מרפאת הואדי: בשורות בריאות לתושבי חיפה והצפון

בשנים האחרונות נעשו מאמצים גדולים לשיפור שירותי הבריאות עבור תושבי הצפון בכלל וחיפה בפרט.דוגמא נאה לכך מהווה מרפאת ילדים ומשפחה ותיקה ומוערכת שעברה לאחרונה שדרוג משמעותי, ומציעה לציבור שירותים ויתרונות ייחודיים

צילום: דוקטור זאהי סעיד

מאחורי "מרפאת הוואדי" ששוכנת ברחוב צהיון 18 בחיפה עומד ד"ר זאהי סעיד, רופא משפחה ותיק ובוגר הפקולטה לרפואה של הטכניון, המשמש גם כמנהל רפואי של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי. מזה שנים נמנה ד"ר סעיד על איגוד רופאי המשפחה, ובשנת 2001 אף קיבל את פרס האיגוד עבור תרומה לקידום רפואת משפחה ורפואה בכלל.

לאורך השנים העביר הרצאות וקורסים בהתמחות ברפואת משפחה וקיבל פרסים על פועלו בתחום, וגם עבר בעצמו השתלמויות רבות כגון סוכרת מתקדמים בטכניון. כדי לשמוע על השינויים שחלו במרפאה לאחרונה ועל שירותיה המיוחדים למטופלים, שוחחנו עם ד"ר סעיד.

שלום ד"ר סעיד, קודם כל - מברוק! תוכל לספר לנו מה הביא אתכם לשדרג ולהגדיל את המרפאה?

זוהי מרפאה ותיקה שפועלת כבר משנת 1991 ומשרתת את תושבי חיפה והסביבה, שרבים מהם בחרו בה בגלל מספר יתרונות מיוחדים. עד כה היא השתרעה על פני 50 מ"ר ולאחרונה הגדלנו אותה מאוד, לשטח של 300 מ"ר, כלומר פי שישה. התוצאה הייתה שיפוץ מקיף של כל המבנה, כך שיהיה מרווח במיוחד עם חדר המתנה ולובי גדולים בכניסה, ובנוסף יש 4 חדרי רופאים וחדר אחיות גדול שמכיל שתי מיטות מתקדמות למתן עירויים וטיפולים. מעבר לכך, יש במרפאה את כל הציוד הנדרש לרפואה ראשונית ברמה הכי מתקדמת. הכוונה שמאחורי המהלך היא לשפר את רמת השירות והזמינות שלנו למען המטופלים, ליצור מרחב נעים ונינוח עוד יותר, ולספק טיפול מיטבי לאוכלוסיות מגוונות.

אם כך, קיים כבר צוות קבוע שעובד במרפאה?

אכן, במרפאת הוואדי עובדים 10 רופאים מומחים ברפואת משפחה וילדים, כולם מנוסים מאוד ובעלי עשרות שנות ותק בטיפול בילדים, נוער, מבוגרים וקשישים. יש לציין כי הרופאים והצוות האדמיניסטרטיבי דוברים עברית, ערבית ורוסית, מה שמאפשר מענה לכלל האנשים שמתגוררים בחיפה, בקריות וביישובים הסמוכים.

ומי יכול להגיע אליכם?

זוהי מרפאה של קופת חולים כללית, כך שיכולים להגיע אליה כל מבוטחי הקופה מכל מקום באזור הצפון, ואם האדם מבוטח בקופה אחרת ורוצה להגיע אלינו עליו לעבור אל הכללית.

מה מייחד אתכם לעומת מרפאות רגילות?

אנו מרפאה עצמאית, ולכן לצד כל טיפולי הרפואה הראשונית אנו מסוגלים לתת מענה לצרכים מיוחדים. לדוגמא, אנו מסוגלים לגלוש מעבר לשעות הפעילות הרגילות אל שעות חריגות, כמו 10 או 11 בלילה, מה שמרפאות רגילות לא יכולות לעשות. כידוע, כל מבוטח יכול לבחור אם לקבל את הטיפול במרפאה רגילה או עצמאית, והשעות המיוחדות הן אחת הסיבות לכך שאנשים רבים בוחרים להגיע אלינו, למשל מי שעובדים עד שעה מאוחרת, או אנשים צעירים. עוד יתרון משמעותי הוא שאנו פתוחים בכל ימות השבוע וכל השנה, כולל שבתות חגים וערבי חג, ולכן קיימת זמינות מלאה ונוחות מרבית לכל המגזרים - ערבים, יהודים, נוצרים, דתיים וחילוניים.

ומה לגבי השירות שניתן למטופלים?

זהו נושא חשוב שאנו לוקחים במלוא הרצינות. המטופלים שלנו נהנים משירותי משרד איכותיים ביותר עם 3 מזכירות בכל משמרת ומענה אדיב ומהיר. יתרה מכך, יש לנו היכרות מצוינת עם מצבו הבריאותי והאישי של החולה ואנו דואגים לכל צרכיו, בין אם לעזור בקידום תורים ובדיקות מומחים, בהקדמת פגישות ובתיאום של ביקורי בית מטעמנו. למעשה, המטופל מקבל טיפול ושירות מלא במסגרת המרפאה ואני סבור שהיחס החם והאישי, ביחד עם השירות המקצועי, מביאים הרבה אנשים לבחור בנו כמקום קבו

צילום: מרפאת הואדי, רופאי משפחה וילדים בחיפה

ישנם עוד שירותים ייעודיים שאתם מספקים?

כפי שאמרתי, המרפאה מספקת את כל הטיפולים הראשוניים בתחומי חולי ורפואה מונעת כמו המרפאות הרגילות, וגם מעבר לכך. אפשר לציין כדוגמא את הצוות הסיעודי שלנו שעובד מבוקר עד ערב עם חולים סיעודיים, וגם את העובדה שאנו נותנים טיפולים מתקדמים כמו עירויי ברזל. בנוסף, לצד המרפאה יש בית מרקחת גדול בעל הסכם עם קופת חולים כללית, מה שנותן נגישות מלאה לקניית תרופות ותכשירים רפואיים

כולל שבתות חגים וערבי חג.

אם כבר דיברנו על נגישות, עד כמה נוח להגיע אליכם?

הכניסה אל המרפאה היא ישר מהכביש, כך שההגעה אלינו פשוטה מאוד. אגב, מדובר באזור שיש בו חנייה בשפע אבל מי שמעוניין יכול לחנות בחניון סמוך שיש לנו הסכם עימו, כלומר אנו משלמים עבור המטופלים שמשתמשים בשירותיו. מעבר לכך, יש כמובן נגישות מלאה לבעלי מוגבלויות כולל חניית נכים מול המרפאה.

תודה רבה ד"ר סעיד, שיהיה בהצלחה

תודה

ד"ר זאהי סעיד הינו רופא משפחה בכיר, המשמש גם כמנהל הרפואי של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, ומנהל "מרפאת הואדי", מרפאת מומחים לרפואת משפחה וילדים, ברחוב צהיון 18, בחיפה.

>> ד"ר זאהי סעיד עונה לשאלות הגולשים בפורום רפואה כללית.

פרטים נוספים ניתן לקבל באתר המרפאה: https://www.vadiclinic.co.il/