בשורה לתושבי הצפון: מכון הדמיה חדיש ומתקדם לרפואת עיניים

אם אתם מתגוררים באזור הצפון תוכלו כיום לקבל במקום אחד מענה שלם לאבחונים, בדיקות, ניתוחים וטיפולים במרכז רפואי מתקדם לניתוחי עיניים בשם "מעין". בשנה האחרונה נפתח במרכז הרפואי מכון הדמיה המצויד במיטב המכשור הרפואי, אשר בו מבצעים ביומטריה, מיפויי קרנית ובדיקות OCT בזמינות גבוהה ובמחירים נוחים במיוחד

לטיסיה
לטיסיה | צילום: Getty Images / אימאג'בנק

עיניים
עיניים | צילום: פוטולה

למי שעדיין אינו מכיר, "מעין" הינו מרכז רפואי מתקדם לניתוחי עיניים הממוקם באזור הצ'ק פוסט שבין הקריות לחיפה. מטופלי המרכז נהנים מקליניקות מאובזרות, חדרי ניתוח משוכללים, חדרי התאוששות והכנה מסבירי פנים, וממענה זמין ומקצועי מטעם מומחים מובילים בתחומם. כאמור, לאחרונה נפתח ב- "מעין" מכון הדמיה מתקדם בשם "אופטימיר" אשר מהווה עוד נדבך חשוב במעטפת שהמטופלים מקבלים. בראש המכון עומדת מירי מיידל שהינה אופטומטריסטית בעלת 18 שנות ניסיון בעבודה עם כל הגילאים והאוכלוסיות. על מנת לשמוע אודות שירותי המכון ותרומתו למטופלי המרכז הרפואי שוחחנו עימה.

 

>> לשאלות ותשובות און ליין בתחום רפואת העיניים וניתוחי קטרקט ליחצו כאן.

 

שלום מירי, תחילה ספרי בבקשה מתי נפתח המכון החדש?

את המכון פתחנו בדצמבר 2016, כלומר לפני כ- 7 חודשים, והוא מצוי זה מכבר בפעילות מלאה. מגיעים אלינו מטופלים של קופ"ח מאוחדת, מטופלים פרטיים ובקרוב מאוד נקבל גם מטופלים של קופ"ח לאומית.

 

אילו בדיקות אפשר למבצע אצלכם?

 

למעשה, במכון "אופטימיר" אנו מבצעים את כל הבדיקות שמסייעות לרופאי העיניים באבחנותיהם במרכז הרפואי "מעין":

  • OCT - מדובר בבדיקה מהירה ולא פולשנית הדומה לצילום במצלמה, באמצעותה מקבלים מידע חיוני אודות גלאוקומה ומחלות רשתית. בעזרת המכשיר אפשר לגלות נוזל המצוי בתוך ומתחת לרשתית, שקשה לזהותו בבדיקות הקליניות הרגילות שמבצעים הרופאים. מדובר בבדיקה חשובה לגילוי מוקדם של גלאוקומה, מחלה שלרוב אינה מלווה בכאבים או תסמינים עד לשלביה המאוחרים, והיא גורמת נזקים חמורים ובלתי הפיכים לשדה הראיה. עם מכשיר ה- OCT אנו יכולים לזהות את המחלה עוד בשלביה המוקדמים, כאשר ניתן להתחיל בטיפולים ולמנוע הרס מוחלט של תאי הגנגליון (התאים שנפגעים מגלאוקומה).
  • מיפוי קרנית - מדובר הבדיקה מהירה למיפוי של בעיות קרנית, שעם תוצאותיה יכולים הרופאים לאבחן תחלואת קרנית כגון קרטוקונוס. כמו כן, בעזרת המיפוי מחשבים מידות לעדשה במסגרת הכנה לניתוח קטרקט.
  • בדיקות רפרקציה - מדובר בבדיקות ראייה בלי ועם משקפיים. יש להן חשיבות גדולה מאחר שמטרת ניתוחי הקטרקט והרשתית היא להעניק למטופל ראייה טובה יותר, ובעזרתן אנו יכולים לדעת עד כמה תשתפר הראייה אחרי הניתוח.

 

יש לציין כי בעתיד אנו מתכוונים להתפתח לעבר בדיקות נוספות, כדוגמת בדיקות אולטרסאונד ושדה הראייה.

 

איזו אוכלוסייה מגיעה למכון?

 

באים אלינו אנשים הסובלים ממגוון מחלות עיניים כמו ברשתית וגלאוקומה, מטופלים שנדרשים לאבחון בשל איכות ירודה של הראייה או היסטוריה משפחתית של גלאוקומה, וכן מי שמצויים לפני ניתוח קטרקט. מדובר באוכלוסייה מגוונת מכל טווח הגילאים וחשוב להדגיש שבמרכז "מעין", שבו המכון נמצא, קיימת נגישות מלאה לבעלי מוגבלויות.

