האימון שיכניס לכם את הבטן לתמיד

תשכחו מאלפי כפיפות בטן. למה כולם צריכים לבצע תרגילי Core ואיך עושים אותם?

שרירי ה-CORE, או שרירי הליבה, הם בעצם שרירי מרכז הגוף והם כוללים את שרירי הבטן (הרחב בטני), האלכסונים, שרירי זוקפי הגב ושרירי רצפת האגן. כשמחזקים את שרירים אלו, אנחנו למעשה מחזקים את כל הגוף מבפנים החוצה, את היסודות ששומרים על הזקיפות, היציבה והמראה של חגורת הבטן והגב. אנשים ששרירים אלו חלשים אצלם, יסבלו לרוב מכאבי גב, בעיות ברצפת אגן כמו בריחת שתן וצניחות איברים, הבטן שלהם תראה נפוחה לרוב ובאופן כללי ירגישו חלשים יותר, גם אם כלפי חוץ נראים חזקים.

איך מחזקים את שרירי הליבה?

ישנם כל מיני דרכים להפעיל את השרירים הללו, אבל חשוב להבין שהם מופעלים כמעט בכל פעילות שאנחנו עושים ולכן יש להיות קודם כל מודעים אליהם. למשל: כשאתם מתעטשים, יש להחזיק את שרירי רצפת האגן, לאסוף את הבטן בנהיגה או כשאתם רצים לאוטובוס. 


 

דרך תרגילי שיווי משקל אנחנו מפעילים את שרירי הליבה, ותוך כדי שאתם עומדים על רגל אחת או מבצעים תרגילי שיווי משקל אחרים, דאגו לאסוף בטן ולהקפיד על נשימות. אל תעצרו את הנשימה. פלאנקים הם תרגילים טובים לחיזוק שרירים אלו, גם על כפות הידיים וגם על האמות, תרגילי משקולות למיניהם, פוש אפים, עמידות ידיים, עמידות שש עם ניתוקי רגליים ועוד. ניתן לצפות בוידאו בראש הכתבה ולקבל רעיונות לחיזוק שרירי הליבה.

5 יתרונות בולטים לחיזוק שריר הליבה:

1. בטן שטוחה - התמה על קבוצת שרירים אלו תסייע לבטן שלכם להיות חזקה ושטוחה.

2. מניעת כאבי גב - חיזוק שרירים אלו יסייעו למניעת כאבים גם למי שיש פריצת דיסק או חולשה וכאבים מסיבות שונות.

3. יציבה טובה - יציבה טובה נראית טוב יותר ומרגישה טוב יותר ותמנע בעתיד בעיות גב, ברכיים ושאר מפרקים.

4. קלילות בפעילות גופנית - מי ששרירי הקור שלו חזקים, יכול לבצע בקלות תרגילים שונים של משקולות, ריצה, יוגה וכו' ולמנוע פציעות.

5. גוף חזק, חטוב ובריא.