דיאטה - אתגר לא פשוט אבל נתון לפיצוח, אייסטוק

אסור או מותר? כך תשמרו על הדיאטה לאורך זמן

ענת אשר, נטורופתית שעובדת בשיטת הזון, עונה על שאלת מיליון הדולר ומעניקה שישה הרגלי אכילה תקינים שיבטיחו משקל קבוע. נא ללעוס בהתאם

אם נשאל את כל מי שירד באופן משמעותי במשקל: מהו האתגר הגדול ביותר עמו התמודד, התשובה תיענה מיד: איך שומרים על המשקל הרצוי לאורך זמן? זוהי, אפוא, שאלת מיליון הקלוריות האמיתית. ואכן, מדובר במשימה לא פשוטה שדורשת היערכות מורכבת והתייחסות לפרק הזמן הראשוני של הדיאטה, למעשה, הסתיים.

"חלק גדול מהדיאטות לא מציעות פתרון לטווח הארוך", אומרת ענת אשר, נטורופתית שעובדת בשיטת הזון. "המטרה היא לאמץ אורח חיים קבוע והרגלי אכילה שיאפשרו הגעה לתוצאות חיוביות לאורך זמן ולא כפעולה זמנית".

 
 
 

אז איך שומרים הרגלי אכילה תקינים ומאוזנים שיבטיחו משקל תקין וקבוע? הנה 6 כללים שמומלץ ללעוס היטב.

למדו את הרכב המזונות שאתם צורכים בקביעות: מדובר בשיעור חשוב שיסייע לכם לקרוא את תוויות המזון ולהבין את הרכב וכמות המזון שנכנס לגוף. השילוש הקדוש - פחמימות / חלבונים / שומנים – ממנו מורכבים כלל המזונות דורש איזון דק מאוד. אי ידיעת הכמויות עלול להוביל לצריכת קלוריות מיותרת והעלאת אחוז השומן בגוף.
 

למדו להכיר את גופכם באופן מיטבי: מה מניע אתכם להפחית במשקל? מה נחשב בעיניכם הרגלי אכילה נכונים? כיצד אתם מגיבים כשאתם רעבים? ואיך אתם חוזרים למסלול אם טעיתם או נכנעתם למזון שלא נכלל ברשימה. כל השאלות הללו יתנו לכם אינדיקציה טובה להיכרות טובה יותר עם גופכם.

התאימו את התפריט למציאות היומיומית: דיאטות בדרך כלל נראות מצוין על הנייר, אבל במהלך הזמן – הן נראות כמעט בלתי ניתנות לביצוע. אחרי הכל, למי יש זמן וחשק להכין סלט ברוקולי מדי יום? התפריט שיחזיק זמן ארוך יותר הוא כזה שמותאם למציאות היומית ובעיקר מגוון ומכיל את אילוצי החיים.

להקשיב לגוף בכל התהליך

להקשיב לגוף בכל התהליך (אייסטוק )

 
 

שקלו את עצמכם ומדדו היקפים: אין הכוונה שתהפכו לאחיות בטיפת חלב, אלא בעיקר שתקשיבו לגוף ותבחינו בתהליך החיטוב שהוא עובר. הקילוגרמים שנושרים – חשובים ככל שיהיו, הם לא לבד. גם לתחושה האישית ומדידת הבגדים היומית יש משקל רב בהחלטה להמשיך ולשמור על שגרת תזונה נבונה.

הבדילו בין רעב וחשק: זה קורה כמעט לכל אחד בכל שעה. הרצון להכניס משהו לפה (וכדאי שיהיה מתוק). ברוב המקרים, לא מדובר ברעב כלל אלא בחשק זמני שנובע ככל הנראה מטריגר רגשי. אמצו לעצמכם כלל: שתו כוס מים או תה לפני הארוחה. ברגע שתדעו להבדיל בין חשק לרעב אמיתי, תוכלו להתמודד טוב יותר עם האכילה הרגשית וגופכם ילמד לדחות אותה.

התייעצו בזמן אמת: דיאטת הזון מציעה תמיכה און ליין באמצעות מייל או מסרונים. אם אינכם בטוחים לגבי מזון או רכיב כלשהו, גייסו לצדכם יועצת און ליין שתחזק אתכם בזמן אמת רגעים הקשים. "כאשר מקבלים את ההדרכה הנכונה, קל יותר לשמור על ארוחות מאוזנות לכל החיים", אומרת אשר, "כל מה שצריך זה רצון טוב, דף מעקב ורשת אינטרנט פעילה".

לפרטים אודות דיאטת און-ליין בשיטת הזון התקשרו עוד היום ל-0548181855