ריצה, אינסטגרם

טכנולוגיה מדרבנת: 5 אקססוריז שהם מאסט לכל רץ

איזה אביזרים יתנו לכם מוטיבציה לצאת לרוץ, ידרבנו אתכם לזוז, לשרוף יותר קלוריות ולמנוע פציעות? מאמנת הריצה שרון ינובסקי קפלן עם כל ההמלצות והחידושים לרצים

החיים של הרצים בימינו הרבה יותר קלים מבעבר. אם זה הטייץ שמנדף זיעה, הגוזייה הנוחה, משקפי השמש שלא מרגישים אותן או הקייס לנייד שגורם לנו לרוץ בנוחות. הנוחות הזו, היא זו שבסופו של דבר מורידה לנו עוד תירוץ מהרשימה, תורמת לנו לרוץ בקלות יותר, לדרבן אותנו לצאת מהספה לריצה ולשרוף יותר קלוריות. 

בנימה האישית, שנים שיצאתי לרוץ ללא שעון ריצה, בלי משקפי שמש שמיועדות לרצים ועם נעלי ריצה נטולות טכנולוגיות חדישות ועדיין רצתי. מה שכן, מהרגע שהתחלתי לשלב את המוצרים השונים, הריצה שלי השתפרה והפכתי מאצנית חובבת למקצועית ולמאמנת ריצה בעצמי שמבינה שבלי לדעת את הנתונים שלנו, אין שיפור ואפילו ניתן להגיע לפציעות שונות. אלו מבחינתי האקססוריז שאסור לוותר עליהם אם אתם יוצאים לרוץ.

1. שעון

פחות כזה שרק מראה את השעה, אלא יותר כזה שמסביר לכם מה עשיתם בעבר ומה אתם עושים בזמן אמת וזה סופר קריטי ומשמעותי למי שמתכננן לקחת את הריצה שלו ברצינות או אפילו סתם לרוץ בשביל הכיף ובמיוחד בכדי למנוע פציעות ולשפר אותנו. לדוגמא: כשאנחנו מתחילים לרוץ, יש חשיבות גדולה לקצב של הריצה שיהיה איטי יותר ויחמם את הגוף. התחלת ריצה בקצב מהיר עלולה לגרום לנו להיפצע. המדד הכי טוב שיכול לומר לנו כמה אנחנו רצים בזמן אמת זה השעון. בנוסף, שעון דופק טוב יגיד לכם באיזה אזור דופק אתם עובדים, דבר שיסייע להם לשמור על הבריאות והמטרות שלכם, לגלות כמה קלוריות אתם שורפים וגם לעקוב אחרי השיפור שלכם.

ישנם שעונים שמדרבנים אתכם לצאת ולהתאמן או לזוז ויש כאלו שמכילים בתוכם גם נגני מוזיקה שיסייעו לכם לרוץ בכיף. בנוסף, שימוש בשעון יכול להחליף את השימוש באפליקציות בנייד ולגרום לכם להרגיש קלילים יותר, מסורבלים פחות ובעיקר - לא להיות זמינים כשאתם רצים אם אתם מחפשים קצת שקט כשאתם רצים. ניסיתי לרוץ עם שני שעונים: האחד, של המותג גרמין, איתו רצתי בכמה וכמה מירוצים כולל מרתון שלם והשתדרג כעת בנגן מוזיקה, והשני, שעון של סמסונג שהרגיש כמו עוד אדם שנכנס לחיי. הנה הרשמים:

השעון: vivoactive 3 music של גרמין

מדד הנוחות: לא מרגישים אותו. בעל רצועה גמישה ונוחה הנשטפת בקלות.

יתרונות בולטים: שגם מאותגרי טכנולוגיה יסתדרו איתו, כי הוא פשוט לשימוש ואין בו אינספור אופציות מלחיצות. עם זאת, הוא עונה על כל מה שרץ חובבן ומקצועי זקוק לו החל מנתונים בזמן אמת ועד לאיסוף נתונים באפליקציה המאפשרים לראות גרפים של סיכומי ריצות למטרת מעקב על התקדמות ובניית תכניות ריצה. ניתן לבדוק בעזרתו דופק בפעילויות שונות ובמנוחה, קלוריות, אורך צעדים ואף לשמוע מוזיקה בזכות נגן מובנה חדש. הסוללה שלו נשארת לאורך זמן בסביבות 8 שעות, ואל תשכחו להטעין אותו ישר אחרי הריצה.

כמה עולה: 1,300 שקלים.

בשורה התחתונה: שעון קליל, לא מתחנף, שיודע את עבודה, מקצועי ויכול לחסוף לכם לא מעט פציעות ואפילו כסף על מאמן אישי עם בנייה נכונה של תכנית שאפשר לקבוע מראש.

