בין חיים למוות: המפגש המרגש בין האב האלמן לרופא שהציל את בנו

בשבוע שעבר אמיתי בן עטר איבד את אשתו שרה, שמתה מסיבוך נדיר בכניסה לחדר הלידה. עכשיו הוא סוגר מעגל - ונפגש עם הרופא שהציל את חיי בנו התינוק. "כל מה שנשאר לי זה בזכותך"

זמן צפייה: 09:42

בשבוע שעבר שרה בן עטר בת ה-36 התמוטטה בכניסה לחדר הלידה בבית החולים הדסה הר הצופים - ומתה. הצוות הרפואי הצליח ליילד את התינוק בניתוח קיסרי בהול, אך לא הצליח להציל את שרה, שהתברר כי סבלה מקרע נדיר באבי העורקים. השבוע בעלה אמיתי סגר מעגל ושוחח עם רופא הילדים שהציל את חיי בנו במפגש נוגע ללב.

ד"ר אמיתי כהן, רופא הפגייה בבית החולים, נכח בחדר הלידה בזמן האירוע הטרגי. הוא קיבל לידיו את התינוק ברגע שיולד, ביצע בו החייאה והציל את חייו. "אני חייב לו הרבה תודות, כי במצב שהיה... בדיעבד אני מבין שזה נס גדול ובזכותך יש לי בן, כל מה שנשאר לי זה בזכותך", הודה לו בן עטר. "בהתחשב בנסיבות הלידה שלו, נראה שהתינוק בכיוון חיובי", אמר ד"ר כהן. "ימים יגידו".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

משפחתה של שרה שמתה מסיבוך נדיר מנסה למצוא נחמה בתינוק שיולד

אישה בהיריון התמוטטה בכניסה לחדר הלידה – ומתה; התינוק ניצל

אישה בהיריון מאושפזת במצב קשה לאחר שחלתה בשפעת

אמיתי בן עטר והרופא שהציל את חיי בנו
אמיתי בן עטר והרופא שהציל את חיי בנו

אמיתי ושרה, ילידת קאיפנג שבסין, הכירו בזמן שלמדה באוניברסיטה העברית. "היא באה לפה ללמוד עברית", סיפר אמיתי. "זה היה סיפור אהבה. התחתנו בסין בחתונה אזרחית". שרה הגיעה ממשפחה עתיקה של יהודים סינים עם שורשים של מאות שנים וסבא שלה הקים את בית הכנסת בקאיפנג. "היא הייתה אישה אצילית, עדינה, אבל מאוד דומיננטית בשקט שלה", סיפרה אורנה, אימו של אמיתי. "היא הכניסה הרבה מהתרבות הסינית לתוך הבית".

כעת, במשפחת בן עטר מנסים למצוא נחמה בתינוק הקטן שנוסף למשפחה ומחכים לשובו הביתה. התינוק קיבל את השם איתן - שבחרה שרה לפני שנולד. "היא אמרה שהיא אוהבת את השם. היא חשבה שזה שם יפה". אביו של אמיתי מספר בעצב שנאלץ באותו יום להוציא שתי תעודות - אחת תעודת לידה, השניה תעודת פטירה. "זאת שמחה שתהיה מהולה בעצב כל החיים".

אמיתי ושרה בן עטר
חתונתם הסינים של אמיתי ושרה בן עטר | צילום: חדשות 13