דיאטת הזון כובשת את העולם, pixabay

מתאמנים ולא מרזים? הדיאטה הזאת בשבילכם

הכירו את דיאטת הזון ששינתה את חייהן של נשים בכל העולם: ללא אימונים מפרכים, עם אישור לאכול דברים שאוהבים ובעיקר בעזרת תזונה מאוזנת, ניתן להגיע לתוצאות מעולות

מי לא מכיר את המציאות המתסכלת הזאת: שגרת האימונים והעצימות עולות בקצב קבוע ומשביע רצון, אבל המשקל תקוע. הגוף מסרב לשתף פעולה והתועלות הרבות שנלוות לריצה, משחק כדורשת או אימון בחדר הכושר – מתחילות להיראות כבזבוז זמן ובעיקר זיעה.

סימני השאלה אמנם רבים, אבל התשובה היא מוחצת: תזונה מאוזנת. או במילים אחרות, חסר לכם זון בחיים. "כל אדם באשר הוא צריך לצרוך מזון לפי מספר מדדים כמו מין, גיל, והיקף הפעילות הגופנית שהוא עושה", מסבירה ענת אשר, נטורופתית ובעלת הסמכה בשיטת הזון של ד"ר סירס. "להתאמן זה נפלא אבל אם לא שומרים ולא מבינים מה מומלץ או לא מומלץ להכניס לפה, נתרחק מתוצאות המקסימליות המיוחלות".

למי ששואל את עצמו מי הוא ד"ר סירס ואיך הוא מסייע לאנשים לרזות, הנה ההסבר: דיאטת הזון פותחה על ידי הביוכימאי האמריקאי ד"ר בארי סירס, בשנת 1995 לאחר מחקר מדוקדק שארך 15 שנה. כצאצא לשושלת של קורבנות התקף לב, ייסד סירס את השיטה תחילה כדי להציל את עצמו מגורל זהה.

אשר מתבססת על העקרונות המנחים של ד"ר סירס ומתאימה למטופליה תפריט ייחודי לשגרת יומם שיאפשר להם להמשיך ולשמר את הנאות המזון – רק עם תוצאות משביעות רצון.

 ענת אשר:"כדאי כבר עכשיו לשכוח מאבקות קסמים"

ענת אשר:"כדאי כבר עכשיו לשכוח מאבקות קסמים" (צילום עצמי )

 

איך דיאטת הזון באמת עובדת?

"כדאי כבר עכשיו לשכוח מאבקות קסמים", גודעת אשר את חלום ירדתי-שתי-מידות-בג'ינס-בתוך-חודש. אז מה כן? "יש 5 ארוחות מאוזנות ביום שכל אחת מהן מכילה יחס קבוע של פחמימות חלבונים ושומנים. כך שומר הגוף על איזון לאורך היום ומאפשר לשלוט בקלות במזון שנכנס אליו".

אשר מעידה על עצמה כמי שהשילה ממשקלה 30 ק"ג. "זה לא קרה ביום וגם לא בחודש, אך מהרגע שהבנתי איך אוכלים נכון ומאוזן ולא מוותרים על הנאות החיים – התחלתי לרזות ולרדת בהיקפים".

על הנייר זה נראה די פשוט: יש מטרה והיא חזקה מכל קינוח או ערב ברביקיו. עכשיו, לכו תתמידו בזה חודשים או חיים שלמים. דיאטת הזון, כמו שאר שמות הקוד מכונים "דיאטות" לא כוללת תפריט מהיר לירידה מהירה בטווח קצר. אשר: "בעולם מושלם היה מישהו שמבשל לנו נכון ומאוזן בכל יום, אבל במציאות קשה מאוד להקפיד גם לבשל נכון. עם רשימת קניות מאורגנת והיעזרות במוצרים נכונים קל ליצור אפשרויות ומנות בחמש דקות.

משלבים פעילות גופנית במהלך הדיאטה

משלבים פעילות גופנית במהלך הדיאטה ( pixabay)

 

המלצותיה למטופלים הרבים שפוקדים את הקליניקה שלה ברמת השרון, כוללים בין השאר, מעבר מקפה הפוך לאמריקנו עם מעט חלב; לוותר על סלט ירקות מתובל ("שמן זית זה עדיין שומן. כדאי לתבל לבד בלימון וחומץ בלסמי"); להמתין רבע שעה אחרי כל ארוחה עד הרגשת שובע; להתחיל כל ארוחה בהזמנת כוס מים; וכמובן – לקום להתרעננות מיד כשיוצאים הקינוחים כי עד שתחזרו לשולחן לא יישאר קינוח.

אה כן, ובבקשה אל תדברו איתה על ספירת קלוריות: "כל הזמן מדברים איתנו על קלוריות ועל כמות קלורית יומית. אני מציעה דרך חשיבה אחרת, הרי בחפיסת שוקולד יש 400 קלוריות וגם במנת סלמון עם אורז ושעועית ירוקה יש 400 קלוריות. האם הגוף שלנו יפיק את אותה תועלת בעת אכילת השוקולד כמו באכילת הסלמון בתוספת הירקות והאורז? האם הגוף שלנו יראה אותו דבר אם נתייחס רק לערך הקלורי ולא להרכב המזון? אתם כבר יודעים את התשובה".

רוצים להתייעץ עם הנטורופתית ענת אשר? התקשרו עוד היום ל 0548181855