תותים - כל מה שאתם צריכים לדעת, אינסטגרם

10 דברים מטורפים שאתם חייבים לדעת על תותים

מאטי הזדקנות, מבהירי כתמים, מעוררי תשוקה מינית, יעילים לצינון, מעולים לנשים בהיריון, ודלים בקלוריות: ידעתם את כל זה? הנה 10 דברים שאכילת תותים יתרמו לגופכם

תותים עם יוגורט, עוגת תותים, מקפא תותים, שייקים עם תותים, סלט תותים: זוהי ללא ספק עונת התותים! הפרי האדום מגיע אלינו בכל חורף, ונשאר לזמן קצר וטעים. כמה קלוריות יעלה לנו התענוג, האם התותים בריאים לגופינו? ומהם 10 הדברים שאתם פשוט חייבים לדעת לפני שקונים? מדור עשרה דברים מגיע אל התות שדה.

 מגיעים בגל מיני צורות וגדלים

מגיעים בגל מיני צורות וגדלים (אינסטגרם )

 

1. לחיזוק מערכת החיסון


תות השדה מהווה מקור מצוי לויטמין C. כוס תות שדה חתוך, מכיל כ-100% מן המנה היומית הממוצעת המומלצת. ויטמין C נוגד חמצון יעיל. מסייע בהפחתת הסיכון למחלות לב, שבץ מוחי, סרטן, וסיבוכי הסוכרת. ויטמין C, נחוץ לנו בכל עונות השנה, אך מומלץ להגביר צריכתו בעונה הקרה.

2. לנשים בהירון


ידוע שבתקופת ההיריון, מומלץ לצרוך יותר חומצה פולית, למניעת מומים מולדים במערכת העצבים של העובר ולסייע בהפחתת רמות ההומוציסטאין בדם, מה שעשוי להפחית את הסיכון למחלות לב. בתות שדה יש חומצה פולית ולכן כדאי לאכול תותים בהיריון.

3. למניעת דלקות שונות בגוף


לתות יש גם סגולות נוגדות דלקת. דלקות מעורבות בהתפתחות של מחלות שונות כמו דלקות מפרקים, אסטמה, טרשת עורקים וסרטן. הסגולות נוגדות הדלקת נובעות מהיכולת של האנתוציאנינים ושל רכיבים נוספים להפחית את הפעילות של האנזים ציקלו-אוקסיגנז (COX). תרופות נוגדות דלקת לא-סטרואידיות כמו האספירין, חוסמות את האנזים הזה, שפעילות יתר שלו תורמת לדלקת בלתי רצויה. שלא כמו התרופות, אכילה של תות שדה איננה גורמת כמובן לתופעות לוואי בלתי רצויות.

עונת התותים

עונת התותים (אינסטגרם )

 

4. תותים לדיאטה?


אז כמה קלוריות יש בתותים? 26 קלוריות ל-100, שזה ממש מעט! הבעיה מתחילה, כאשר מוסיפים לתותים סוכר, שמנת או מכינים קינוח מתותים. תות שדה נחשב לפרי יחסית דל בקלוריות ובריא, וכדאי לנשנש ממנו במידה בתהליכי דיאטה.

5. שפע של ברזל


בתותים ישנו ברזל, החיוני למניעת עייפות וחולשה שמקורן באנמיה, וכן לתפקוד תקין של המוח ושל התפתחות יכולת הלמידה בתינוקות ובילדים.

6. לחיזוק השרירים


בתותים מגנזיום, מינרל שתורם לחוזק העצם, למניעת יתר-לחץ-דם, מחלות לב וכלי דם, סוכרת ולהקלה על התסמונת הקדם וסתית. יש לו תפקיד חשוב בעל תפקיד במטבוליזם של מינרלים אחרים. לשרירים, ולהחלמה מניתוחים וזיהומים.

7. לעיכול תקין


בתות השדה סיבים תזונתיים, התורמים להסדרת פעילות מערכת העיכול ולהאטת הספיגה של חומרים מהמזון. לאדם מבוגר מומלצת צריכת סיבים של 25 גרם עד 30 גרם ביום (או 15 - 18 גרם סיבים ל-1000 קילו קלוריות).

8. להבהרת כתמים בעור


לתותים סגולות רבות, וביניהם מסייעים לחידוש והבהרת העור! סחטו מיץ תותים, השאירו על העור כחצי שעה - ואתם לא תאמינו איזו מסיכה מדהימה תקבלו. מומלץ לעשות זאת פעם בשבוע.

9. רומנטי ומעורר מינית


התות האדום, העז וצורתו הלבבית, התות הוא סמל מוהבק לאהבה. בסימבוליזם של ימי הביניים הוא ייצג שלמות ויושר. באירועים ממלכתיים חשובים הוגש תות כאות לשלום ולשגשוג. במסורת הצרפתית נחשב התות למעורר את החשק המיני, והאמונה בכוחו זה הייתה כה מושרשת, עד כי לזוגות שאך נישאו היה מוגש מרק אדום של תות. אם גבר ואישה חלקו ביניהם פרי כפול של תות מובטח היה להם שיתאהבו זה בזו.

10. מאט את ההזדקנות


התות עשיר בחומצה אלאגית ואנתוציאנינים, נוגדי חמצון רבי עוצמה המאיטים את תהליך ההזדקנות ומגינים על הגוף מפני רדיקלים חופשיים, שנמצאו במחקרים רבים כמסייעים מפני מחלות דלקתיות ובהפחתת הסיכון למחלות לב וסרטן.