10 דברים שחייבים לדעת על סלרי

מונע סרטן, מוריד לחץ דם, מזרז חילוף חומרים, שורף קלוריות, ומונע כאבי בטן: כל מה שחשוב שתדעו על סלרי - תרופת הקסם מן הטבע

סלרי

הוא גדל באזורים הסמוכים למים, נקרא גם כרפס, והוא מגיע ממשפחת הסוככיים יחד עם הצמחים פטרוזיליה, כמון וכוסברה. יש בו רכיבים כימיים שונים שהופכים אותו לתרופת קסם מן הטבע למצבים בריאותיים שונים. אחרי שתקראו את הכתבה, ככל הנראה שתוסיפו את הסלרי למיצים, מרקים, פשטידות וסלטים.

הנה 10 סיבות מעולות לאכול סלרי.

1. אקמול מהטבע

הסלרי משמש כתרופה למצבי חום ושפעת, הכניסו אותו למרק ואכלו אותו, הסלרי הוכח כמסייע בהורדת חום ובחיזוק מערכת החיסון.

2. מוריד לחץ דם וכולסטרול

נמצא שאכילה יומיומית של סלרי ושתיית מיץ סלרי ביום, תסייע להורדת לחץ הדם. לאנשים הסובלים מלחץ דם וכולסטרול גבוה מומלץ לצרוך סלרי על בסיס קבוע. נסו ותראו את ההבדל בבדיקות הדם.

3. מונע סרטן

במחקרים שנבדקו על עכברים, נמצא שלחומרים כימיים הנמצאים בסלרי, יש השפעה על מניעה של גידולים סרטניים.

מרק סלרי
מרק סלרי | צילום: Shutterstock

מומלץ: מתכון למרק סלרי

4. נוגד דלקת

הסלרי הוא נוגד חמצון מן הטבע ונוגד דלקת. מרכיבים שונים אשר בודדו מזרעי הסלרי הוכיחו פעילות נוגדת חמצון טובה, פעילות נוגדת דלקת באמצעות עיכוב האנזים cox 1 ו cox 2.

5. לדלקות בשתן

הסלרי עשיר במינרלים כמו אשלגן ונתרן המווסתים את מאזן הנוזלים, ממריצים יצירת שתן וכך עוזרים לגוף להפטר מעודף נוזלים.  צמחים משתנים משמשים לטיפול בבצקות ובדלקות בדרכי השתן.

6. כמה קלוריות יש בסלרי?

סלרי הוא לא ירק שיש צורך לחשוש מפני כמות הקלוריות שבו וניתן לאכול ממנו כמה שיותר, ב-100 גרם סלרי יש רק 16 קלוריות.

7. שורף קלוריות

הסבתות טוענות שמכיוון שסלרי קשה לעיכול, הגוף שורף יותר קלוריות בניסיון לעכל את הירק. נמצא שסלרי מסייע לרזות בכך שהוא מנקה את הרעלים מהגוף, מונע את הנפיחות בבטן ומזרז את קצב חילוף החומרים.

8. לנשים בהיריון

בסלרי יש כמויות גבוהות של חומצה פולית, הנחוצה לנשים בהיריון להתפתחות העובר. מומלץ לצרוך סלרי גם בתקופה לפני הכניסה להיריון

9. לכאבי בטן

הסלרי עשוי להשמיד תולעי מעיים, למנוע עצירות ועוויתות במעיים, לשפר את היציאות ולהוריד את הנפיחות והכאבים בבטן.

10. מגן על המוח

מחקר מצא כי לסלרי יש יכולות להגן עלינו מפני דמנציה ומצבים דלקתיים במוח, בזכות מרכיב הנקרא לוטאולין, חומר חזק נוגד חמצון הידוע בתכונותיו האנטי-דלקתיות.

סלט מעולה: קולורבי, סלרי וחמוציות