גרמין החדש עם נגן המוזיקה המובנה

גרמין החדש עם נגן המוזיקה המובנה (יחצ )

 

השעון: Galaxy Watch 46mm  Silver 

מדד הנוחות: בעיקר מושלם במראהו, לא מכביד בריצה.

היתרונות הבולטים: אם אתם מחפשים חבר חדש, מאמן כושר מדרבן, ומשהו שיזכיר לכם לזוז - כדאי שתכירו את השעון החדש של סמסונג בגרסה נשית ורודה ועדינה או שחורה לגברים. אחד היתרונות הבולטים שיש לשעון הזה מלבד המראה האסטתי שלו, זה התכונה שלו לזוף בכם כדי שתזוזו. אם תוך זמן מסויים ישבתם, הוא יעיר לכם ויבקש להזיז איברים, עד כדי כך שבשבועות בו ניסיתי את השעון, זזתי יותר מאי פעם. בנוסף, הוא מתחבר לכל סוגי הניידים החדשים, מתחבר לאוזניות אלחוטיות, מודד דופק ואת כל מה שהרץ זקוק לו. פחות מתאים למאותגרים טכנולוגית בשל ריבוי האופציות, והוא מתאים למגוון רחב של פעילויות ספורטיביות גם בשל עמידותו למים.

כמה עולה: 1,699 שקלים

בשורה התחתונה: אם אתם מחפשים מישהו שיזיז אתכם בלי תנאים זה השעון כי הוא ממש ממש לא אוהב לראות אתכם יושבים. נודניק אמיתי!

 Galaxy Watch 46mm  Silver 1699 ₪

Galaxy Watch 46mm Silver 1699 ₪ (יחצ )

 

2. אוזניות

בגזרה הזו יש 2 דברים שהכי חשובים לרצים כשהעיקריים זה נוחות (אף אחד לא רוצה להתעסק כל הריצה שלו באוזנייה שלוחצת או בורחת מהאוזן, ואיכות השמיעה. כמי שרצה לא מעט, אני מזגזגת בין 2 אוזניות: האופציה הראשונה כשאני ממהרת והן מול העיניים שלי, אני בוחרת באוזניות האלחוטיות של האייפון, שהן נוחות לי למרחקים קצרים, נכנסות בקלות לאוזן ולא עושות בעיות (אלא אם כן הוצאת אותם לרגע מהאוזן ואז הן מפסיקות לנגן), והאופציה השניה והמקצועית יותר לרצים היא האוזניות של ג'ייברד שמספקות בדיוק את צרכי הרץ מבחינת הנוחות והטכנולוגיות.

מדובר בעולם אחר של איכויות, שמתאימות לכל מה שהרץ זקוק לו החל מעמידות למים בימים גשומים ולזיעה, התאמה מדויקת לאוזן, קלילות המשקל וסאונד איכותי. האוזניות מתחברות לאפליציה לניהול המוזיקה והן מתחברות לנייד בכל פעולותיו, כך שתוכלו לענות לבוס מהעבודה גם באמצע ריצה. הדגם החדש ג'ייבירד X4 נתפסים באפרכסת באמצעות סנפירים מיוחדים ואליהם תוכלו לחבר כריות ספוג וסיליקון בגדלים שונים כדי שתוכלו להתאים את האוזניה לגודל האוזן שלכם במדויק. מחיר: 599 שקלים. החיסרון: אם שוכחים להטעין - אין מוזיקה. מחזיקות מעמד ל-8 שעות בדיוק, אך בטעינה מהירה של 5 דקות תוכלו לזכות בעוד שעה של שמיעה.

2. משקפי שמש

בחורף הישראלי השמש היא בכל עונות השנה ולא מעט שאני מוצאת את עצמי רצה בימי שישי ריצות ארוכות של שעתיים פלוס בדרך בעיצומו של החורף מסתנוורת ומתבאסת ששכחתי את משקפי השמש שלי בבית. ישנם סוגים שונים של משקפי שמש לרצים אבל במקרה הזה אני מודה שהכי חשוב לי באופן אישי זה שיהיו יפות וקלילות. הדגם החדש שתפס אותי הוא של Oakley Latch, דגם מהליין האופנתי של מותג משקפי הספורט שמגיע במגוון דגמים אופנתיים עם גימיק חמוד -  וו אחיזה ממתכת המחובר לידיות המשקפיים, המאפשר לתלות אותם על צווארון החולצה מבלי חשש שהמשקפיים יפלו, כך שהן יתאימו גם לריצה, סוגי ספורט אחרים או סתם כך ליופי ונוחות.

