הטרנד החדש והממכר שגורם לגברים להיראות צעירים יותר

הגיע הזמן שגם הגברים יתחילו להשקיע: אמנם מדובר בטרנד פחות מדובר אבל גם גברים התחילו להזריק כדי להיראות צעירים יותר. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שמזריקים

Untitled Design 10

מי מאיתנו לא רוצה להיראות צעיר יותר? הפופולריות הגואה של טיפולי האנטי אייג'ינג והרפואה האסתטית קיבלה בשנתיים האחרונות זריקת מרץ גדולה: יותר ויותר גברים החליטו שיש מה לעשות כדי למנוע את הזדקנות הפנים וכמו הנשים – גם הם יכולים ורוצים להיראות צעירים וחיוניים יותר.

גם הנתונים מעניקים להם רוח גבית: לפי ההערכות, כ-15%-20% מהטיפולים הכוללים הזרקת חומרי מילוי לפנים מבוססי חומצה היאלורונית מתבצעים בקרב גברים. מי שאחראי למספרים הגבוהים הם גברים בחתך סוציו אקונומי גבוה וכן חברי הקהילה הלהט"בית, שנחשבים לבעלי מודעות גבוהה למראה החיצוני.

"הגבר הישראלי בהחלט משנה את תפישתו בכל הנוגע לטיפולים אסתטיים", מודה ד"ר אהרון עמיר, מומחה לכירורגיה פלסטית ומנהל השירות המיקרו-כירורגי בביה"ח בלינסון בפתח תקווה. לפי ד"ר עמיר, עיקר הטיפול הגברי מתמקד במילוי קמטים סביב אזור הפה ותוספת נפח באזורי הגבות, עצמות הלחיים וקו הלסת. מי שמצא דמיון לקווי המתאר הנשיים יכול לראות עצמו כצודק.

גברים לא ממהרים להבליט שפתיים

ואולם, יש אזור אחד בפנים שגברים לא ממהרים לגעת בו, לעומת נשים שסבורות שהוא מקדם החושניות האולטימטיבי. "גברים לא נוגעים באזור השפתיים ואין להם כל רצון להבליט אותן", מסביר ד"ר עמיר, "בנוסף, הם נרתעים מטיפולים שכוללים זמן החלמה ממושך. היופי חשוב להם, אבל יכולת התפקוד היומית חשובה יותר".

אידיאל היופי הישראלי התפתח בעשור האחרון באופן עקבי בצמוד למדינות המערב. מומחים מייחסים את הרצון להיראות צעיר וחיוני לעידן הפייסבוק והסלפי, אבל לא רק. הסיבה הפשוטה היא ששוק הרפואה האסתטית מציע לא מעט פתרונות, שעד כה נראו מורכבים וכואבים.

"אנחנו בהחלט רואים עלייה משמעותית בביקוש להזרקות חומרי מילוי בקרב גברים", אומרת ד"ר ליאת גולדשייד זמירי. "הגבר הישראלי רוצה להיראות כמו עמיתו האירופי גם אם אורח החיים כאן מורכב יותר". איך תוכלו להזריק בלי חשש? הנה 5 טיפים מד"ר עמיר:

צילום: ד''ר אהרון עמיר

1. אל תבזבזו זמן

למי שסבור שהטיפול יסייע לו, מומלץ לגשת לאבחנה ראשונית מוקדם ככל האפשר. המתנה ארוכה תפגע ביעילות הטיפול ותוביל לשינוי קיצוני יותר במראה החיצוני.

2. הימנעו מחשיפה לשמש

יעילותה של החומצה ההיאלורונית לא נמדדת לפי עונות השנה, אבל במקביל מומלץ להימנע מחשיפה לשמש בעונת הקיץ הלוהטת בעיקר לתקופה של 30 יום לפחות, בשל רגישות מוגברת של העור לקרינת השמש. כמו כן, מומלץ לא לבצע טיפולים בסמוך לאירועים חשובים.

3. בחרו היטב את המטפל

תחום הרפואה האסתטית צומח מדי שנה, אבל לא כל העוסקים בו רכשו את המיומנויות הנכונות. בחרו מטפל שהזרקות חומרי מילוי משלימה את מגוון הטיפולים האסתטיים בתחום עיסוקו והכשרתו כמו מנתח פלסטי.

4. בחרו היטב את חומרי המילוי

לאיכות חומרי המילוי יש השפעה קריטית על הצלחת הטיפול. בחרו חומרים שמורשים על ידי משרד הבריאות ונבדקו כדין.

5. הכירו את תופעות הלוואי

כמו בכל הליך פולשני, גם כאן קיימות תופעות לוואי לאחר טיפולי הזרקות, כמו נפיחות ואדמומיות באזור הטיפול למשך מספר שעות לרוב, היווצרות אפשרית של שטפי דם, ואי נוחות עד כאב קל. מטפלים מנוסים נמנעים מהזרקה עם מחט בעיקר סביב העיניים או באף בשל האפשרות לפגיעה וחסימה של כלי דם ובמקרים חמורים לנמק. מצב זה מחייב טיפול מיידי להמסה של החומצה ההיאלורונית.

לאתר הבית של שאל את הרופא: https://www.medonline.co.il/