אימון הכושר של נטע אלחמיסטר, אינסטגרם

אימון כושר מרזה? 12 מיתוסים על כושר שחייבים לנפץ בהקדם

אימון כושר מרזה? או אולי משמין? אבל אם אפסיק להתאמן אז בטוח אשמין נכון? ונכון שאסור להתאמן יום אחרי יום? כל מיתוסי הכושר שיש לנפץ

למה אתם באמת מתאמנים? כי אמרו לכם שספורט מרזה או משמין או שכפיפות בטן יעלימו את הכרס? יש הרבה שמועות בכל מה שקשור לפעילות גופנית. הנה 12 דברים שאתם חייבים לדעת.

1. ספורט זה מרזה

אתם צריכים לשאול את עצמכם מה מטרת האימון שלכם עוד לפני שבחרתם שיטת אימון. אם בחרתם בשיטה מסויימת רק כי הבטיחו לכם שהיא תגרום לכם לרזות, אל תאמינו. כשתתאמנו בסוג אימון שאתם אוהבים, ותשמרו על תפריט תזונתי המתאים לכם, תרזו. אל תחפשו שיטת אימון מרזה, חפשו משהו מהנה עבורכם שיגרום לכם להתמיד.

2. ריצה דופקת את הברכיים

כל אימון כושר יכול לדפוק את הברכיים אם לא שומרים על הגוף, ובשביל זה מומלץ תמיד להתייעץ עם אנשיי מקצוע מהתחום, אנשים שמבינים ויוכלו לסייע לכם לעבוד נכון עם הגוף. ריצה עשויה להיות בריאה מאוד עבור הרבה מאוד אנשים בזמן שעושים את זה נכון, בונים סולם מאמצים הדרגתי ולא עושים משהו מעבר ליכולת שלכם.

 ריצה

ריצה לא דופקת את הברכיים (אינסטגרם )

 

3. כפיפות בטן להעלמת הכרס

גם אם תעשו מליון כפיפות בטן בכל יום, הכרס לא תזוז ממקומה עד שתשנו את התזונה שלכם, תוסיפו אימוני אירובי ותרגילי כוח. בשביל להשיג בטן שטוחה וחטובה אתם צריכים לשלב בין אורח חיים בריא הכולל תזונה וספורט: אירובי ואנאירובי.

4. אימוני כוח זה לבנים או רק למי שרוצה שרירים גדולים

מטרת אימוני הכוח לחזק את הגוף, לבנות מסת שריר, ואפשר גם להגדילה. השאלה מהי המטרה. הגוף שלכם לא יגדל מעצמו אם לא תתכוונו לכך. אימוני כוח נכונים יגרמו לגוף שלכם להיראות חטוב יותר ולווא דווקא גדול. אימוני כוח בחדר הכושר מתאימים לנשים שרוצות להיראות צרות וחטובות יותר וגם לגברים שמעוניינים להיראות חטובים או להגדלת מסת שריר. היצמדו לתכנית מתאימה.

5. צריך להתיש את הגוף באימונים

אין צורך להרוג את הגוף. תמיד תשמרו כוחות ליום למחרת. אתם כן צריכים להשקיע ולתת מעצמכם באימון, אבל לא להתיש אותו עד שלא תוכלו לקום מהמיטה בבוקר. עבדו בסולם מאמצים מדויק המתאים לכם.

6. בשביל אימון כושר צריך מלא זמן

אימון כושר יכול להיות גם 20 דקות ביום. באמת אין לכם 20 דקות ביום לצאת לריצה או לעשות אימון טבטה עצים בבית? אימון כושר יכול להיות גם באמצע יום עבודה. ניסיתם פעם לעלות במדרגות במקום מעלית? או לצאת להליכה בהפסקת צהרים במקום לצאת למסעדה? אימון צריך להיכנס לשגרת החיים בלי להעיק, רק תמצאו משהו שיזיז אתכם מדי יום.

7. אכלתם הרבה? צאו להליכה או לפעילות גופנית כדי לשרוף את הארוחה

תנו לגוף לנוח ותתאמנו ביום למחרת. יציאה לפעילות לאחר ארוחה כבדה יוצרת עומס רב מדי על שריר הלב וזה לא בריא ולא מומלץ. ככל שתתאמנו יותר באופן קבוע, ומסת השריר שלכם תהיה גדולה יותר, כך תשרפו יותר שומן במנוחה.

8. באירובי שורפים הכי הרבה קלוריות

אימון אירובי יגרום לבזבוז אנרגיה, כלומר לשריפת קלוריות, זה נכון. אבל אימון כוח בחדר כושר או כל סוג שגורם לשרירים שלכם להתחזק כמו קרוספיט או אימון קור, יגרום לגוף שלכם לבזבז יותר אנרגיה וקלוריות גם במנוחה ולכן כדאי לשקול לשלב את שני סוגי הפעילויות מדי שבוע.

9. אסור להתאמן יום אחרי יום

בשביל אנשים שעובדים מדי יום בישיבה במשרד, אימון יומיומי הוא הכרחי ביותר מבחינת חיזוק שרירי השלד והמרצת הדם. חשוב, ואף מומלץ לאנשים אלו לבצע אימונים מדי יום.


 

10. מתיחות לפני אימון זה מאסט

מתיחות לא יועילו או ימנעו פציעות, אך חימום נכון כמו פעילות אירובית יועילו לגוף שלכם להיות "חם" יותר עבור האימון. מתיחות כדאי לעשות בתום האימון.

11. כשמפסיקים להתאמן משמינים

זה תלוי באופ האימון ובתזונה שלכם. אם אתם רצים בקביעות והתפריט התזונתי שלכם מותאם לפעילות, ואז תישארו עם תפריט המותאם לפעילות ותפסיקו לרוץ, ייתכן שתשמינו. אבל אם תורידו את הפעילות עם הורדת כמות האוכל, לא תשמינו. התפריט שלכם תמיד חייב להיות תואם להוצאה הקלורית שלכם ולמשקל שלכם.

12. כשמתאמנים מתנפחים

יש דעה די מצחיקה שמגיעה בעיקר מהצד הנשי. נשים רבות חושבות שאימונים מסויימים כמו ריצה/אימון כוח או אפילו שיעור עיצוב בחדר הכושר, יגרום להן להשמין או להיראות נפוחות יותר. אימון לא משמין ולא יכול להשמין, אך אימון עצים מאוד (כוח), יכול לגרום לעלייה במשקל מכיוון ששריר שוקל יותר משומן. המראה ייראה רזה בהרבה, והרכב הגוף ישתנה באימון עצים.