 OAKLEY Latch 800

OAKLEY Latch 800 (יחצ )

 

3. נעליים

בפעם הראשונה שנכנסתי לנעלי הריצה המדויקות לי, עשיתי שיא מהירות אישי והבנתי לראשונה את חשיבות נעלי הריצה באימונים. חשוב להבין שאין אמת אחת - עדיין לא הומצאה נעל הריצה שתתאים לכל רץ בעולם, אבל יש נעלי ריצה שמתאימות להרבה אנשים, את זה אני רואה מניסיון רב. בנעלי ריצה יש כמה גורמים מכריעים - 1. הרגל - אין מה לעשות, אנחנו טיפוסים של הרגלים, ולא כולם אוהבים שינויים אז הרבה פעמים אנחנו נתקעים על דגם אחד שנוח לנו במשך שנים ולא מתפתים לשינויים, 2. נוחות - מה שנוח זה גם מה שטוב לנו ברוב במקרים. 3. תמיכה - כולנו צריכים תמיכה לרגל, אחרת מגיעים הכאבים והבעיות. 4. מדד היופי - אם אתם רצים הרבה וגם אוהבים לתעד את זה ברשתות, אי אפשר להתעלם ממדד היופי, 5. המחיר - חשוב להבין שכל נעל ריצה מקצועית עוברת היום שנים של מחקרים וטכנולוגיות ולכן המחיר שלהן יקר. חשוב להשקיע בנעלי ריצה שמתאימות לכם ולא לזלזל בזה אם אתם מתכננים לרוץ לטווח ארוך, כדי למנוע לאחר מכן פציעות וכסף שילך לטיפולים ושיקום. הנה כמה נעלי ריצה חדשות שיצאו לאחרונה:

הנעל: אולטרה בוסט 19 של אדידס

מדד היופי: אין לתאר במילים, מוזמנים התרשם בעצמכם, אדידס אלופים בכל מה שקשור בלקחת את הטכנולוגיה למקום טרנדי ומלא סטייל, כזה שיגרום לנשים לוותר על העקבים, ולגברים על הנעלי העבודה, ולהסתובב עם נעלי ריצה עם ובלי קשר לזיעה. אושיות האינסטגרם כבר התאבזרו, עם או בלי קשר לריצה.

מחיר: 899 שקלים

למי מתאימה: לרצים עירוניים חובבנים ומקצועיים שאוהבים להרגיש קלילים וטרנדיים.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

heaven by @adidasrunning #ULTRABOOST #createdwithadidas

A post shared by Emily Ratajkowski (@emrata) on

הנעל: Ghost 11 של ברוקס

מדד היופי: מלאת נוכחות

מחיר: 600 שקלים

למי מתאימה: החדשה של ברוקס היא סוג של מאמן אישי בנעלי ריצה, כך משווקים אותה מהמותג, כיוון שהיא עשויה חומר לא-ניוטוני שמשתנה בהתאם ללחץ שמופעל עליו, ובזכות כך מגיבה ומתאימה את עצמה בהתאם לאופי המשתמש. כלומר: הנעל הזו מתאימה לטווח רחב של אנשים מהסיבה שהיא מתאימה את עצמה באופן אישי לרץ. הסוליה מכילה 30% יותר ריפוד מנעל רגילה, ומחזירה, בכל צעד, אנרגיה כפולה מזו שהושקעה

BROOKS GHOST 11_600 שח

BROOKS GHOST 11_600 שח ( יחצ)

 

הנעל: סקצ'רס GO RUN MOJ

מדד היופי: עדינות ואסתטיות

מחיר: 319 שקלים

למי מתאימה: היתרון הבולט של נעלי הריצה של סקצ'רס זה המחיר ביחס לשאר הנעליים שיש בשוק ובקלות הנעל, אך תתאים יותר למרחקים קצרים. נוחה ואוורירית.

 סקצ'רס, נעלי GO RUN MOJO לנשים

סקצ'רס, נעלי GO RUN MOJO לנשים (יחצ )

 

4. גוזייה נוחה

כל אישה רצה שהתברכה בין אם זה בחזה או קטן, זקוקה גוזייה נוחה. הצרכים של אישה עם חזה גדול או קטן שונה מבחינת התמיכה אבל יש כמה דברים חשובים שחשובים לכולנו והן: שינדפו ריצה, שלא ילחצו, שלא יעשו שפשפות ושיהיו כמה שיותר מחזיקות אך לא מוחצות. יש היום כל כך הרבה גוזיות בשוק וחשוב לדעת שלא כולן מותאמות לריצה. ריצה עם גוזייה לא מותאמת ריצה עלולה לגרום לחוסר נוחות בריצה ועד לפגיעות בריאות. יש רצות שאוהבו, לרוץ רק עם גוזייה, ויש שמשאירות אותן מתחת לבגדים, הנה כמה גוזיות חדשות שיצאו המתאימות לרצות שונות:

