפות בתחקיר מעלות טענות קשות לגבי דרך פעולתו של מימון. בין השאר נראה כי האימפריה שבבעלותו לא מתנהלת בדיוק כמו חברה עסקית - עם ערבוב בין הוצאות עסקיות לפרטיות ותרגילים שנועדו למקסם את הרווחים. גם אופי הניהול שלו חריג, כאשר לפי העדויות הוא מעורב בכל פרט קטן בחברות שתחת ניהולו.

באחת הקלטות שחושף כהן, משנת 2015, ניתן לשמוע את מימון מציע למקורבו לביים פריצה למשרדיו, שבמהלכה יהרסו את מחשביו ואת הקלסרים עם המידע. "הוא צריך שיעשו לו פריצה. העבודה שלך היא לשמור עלינו. אתה אומר שפרצו, אתה אומר שאין לי כרטסת וחזרו לי כל הצ'קים, פרצו לי למשרד לקחו לי את כל המחשבים, לקחו לי את הניירת. עשו לי שמות".

לדברי כהן, "הם הציעו לי להיפטר מהמחשבים ומהקלסרים, לכאורה כי הם רוצים לדאוג לי, אבל בעצם הם לא דואגים לי, הם דואגים לעצמם. "לא בכדי הוא אומר לי 'אתה צריך לשמור עלינו', ה'לשמור עלינו' הזה, זה לדאוג שהמידע הזה לא יגיע לעולם לרשויות החוק".

תגובות:

תגובת קובי מימון: "מר מימון מעולם לא היה בעל השליטה בקבוצת אקויטל, אלא כיהן עד שנת 2010 כיו"ר דירקטוריון אקויטל. החברות הציבוריות מעולם לא שילמו הוצאות אישיות של מר מימון. מר מימון שילם למר כהן מכספו האישי ובמזומן את כל עלויות השכירות והאחזקה בגין התקופה שבה התגוררו בה הילדים, לרבות בגין העוזרת מרגלית. שני ילדיו של מר מימון עבדו בדוכן הנקניקיות. ההתחשבנות שהמסמכים מתיימרים להציג לא הייתה ולא נבראה. אין בכוונתו להמשיך ולהתייחס בפירוט למה שנאמר או לא נאמר בהקלטות המוסתרות מעיניו, מבלי שתציגו בפניו מראש את אותה הקלטה".

תגובת קבוצת אקויטל: "זמן מה לאחר קריסתו הכלכלית של מר כהן, החל מר כהן להטריד נושאי משרה בקבוצה. הוא איים בשפה גסה ובוטה להעביר טענות כוזבות לעיתונות, לרשות ני"ע, ללהב 433 ועוד במטרה להביא את הקבוצה למחול על חובותיו. טענותיו שקריות ומוכחשות. לגבי התחנה המרכזית בתל אביב: דמי הניהול לא נקבעו על ידי נצבא ולא השתנו לאחר רכישת השליטה על ידי החברה.  החברה משקיעה עשרות מיליוני ש"ח בשנה בתחזוקה, אבטחה וניקיון של התחנה. מאידך, בעלי יחידות רבים אינם משלמים מזה תקופה ארוכה את דמי הניהול, דבר שמקשה מאוד על ניהול התחנה. החברה הגישה ערעור על פסק הדין של בית המשפט המחוזי וסבורה כי הטענה שתכננה להוביל את התחנה לפירוק, איננה נכונה ומופרכת.

עוד נמסר מהקבוצה כי "הטענה כאילו כספי השירותים הועברו למנכ"ל נצבא או לחברה היא שקרית. הכספים הללו נותרו בידי חברת הניקיון. לעניין דוכן הנקניקיות – דרישה להעלאת דמי השכירות ( מ-6,750 ל-12,000) היא מהלך עסקי רגיל ומקובל. שמעון בר נתן שירותים לתחנה המרכזית גם בתקופת הקפאת ההליכים".

תגובת השר חיים כץ: "בנושא ששינסקי הדיר עצמו השר כץ  מכל דיון או החלטה וזאת כדי למנוע לזות שפתיים .

היו מי שניצלו את החוק כדי לעשות  סיבוב תקשורתי נבזי על גבו של כץ, סיבוב שהביא אותם עד לאונסק"ו".

תגובת ח"כ שלי יחימוביץ': "הטענה אינה נכונה. מעולם לא התקשרתי לפרופ' ששינסקי לבקש שייפגש עם קובי מימון. כידוע, הובלתי את המאבק להעלאת המיסוי על רווחים מגז".

תגובת ח"כ ניסים זאב: "לא הכרתי את קובי מימון ולא ידעתי שהוא הבעלים של "יום ליום". זו הייתה עמדתי העניינית ומש"ס דווקא פנו אליי שאתמוך בדו"ח ששינסקי".

תגובת כרמלה מימון וילנסקי: "התנהלות המשתמעת מקטע ההקלטה הקצר - פסולה ומצערת. דומה, כי היא השפיעה גם על תוצאת פסק הדין בערכאה הראשונה. ערכאת הערעור השכילה להבין שלא ניתן לנשל כליל בת זוג מזכויותיה, כפי הניסיון הבוטה שנעשה".

תגובת עיריית פתח תקווה: "מזה מספר חודשים מתבצעת בדיקה של מספר נכסים באזור. יוער כי לעניין סיווג הנכסים באזור מתנהלים הליכים משפטיים בבתי המשפט. המבנה נמצא באזור חקלאי, בקצה תחום העיר, ברובו הגדול נטוש ומוזנח".