מותר גלידה: דיאטת הסלבס שמבטיחה להוריד 4.5 קילו תוך 3 ימים

מדובר בדיאטה שפותחה ע"י דיאטנים בצבא ארה"ב ולכן נקראת הדיאטה הצבאית, וקלואי קרדשיאן כבר מזמן חסידה. מה אוכלים בדיוק, איך עושים והאם זה בריא?

דיאטה צבאית, מותר גלידה
דיאטה צבאית, מותר גלידה | צילום: shutterstock

גם אתם שמעתם על 'הדיאטה הצבאית', המבטיחה להשיל עד 4.5 קילוגרם תוך 3 ימים ללא רעב, ללא רגשות אשם ובלי לוותר על גלידת וניל בכל שלושת הימים הללו, כדאי שתקראו מה יש לדיאטנית הקלינית לומר.

אז מה בתפריט הדיאטה ששיגעה את הרשת? מדובר ב-3 ימים בהם אוכלים 3 ארוחות מאוד ספציפיות כאשר מיום ליום כמות הקלוריות פוחתת בערך ב-100 קלוריות.

יום 1 לדיאטה

בוקר - קפה שחור ללא חלב או סוכר + לחם קלוי + 2 כפות חמאת בוטנים או חצי אבוקדו + חצי אשכולית.

צהרים - לחם קלוי עם טונה + קפה או תה, עדיפות לתה.

ערב - עוף או בשר ללא שומן + שעועית ירוקה ותפוח עץ

לילה - כוס גלידה וניל + בננה

יום 2 לדיאטה

בוקר - לחם קלוי + חצי בננה + ביצה קשה אחת או חביתה מביצה + קפה שחור ללא סוכר או חלב

צהרים - 5 קרקרים קטנים + ביצה קשה + חצי גביע גבינה לבנה או קוטג'

ערב - נקניקיה אחת או טופו + חצי כוס גזר מבושל + חצי כוס ברוקולי מבושל

לילה - חצי כוס גלידת וניל + חצי בננה

יום 3 לדיאטה

בוקר - תפוח קטן + 5 קרקרים + חתיכת גבינת צ'דר או גבינה צהובה + קפה שחור

צהרים - לחם קלוי + ביצה קשה

ערב - כוס טונה במים

לילה - חצי כוס גלידת וניל עם בננה

אז למרות שהדיאטה קרצה לנו, ובטן שטוחה תוך 3 ימים זה לא רע, בדקנו מה דעתה של ענבל דרוקר- דיאטנית קלינית וספורט. "לפי הערכה קלורית שביצעתי לתפריט, הדיאטה הינה דלת קלוריות (נעה בין 600 ל800 קלוריות ליום). 3 ארוחות ביום הן סידור שיכול להצליח, אך כמות קלוריות נמוכה בארוחה יכולה לגרום לתחושת רעב מתמדת ובתום שלושה ימים של הגבלה, עשוי הדבר להוביל לפיצוי".

האם אפשר לרדת 4.5 קילוגרמים בשלושה ימים?

"ירידה במשקל עבור אדם בריא מתרחשת בעת מאזן קלורי שלילית. כלומר, הכמות הקלורית שנצרכת חייבת להיות קטנה מהאנרגיה שאנו מוציאים. אם אנו מכניסים בדיאטה זו רק 800 קלוריות ומוציאים בין 1500 - 2000 קלוריות ביום (הוצאה קלורית מורכבת מפעילות גופנית ומהוצאת אנרגיה על קיום החיים (RMR), הדבר יוביל לאיבוד משקל. לרוב הירידה בימים ראשונים הראשונים תתבטא בירידה בכמות הנוזלים בעיקר. אז כן תתכן ירידה במשקל, רובה מנוזלים והיא אינדיבידואלית לכל אדם בהתאם להרכב גופו ומשקלו. כדי לרדת במשקל 1 ק"ג, יש "לשרוף" כ-7000 קלוריות . לדעתי, מבחן התוצאה הוא בימים שלאחר מכן . האם אנו מצליחים לשמר ירידה זו ולאזן את התפריט בלי פיצויים".

אז איך בכל זאת אפשר לרדת במשקל בצורה תקינה?

"אני מציעה לבצע ירידה מבוקרת בה נאכל כמות קלוריות הנמוכה ממה שאנו מוציאים, אך כדאי שהפער לא יעלה על 500 - 600 קלוריות ליממה. כמובן שחשוב שהתפריט יהיה מאוזן. בדיאטה הצבאית אמנם נראה שקיימים רוב מרכיבי המזון, אך עדיין הכמויות קטנות מהנדרש, מה שיכול להוביל לחסר תזונתי, במידה ונמשיך בדיאטה זו לאורך זמן.

חשוב ורצוי לשלב פעילות גופנית שמסייעת להזרמת הדם, לנמרצות ולחילוף חומרים תקין".

הסרטון הויראלי שמדגים איך עושים את זה בדיוק - זכרו, לא מומלץ!