צוות מרכז מעין
צוות מרכז מעין | צילום: עצמי

 

מהי רמת הזמינות שלכם לפונים?

 

אנו מאוד זמינים, לפעמים אפילו מהיום למחר במידה שהרופא מודיע כי המקרה דחוף. במקרה רגיל של מעקב יש זמינות ממוצעת של כשבוע ולפי סקר שביצעתי אנו המכון הכי זמין בצפון. השעות הרגילות שלנו הן בין עשר בבוקר לשבע בערב, וכמובן שאם ישנו צורך מיוחד ודחוף אני מגיעה גם בשעות לא רגילות.

 

איזה מכשור משמש אתכם?

 

במכון "אופטימיר" יש ציוד חדיש מאוד ומגוון. למשל, מכשיר ה- OCT שאנו מפעילים הוא מהמתקדמים באזור בצפון. הוא מצטיין ברמת חדירות שאינה מצויה בכל המכשירים המקבילים, כך שאפילו אם קיים קטרקט מתקדם למדי אנו יכולים לבצע עימו את הבדיקות בצורה טובה. כמו כן, אנו מחזיקים מכשיר למיפוי קרנית שעימו ניתן לבדוק בנוסף לצילינדר הקדמי גם את הצילינדר האחורי בקרנית. ראוי לציין שגם מכשיר מדידת העדשה של המכון, המבוסס על גלי אור, הוא מהמדויקים והמתקדמים בישראל.

 

 

בנימה אישית יותר, כיצד הגעת בעצמך למרכז "מעין"?

 

"מעין" הוא מרכז רפואי מתקדם לניתוחי עיניים שבו עובדים המנתחים הטובים בארץ, וד"ר יורה ברק שמשמש כמנהל יחידת הרשתית ברמב"ם הוא אחד מהם. לפני כמה שנים הוא נזקק לאופטומטריסט שיעבוד איתו בקליניקה הפרטית שבמרכז "מעין" ומאז התחלנו לעבוד יחד. הקמת מכון ההדמיה החלה ברעיון משותף שלי ושל ד"ר ברק, וכן של הראל מנור מנכ"ל המרכז הרפואי ושל ד"ר מודי נפתלי שהוא מהבעלים.

 

מה המטרה שמאחורי הקמת המכון? כיצד המטופלים מרוויחים מכך?

 

ישענו שמטופלים שמגיעים למרכז "מעין" מקבלים טיפולים מצוינים מטובי המנתחים והרופאים, אבל רצינו לספק מענה טוב גם לסוגיית המעקב. באמצעות המכון אנחנו יכולים לספק מעקב מלא בלי תלות במכונים אחרים עבור הבדיקות, ולכך יש חשיבות עצומה. לדוגמא, אם ישנה בדיקת OCT שלא בוצעה מסיבה זו או אחרת נגרמים לעיתים קרובות סיבוכים ועיכובים למטופל. לכן התחלנו דווקא עם מכשיר ה- OCT וכאמור אנו שואפים כיום ובעתיד לספק אבחון מלא למחלות ובעיות עיניים מגוונות עבור מטופלי המרכז. כלומר, כל הבדיקות מבוצעות מטעם רופאים מובילים בתחומיהם ובאמצעות מכשירי הדמיה חדישים והמתקדמים ביותר.

 

ומהן עלויות הבדיקות במכון?

 

לדעתי, בדיקת ה- OCT אצלנו היא  הכי זולה בהשוואה לכלל המכונים הפרטיים, ובחרתי במחיר זה (250 שקלים) באופן מכוון, על מנת שכל מי שצריך יוכל לבצע את הבדיקה שמספקת מידע רב וחיוני לרופא. מלבד זאת, אנו עובדים עם קופ"ח מאוחדת ולכן מי שחבר בקופה ובא אלינו עם טופס 17 והפניה אינו משלם בכלל, בזמן שמטופלים פרטיים בעלי ביטוח בריאות זוכים להחזר של 80% בהצגת קבלה מהמכון.

 

תודה מירי, לסיום - היכן אתם ממוקמים?

 

מכון "אופטימיר" נמצא כאמור במרכז "מעין" ששוכן באזור נגיש מאוד בין חיפה לקריות, כך שאין כל בעיה להגיע לבדיקות אצלנו מכל אזור הצפון.

כתובת: רחוב מרקוני 10 בניין הצ'ק סנטר, צ'ק פוסט
לייעוץ והזמנות: 04-6875000

 

מירי מיידל הינה אופטומטריסטית משנת 1999, המחזיקה בתואר שני בהצטיינות באופטומטריה ממכללת הדסה שבירושלים. לאורך שנים רבות עבדה בחנויות אופטומטריה באזור צפון, ובימים אלו היא משמשת כמנהלת מכון ההדמיה המתקדם "אופטימיר" במרכז הרפואי המתקדם לניתוחי עיניים - "מעין".

 

 

 

 

 

 

 

 

לטיסיה
לטיסיה