כדי שהתלמידים לא ישתעממו: הסרטים נכנסים לתוכנית הלימודים

מאות סרטים, המותאמים לפי שכבת גיל ומקצוע, צפויים להציף את הכיתות החל משנת הלימודים הקרובה - ולהפוך לחלק אינטגרלי מהחומר הנלמד ומבחינות הבגרות. "מעניק יותר השראה מאשר לימוד בכיתה"

זמן צפייה: 03:04

פו הדוב, פיטר פן, מרי פופינס ורפסודיה בוהמית – כל אלה צפויים להציף את הכיתות משנת הלימודים הקרובה, ולהיכנס עמוק אל תוך תוכנית הלימודים בשלל מקצועות. זאת, במטרה לקדם דיונים בכיתה שיתבססו על צפייה בסרטים פופולריים, ולעורר בקרב התלמידים עניין בחומר הנלמד.

אתר מיוחד, המיועד לצפייה ישירה בכיתה, יכלול מאות סרטים המותאמים לפי שכבת גיל ומקצוע, בין היתר באנגלית, ספרות והיסטוריה. בנוסף, הסרטים ייכנסו גם לבחינות הבגרות - והתלמידים יוכלו לתת דוגמאות לאירועים היסטוריים או יצירות ספרותיות על בסיס הסרט שצפו בו בכיתה.

עוד בחדשות 13:

"נתניהו צריך להתערב": המו"מ בין הסתדרות המורים לממשלה תקוע

לאחר האיומים בשביתה: בקשה להוצאת צו מניעה לארגון המורים

שבוע לפתיחת הלימודים: איזו רשת מציעה את הציוד הזול ביותר?

"מרי פופינס חוזרת"
"מרי פופינס חוזרת" | צילום: צילום: יח"צ

"סרטים יכולים להוות מנוף לסוגיות חברתיות, על דמויות של אנשים, על מאבקים חברתיים", הסביר שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך. "תלמידים יוכלו ללמוד ולקבל זווית הרבה יותר השראתית מאשר לימוד בכיתה עצמה".

"המון ספרים הפכו לסרטים", הסבירה מורה בבית הספר "המעיין" בראשון לציון. "קולנוע משרת את האמנויות, את מקצועות הגאוגרפיה. סרטים עוסקים בהיסטוריה ומביאים הצצה למקומות שלא יכולנו לפני כן. הקולנוע שמחזר לנו את התקופה".