זה מה שקורה לגופכם כשאתם אוכלים תירס

כמה קלוריות יעלה לכם קלח תירס, האם הוא בריא, ולמי לא מומלץ לאכול ממנו? כל הדברים שחייבים לדעת על הדגן הצהוב

קלחי תירס

התירס הוא אחד הממתקים הכי טעימים מן הטבע, הוא נשנוש מעולה לילדים וגם למבוגרים. נוח לקחת קלח תירס לפיקניק, או לטיול עם הילדים בגינה, התירס מתאים לשילוב בסלטים, פשטידות, ומרקים. מה מכיל התירס, מהם הערכים התזונתיים שבו, האם הוא בריא כמו שהוא טעים, למי אסור לאכול ממנו, וכמה קלוריות יעלה לנו התענוג?

הנה 10 דברים שחשוב לקרוא לפני ששמים כמה קלחים בתוך הסיר.

1. מאיזו משפחה התירס?

התירס שייך למשפחת הדגנים, שאליה משתייכים גם החיטה, האורז, השיפון ושיבולת השועל. תירס הוא צמח טרופי והוא היחיד ממשפחת הדגנים שמקורו במרכז אמריקה. מהתירס מפיקים שמן, עמילן תירס, קורנפלקס, קמח, אלכוהול, שימורים ופופקורן.

2. כמה קלוריות בתירס?

התירס ברובו פחמימות, וכ-100 גרם תירס שווה ערך ל-108 קלוריות. בקלח תירס בינוני, יש כ-250 קלוריות.

3. עשיר בנתרן

נכון שגם אתם נוטים להעמיס מלח על קלח התירס שלכם? דעו שהתירס גם ככה עשיר בנתרן, שהוא מינרל החיוני לגופינו ונמצא גם במלח, אך אין לנו צורך בעודף, העלול לגרום ליתר לחץ דם. מי שסובל מלחץ דם, מומלץ לו להגביל את הנתרן במזון.

4. חומצה פולית

ספל של גרעיני תירס מספק 20% מהכמות היומית המומלצת למבוגר של חומצה פולית - ויטמין המצוי בדרך כלל בירקות ירוקים, וחיוני לבריאות כדוריות הדם האדומות, לגדילה תקינה של ילדים, להתפתחות תקינה של העובר במהלך היריון.

5. לעלייה במשקל

בתירס כמות נכבדת של פחמימות, כך שמי שמעוניין להעלות במשקל (מסתבר שיש כאלו), כדאי שתאכלו קלח תירס, או שתכינו לכם דייסה מקורנפלור.

פופקורן
פופקורן

6. לדלקות בדרכי השתן

תרופת סבתא ידועה שעוזרת לדלקות בדרכי השתן היא שתיית מי התירס, שתיית תה שיערות תירס תתרום גם לחיזוק דרכי השתן ומניעה במקרים של דלקות כרוניות.

7. לבריאות העיניים

לתירס תכונות בעלות חשיבות עצומה לבריאות העיניים. התרכובת המרכזית היא לוטאין. לוטאין חיוני למניעה של התנוונות שמתרחשת בעין באופן טבעי עם העלייה בגיל. הלוטאין מגן גם על העדשה מפני התפתחות קטרקט.

8. מקור לוויטמינים

בתירס ויטמינים כמו B1 - ויטמין חיוני להפקת האנרגיה בגוף, למערכת העצבים, ובילדים חיוני להתפתחות המוח. ויטמין K, החיוני לתהליכי קרישת הדם, לבניין העצמות ולבניית כלי הדם.

9. עשיר במינרלים

בתירס ישנם המינרלים: סידן, מגנזיום, וזרחן, אלו אחראים על האנרגיה הכללית של הגוף, בריאות העור, השיער, השרירים, והעצמות.

10. למי אסור לצרוך תירס?

אנשים האלרגיים לחלבון התירס, צריכים להימנע מצריכת תירס ומוצריו, וגם מי שסובל מלחץ דם גבוה מוטב שימנע מאכילת תירס.