הגוזייה: טריומנף

היתרון הבולט: מתאימה במיוחד לחזה גדול ויש כמה סוגים המתאימים לפעילויות שונות, מעולה לתמיכה למי שצריכה תמיכה חזקה בזמן הריצה ולמי שאוהבת להרגיש כמו עם חזייה בזמן שהיא רצה. ניתן לשחק עם הרצועות ולהפוך אותה לאיקס. שזה יתרון נוסף.

מחיר: 199 שקלים

 טריומף חורף 2018 צילום יחצ מחיר 399.90 שח

טריומף חורף 2018 צילום יחצ מחיר 399.90 שח (יחצ )

 

הגוזייה: גוזיה עם כיס לנייד של אנדר ארמור

היתרון הבולט: הקייס לנייד המובנה והכמובן ההדפס המושלם.

מחיר: 279.90 שקלים לפני הנחת סוף עונה

 גוזיה לריצה עם כיס לנייד מבד מחזיר אור מחיר 249.90 שקלים טייץ מבד תואם 279.90 שקלים under armour

גוזיה לריצה עם כיס לנייד מבד מחזיר אור מחיר 249.90 שקלים טייץ מבד תואם 279.90 שקלים under armour ( יחצ)

 

הגוזייה: JACK KUBA במידות 75B עד 85E

היתרון הבולט: מדובר בגוזיית ספורט שהיא קודם כל חזייה תומכת ומתאימה בעיקר נכס יקר עבור נשים הזקוקות לתמיכה טובה ומחזיקה בזמן הריצה לפי דרגת עצימות האימון, והיתרון הכי בולט שלה זה שהיא קיימת במגוון רחב של מידות, כך שגם לנשים עם חזה ענק אין תרוץ להתחמק מריצה.

מחיר: 449 שקלים

 JACK KUBA - חזיית ספורט 449 שח מידות - 75B עד 85E

JACK KUBA - חזיית ספורט 449 שח מידות - 75B עד 85E (יחצ)

 

5. קייס לנייד

אם אתם רצים עם הטלפון שלכם, ואתם מאלו שלא מסוגלים להתנתק לחצי שעה ומעלה, אז תדאג שיהיה לכם קייס טוב לנייד שמחזיק את הנייד ולא גורם לשפשפות מיותרות. ממה כן להימנע? מקייסים שלוחצים/לא מתאימים או מפאוצ'ים שאולי נראים אופנתיים, אבל פחות מומלצים לשמירת הנייד כל הריצה.

מוצרים חשובים נוספים שיהיו בבית הרצים

עוד דברים שאנחנו צריכים בבית אם אנחנו יוצאים למרחקים ארוכים? לזכור למרוח וזלין למניעת שפשפות, כל אחד במקומות שהוא יודע שמועדים לפורענות, לדאוג לרוץ עם גרביים נוחות ללא תפרים למניעת יבלות, למרוח קרם הגנה גם בחורף ובמיוחד בריצות למרחקים בשעות היום, לדאוג לחימום הגוף בחורף אם זה דרך אוזניות לחימום האוזניים, כובע קסקט בימים גשומים או מעיל גשם טוב. על מה לוותר? בקבוקי מים מכבידים אם לא צריכים, בשביל זה יש קולרים וברזיות כמעט בכל פארק.

מה אוכלים לפני ובמהלך ריצה?

אחת השאלות הכי נפוצות שאני נשאלת היא מה אני אוכלת לפני ריצה ובמהלכה. כן, אוכלים גם במהלך ריצה, במידה והיא אורכת מעל שעה וחצי וחשוב שכל אחד יתנסה במה שעושה לו טוב באופן אישי. חשוב להתאים את מה שאוכלים לפני לאופי ועוצמת הריצה ולהיערך בהתאם כי הדלק שלכם משפיע על איכות האימון. אני מצאתי לנכון לאכול תמרים עם קקאו, שמעניקים לי אנרגיה לאורך זמן וגם במהלך הריצה (הארוכה), אני מעדיפה לאכול תמרים תוך כדי, על פני ג'לים שאמנם נותנים אנרגיה זמינה, אבל לא טבעיים ובריאים בהכרח. תנסו, תתייעצו עם איש מקצוע והתאימו את התזונה לסוג הריצה שזה הכי חשוב.